Bmw E46==> Wip

einollahia

Well-Known Member
سلام
دیروز اینکار رو شروع کردم و خوب در هم بر هم روش کار کردم.سر جمع فکر کنم 4 یا 5 ساعت روش کار شده.

برای کار هم سر جمع از 3 بلو پرینت بیشتر استفاده نشده.این اولین بار هست که با 4 تا بلو پرینت کار نمی کنم.
 

پیوست ها

  • 01.jpg
    01.jpg
    86.1 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • 02.jpg
    02.jpg
    64.4 کیلوبایت · بازدیدها: 6
  • 03.jpg
    03.jpg
    51.3 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • 04.jpg
    04.jpg
    144.2 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • 05.jpg
    05.jpg
    110.9 کیلوبایت · بازدیدها: 7

Sherlock_Holmes

Active Member
4 یا 5 ساعت...! و به اینجا رسیده؟
خوشا بحالت...!:)
خوب شده ... دستت درد نکنه... ما که حرفه ای نیستیم اما خسته نباشید میگم...:)
 

einollahia

Well-Known Member
ممنون اینتم بقیش
 

پیوست ها

  • 10.jpg
    10.jpg
    16 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 09.jpg
    09.jpg
    20.1 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 08.jpg
    08.jpg
    14.8 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 07.jpg
    07.jpg
    41.4 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 06.jpg
    06.jpg
    87 کیلوبایت · بازدیدها: 5

:Mohsen:

کاربر باتجربه
تبريك :d
خيلي خوب شده اونم تو اين زمان كم
من بخوام يه ماشين درست كنم يه چند وقتي طول ميكشه!!!
 

einollahia

Well-Known Member
مدلسازی بیرونش تموم شد.
البته بجز آینه و چراغ ها

چراغشو نمیدونم چجوریه بعدا عکس پیدا می کنم، بعد مدلش می کنم.

فعلا شاید Interior ماشین رو بسازم.
 

پیوست ها

  • 11.jpg
    11.jpg
    75.4 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • 12.jpg
    12.jpg
    73 کیلوبایت · بازدیدها: 8

einollahia

Well-Known Member
اینم چنتا wire بعلاوه یه رندر
 

پیوست ها

  • 13.jpg
    13.jpg
    194.5 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • 14.jpg
    14.jpg
    170.6 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • 15.jpg
    15.jpg
    115.4 کیلوبایت · بازدیدها: 15

hosienmax100

3D Artist
سلام

باز قشنگه البته رندر دیفالتش خوب نشده

راستی شما فقط ماشین مدل میزنین

مرسی
 

einollahia

Well-Known Member
فقط ماشین مدل نمی زنم. البته در حال حاضر فقط در ضمینه مدلسازی فعالیت می کنم.

ولی خوب رو ماشین سازی بیشتر کار کردم. بیشتر از 50 تا ماشین رو مدل کردم و خوب دستم اومده.
 

amin2001

Active Member
سلام
خیلی خوب شده
واقعآ خسته نباشی

فقط یه مشکل اساسی داره که به خوده من زیاد گوشزد شده قبلآ و الان کاملآ حواسم بهش هست
مدلینگ حرفه ای معمولآ توش Polygon های مثلثی شکل وجود نداره
در واقع بهتره همه ی Polygon هات مربع شکل باشن
البته افراد مختلف روش های خودشون رو دارن
Polygon مثلثی شکل Smooth رو از 3 طرف کنترل میکنه ولی Polygon مربع شکل Smooth رو از همه جهات کنترل میکنه و یه سطح صاف و Smooth شده در آخر بدست میاری
البته با مثلثی شکل هم میشه Smooth رو کنترل کرد
ولی خوب همیشه مربع شکل بیشتر چشم رو میگیره و صدا میکنه
من به شخصآ اول از هر چیز به Wire کار نگاه میکنم که به قول معروف Rush کرده یا یه Wire مرتب و از قبل حساب شده بدست اورده
زمان هم زیاد اهمیت نداره

شماره 1 که تو شکل زدم خیلی اشتباه بزرگیه که فکر کنم تا الان خودت درستش کردی !! Polygon بیشتر از 4 Vertex داره !!

اون 2 فلش عقب ماشین روی گلگیر هم برای اینه که یک خط مستقیم قرار ندارن Vertex هات . که ممکنه جاهای دیگه هم اینطوری باشه ولی من دقت نکردم

کارت که عالیه و خیلی حال کردم باش
فقط سعی کن Wire صاف و یک دست و مرتب و همچنین با نظام ! داشته باشی

ببخشید تو شکل علامت زیاد زدم
میخاستم هر چی میبینم رو علامت زده باشم

از اینکه جسارت کردم هم عذر میخام :)
البته مطمعنم که بیشتر خوشال میشی وقتی اشکالاته کارتو میفهمی تا اینکه تعریف بشنوی

جای تعریف هم زیاد داره
ایوللللللللللللللللللللللللللل
 

پیوست ها

  • 13.jpg
    13.jpg
    143.2 کیلوبایت · بازدیدها: 15
  • 14.jpg
    14.jpg
    138 کیلوبایت · بازدیدها: 17
آخرین ویرایش:

einollahia

Well-Known Member
تو که تو هر چی مثلث خط کشیدی

تخصص من روی harde core هست و برادرم Organic. یه جورایی تقسیم کار کردیم.

در مدلسازی Hard core هیچ اشکالی نداره که مثلث داشته باشی. در این مدلسازی مجاز هستی که از 3 ضلعی یا 4 ضلعی استفاده کنی. اما نباید بشه 5 تا یا بیشتر.

در Organic حق با شماست فقط 4 ضلعی.

اینکه از 3 ضلعی میشه استفاده کرد رو از مقاله Onovanberaham می گم که در مدلسازی ماشین خیلی معروفه.

می بینی که مثلث ها هیچ اشکالی به نرمی وارد نکردن. البته به همین راحتی ها هم نبود این مطلب رو که چجوری یا مثلث ها کار کرد رو در مدلسازی Dodge Charger SRT یاد گرفتم.


البته در مدهای Low poly استفاده از مثلث بهترین کاره. حالا چرا چون می تونه Smooth رو جبران کنه.
 

Sherlock_Holmes

Active Member
در مدلسازی Hard core هیچ اشکالی نداره که مثلث داشته باشی
چرا؟
البته در مدهای Low poly استفاده از مثلث بهترین کاره. حالا چرا چون می تونه Smooth رو جبران کنه.
مگه نمیگید 4 ضلعی بیشتر میتونه smooth رو کنترل کنه؟

در Organic حق با شماست فقط 4 ضلعی.
اینم باز چرا؟
.
ببخشید من سخت در تلاش برای یادگیری مدلسازی هستم.. جواب بدید ممنون میشم...:)
 

einollahia

Well-Known Member
مگه نمیگید 4 ضلعی بیشتر میتونه smooth رو کنترل کنه؟

به جای بیشتر باید گفت بهتر.
بهتر میشه کنترل کرد ولی با 3 ضلعی هم میشه کنترل کرد یکم سخت تره و نیاز به کار و تجربه می خواد.

ولی دیگه 5 ضلعی به بالا رو نمیشه کنترل کرد چون در اصل بدلیل نبود هیچ ای در وسطش کامپیوتر نمی تونه تشخیص بده اون وسط چه جوریه و یه شکل هفلشتی می سازه.




در Low poly باید سعی کنی حجم کار رو کمتر کنی و با مثلث میشه حجم poly کار را 1/2 حجم کار با Smooth و حجم vertex را 1/4 کرد.


در organic هم از اونجا که باید یه سطح نرمی داشته باشیم باید Edge ها یه نظم خاص داشته باشند. از نظر جهت و اندازه.
در صورتی که چنین نظمی در مدلسازی hard core نیاز نیست.
 

amin2001

Active Member
اینم باز چرا؟
ببخشید من سخت در تلاش برای یادگیری مدلسازی هستم.. جواب بدید ممنون میشم...:)

ببین . تو Organic
وقتی که Polygon دارای 4 تا Vertex باشه بهتر سطح صاف میشه
در واقع با حرکت vertex میتونی از 4 جهت سطح رو کنترل کنی



Einollahia

من که خودم organic کار میکنم
از HardCore زیاد نمیدونم
مثلثی تو Lowpoly خیلی استفاده میشه
بنظرم اینکه با مثلثی بسازی . کنترل کردن Smooth کار سخت تریه
ولی فکر نمیکنی جلوه ی مربعی بهتر و مرتب تر ه ؟
 

Divine Love

Well-Known Member
اگر از smooth استفاده نمی کنین هیچ فرقی بین سه ضلعی و چهار ضلعی نیست. چون در واقع هر چهار ضلعی از دو (عدد) سه ضلعی تشکیل شده.
 

einollahia

Well-Known Member
در استفاده از اونا خیلی فرق وجود داره.

که من خودم با کار کردن خیلی از این ها رو تجربه کردم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا