Benz CL600

.:. soroosh .:.

Active Member
خب .
امیدوارم از رو این عکس متوجه بشید .
ببینید رو عکس پیوست دقت کنید .
قسمت کوچکی که با رنگ قرمز مشخص کردم را دقت کنید .
اونجا در یه جورایی انگار از اون نوار پایین ماشین جلو تر هست حالا این مشکل دقیق نمیدونم الان از چی بوجود اومده .
اما ممکنه از این باشه که :
قسمتی که با نوار بنفش مشخص شده را نگاه کنید .
این قسمت باید بیشتر از این به بیرون شیب پیدا کنه ...
و یک مساله دیگه اینکه احساس میکنم این در به صورت عمودی در وسطش به بیرون متمایل شده که نباید اینطوری باشه . ( این قضیه داخل وایر فریم بهتر دیده میشه ) .
شاید مشکل از همین هم باشه .
برای مقایسه از این دو تا عکس هم میتونید استفاده کنید :

http://www.car-tr.com/wp/Mercedes Benz/Mercedes-Benz_CL600_07_28.jpg
http://www.car-tr.com/wp/Mercedes Benz/Mercedes-Benz_CL600_07_20.jpg

در مورد بک گراند هم نمیدونم والا . شاید مشکل از مثلا عکس پشت اون نرده ها باشه یا ...
موفق باشید .
 

پیوست ها

  • FInalImage.jpg
    FInalImage.jpg
    83 کیلوبایت · بازدیدها: 6
در مورد شیب در به صورت عمودی که من طبق یه مدل اسپورت شده زدم و مشکلی هم بعید میدونم داشته باشه.
البته نا گفته نماند که خوب معلومه توی وایر فریم باید بیشتر بیرون باشه چونکه وقتی اسمود بشه طبیعتا میاد عقب تر دیگه اون ناحیه و سابیده میشه.
اما اونجایی که علامت زدید آره واقعا خوب به نظر نمیرسه علتشم به خاطر شیب خود ماسماسک زیر در تو اون ناحیه هست و اینکه فک کنم یکم اون تیکه عقب تر باشه. در کل مشکل خاصی نیست فوقش ورتکسای اونجارو یکم میار بیرون تر:rose:
 
آخرین ویرایش:
اینم واسه اینکه دل شما نشکنه.اشکال اینجاها نبود اصلا.از ao بود که دقیقا تو همین خط نمیدونم چی به سرش اومده بود و کم رنگ شده بود.
موفق باشید.
پست اول هم ویرایش میکنم و اصلاح شده رو میزارم.
میتونید از اونجا ببینید.
 
در مورد بک گراند هم نمیدونم والا . شاید مشکل از مثلا عکس پشت اون نرده ها باشه یا ...
میشه دقیقا بگی بکگراند چه مشکلی داره؟ یعنی میگی نباید محو میشده؟ خوب اینو من با z زدم و خیلی خیلی بعید میدونم مشکلی داشته باشه.به هر حال تو سایتای خارجی و ایرانی دیگه هم که چند جا گذاشتم فقط یه نفر با سایز این ماسماسکای پشتی مشکل داشت که اونم گفتم که خودم همین اندازه انتخاب کردم.
به هر حال ممنون.
 

mkf.cgi

Member
خب. اول اينكه مدل هيچ اشكالي نداره و خيلي خوب ساخته شده .
ولي چون نميشه گفت اين كار كاملا طبيعيه! پس يه جاييش اشكال داره! كجاش؟ رندر و محيط .
رندر: نور رو بيشتر كني و تكليف سايه هاي بيمورد نرده هاي كف آسفالت رو معلوم كني بهتره.
محيط: نرده ها خيلي اندازشون بزرگه و كوچيكتر بشن بهتره البته اگه نميخواي عوضشون كني!
در كل تبريك ميگم و فكر كنم تاپ گالري ارزش اين كار رو داشته باشه.:rose:
 
ب. اول اينكه مدل هيچ اشكالي نداره و خيلي خوب ساخته شده .
ولي چون نميشه گفت اين كار كاملا طبيعيه! پس يه جاييش اشكال داره! كجاش؟ رندر و محيط .
رندر: نور رو بيشتر كني و تكليف سايه هاي بيمورد نرده هاي كف آسفالت رو معلوم كني بهتره.
محيط: نرده ها خيلي اندازشون بزرگه و كوچيكتر بشن بهتره البته اگه نميخواي عوضشون كني!
در كل تبريك ميگم و فكر كنم تاپ گالري ارزش اين كار رو داشته باشه.

ممنون رفیق.
والا منظورتو نمیفهمم میگی نور رو بیشتر کنی.الان ساعت 9 الی 10 صبح شما زیر یه همچین پلی وایساده باشی نور بیشتر از اینه؟
در ضمن چرا سایه های بی مورد؟ خوب سایه نرده ها هست دیگه نور از سمت راست اومد و بایدم سایه بندازه. البته شاید سلیقه شما اینطوریه که میگی سایه ها نباشه قشنگ تر میشه درسته؟ خوب به من اینطوری بیشتر دوست دارم تا اینکه سایه ها و نور یه تیکه باشن.

در کل ممنون رفیق.

عزیز دل برادر می شه از اون نرده ها هم یه وایر بذاری ؟

ممنون

ای بابا... داداشم حرفا میزنیا.از شما بعیده.:دی اون نرده هایی که شما ملاحظه میکنید با استفاده از opct map درش آوردم مگه ابر کامپیوتر زیر دستمه اونا رو با پولی بشینم بسازم؟کلا عاقلانه هم نیست. میخوای تا مپشو بزارم.وایر بزارم یه پلین هست اونجا.

پسر مدل و رندر فوق العاده است
آفرین

ممنون .رفیق.
 

Miladbat

Well-Known Member
اکثر ایرادات و اشکالاتی که بچه اشاره کردن درست بود ولی ایشان تقریبا هیچ کدوم قبول نداره .
اگه کسی رو قبول نداری چرا کارت رو اینجا گذاشتی؟
 
اکثر ایرادات و اشکالاتی که بچه اشاره کردن درست بود ولی ایشان تقریبا هیچ کدوم قبول نداره .
اگه کسی رو قبول نداری چرا کارت رو اینجا گذاشتی؟

اولا از همه کسانی که نظرشون رو در مورد کار گفتند ممنون.

دوما لازمه که یکم از پهنای باند اینترنتتون استفاده کنید و برید صفحه 2 و 3 رو ببینید .در مورد اون خط زیر در که مشکل پیدا کرده بود و درستش کردم.در ضمن شما میشه بگی که من کدوم اشکال رو نادیده گرفتم؟ مثلا وقتی یه بنده خدایی که بخاطر جریاناتی دلش از من پره اومده از زاویه دوربین و ... ایراد الکی میگیره و میگه مدلینگ بعضی جاهاش اشکال داره ولی نمیگه کجاش من دیگه باید چیرو قبول کنم؟ یا یه بنده خدای دیگه اومده گفته :
کارت بدک نیست ،روی کاپوتش بیشتر کار کن و من عکس کاپوت رو گذاشتم که نشون میده هیچ مشکلی نداره ، حتما شما میگی چونکه یکی یه حرفی همینطوری زده که عریضه خالی نمونه من باید بگم که درست میگه؟ منظورت اینه که وقتی مشکلی تو کار نیست و یکی یه چیزی گفته من قبول کنم که مشکل داره؟
بعضی از نظر ها هم سلیقه ای بودن که دلیلی نداره صلیقه همه یکی باشه.مثلا یکی گفته بود که رفلکت و سایه و نور زیادی ریخته پاشیده شده .خوب منم بهش گفتنم که خودم اینطوری دوست دارم باشه .

شما هم با این حرفاتون دارید اینو نشون میدید که خودتون صاحب نظر نیستید و فقط دارید به نظرای دیگران نگاه میکنید که اونا چی گفتند.نشونش هم اینه که نظر خودتون رو نگفتید.

به هر حال یه نگاهی به صفحه 2 و 3 حتما بندازید تا متوجه بشید که من برای نظرات درست و منطقی ارزش قائلم.
 

Miladbat

Well-Known Member
این جوری نباشه که خوبه ولی من اینجوری احساس کردم.
کسی هم که این ایراد گرفته اصلا نمی دونم کیه ولی در رابطه با موقعیت دوربین نقاط طلایی رو در نظر نگرفتید.
مدل اصولی است ولی مثلا بالای گلگیر چرخ عقب جایی که با اون خط تلاقی پیدا کرده به نظر میاد مشکل داره البته قبول دارم درست کردنش کار سختیه فکر کنم باید از دوتا Edge استفاده می کردید تو رندر هم معلوم نیست.
لبه کاپوت زیادی نرمه.
خط کنار ماشین هم اغراق شده.
نوری که زیر ماشین توی سایه حوالی چرخ جلو افتاده است منطقی نیست.
کلا به نظر میاد مدلساز هستید تا تو نور پردازی یا رندر تخصص داشته باشید.
 
آخرین ویرایش:
این جوری نباشه که خوبه ولی من اینجوری احساس کردم.
کسی هم که این ایراد گرفته اصلا نمی دونم کیه ولی در رابطه با موقعیت دوربین نقاط طلایی رو در نظر نگرفتید.
در خصوص مدل اصولی است ولی مثلا بالای گلگیر چرخ عقب جایی که با اون خط تلاقی پیدا کرده به نظر میاد مشکل داره البته قبول دارم درست کردنش کار سختیه فکر کنم باید از دوتا Edge استفاده می کردید

خوب پس در جریان نبودید.مشکلی نیست.
میشه دقیقا بگید که مشکل زاویه دوربین چیه؟اینکه میگید نقاط طلایی رو در نظر نگرفتم بیشتر مثل یه جور شعار میمونه.دقیقا توضیح قانع کننده بدید.در ضمن من عکس های زیادی رو دیدم که کمپانی ها واسه رو نمایی از کاراشون از این زاویه میگیرند.به هر حال اگر دقیق تر بگید منظورتونو و از کلی گویی استفاده نکنید خیلی بهتر میشه.
در مورد جایی که گفتید مشکل مدلینگ داره من که بعید میدونم اینطوری باشه،روی عکس علامت بزنید دقیقا کجاشو میگید.از این عکسی که میزارم بهتر میتونید جایی که مورد نظرتون هست رو علامت بزنید:
فک کنم دقیقا همینجاش منظورتون باشه درسته؟
se1n9bvrh1thuzampxbw.jpg


لبه کاپوت زیادی نرمه.
خط کنار ماشین هم اغراق شده.
در مورد نرم بودن لبه کاپوت نمیتونم بگم که مخالفم یا موافق ولی اون خط کناری به احتمال زیاد یکم از واقعیش بیشتر تو چشم میزنه.احتمالشم زیاده که اینطوری شده باشه.میدونی که از توی بلوپرینت نمیشه ورتکسای زیرشو تنظیم کرد،باید ذهنی و از روی رفرنس بری.منم باهات موافقم.فک کنم یکم بیشتر از حد واقعی زیرش فرو رفته شده و باعث میشه بیشتر تو چشم بیاد ولی چونکه اندازه دقیقی از واقعیش نداریم مطمئن نمیشه نظر داد.


نوری که زیر ماشین توی سایه حوالی چرخ جلو افتاده است منطقی نیست.
کلا به نظر میاد مدلساز هستید تا تو نور پردازی یا رندر تخصص داشته باشید.
منظورت پشت چرخ جلو هست دیگه؟ آره اون نور نباید اینجا می افتاد.خوب رفتی گشتی اشکال پیدا کنیا...اینو کسی نگفته بود خودم هم ندیده بودم:دی از این به بعد اول بدم شما نگاه کنی بعد بزارم تو فروم.:دی

اما چیزی که جالبه قضاوت شماست این وسط:D.اینو قبول دارم که تخصصی خاصی در نورپردازی و رندر ندارم در حد یه کاربر معمولی که با 4 5 تا موتور رندر کار کرده.همین.تخصص اونایی دارن که تو پیکسار و دریم ورکز و .. نورپردازی میکنند.ما که بوقیم.ولی خوشم میاد از نتیجه گیری که کردی.اون نور علتشو نگاه کنی میبینی که یه شبکه روی کاپوت هست و چونکه من میخواستم موتور و داخل این ماشینو بسازم زیرشو پلین نزاشتم.البته یه پلین گذاشته بودم زیر کل ماشین ولی فک کنم پشتش به اون بوده و تو رندر نیفتاده و جلوی نور رو نگرفته.
اینا رو گفتم که روشن بشه این اشکال از مدلینگ هست (موتور رو کم داره) ولی شما اومدید این حرفو میزنید.البته حرفتون درسته چونکه واقعا تخصصی هم ندارم ولی نشون میده خودتون هم زیاد متخصص نیستید که این حرفو میزنید.چونکه مشکل بوجود اومده خیلی تابلو که ربطی به نورپردازی و رندر نداره.
 
آخرین ویرایش:

Miladbat

Well-Known Member
بله ظاهرا که اشتباه نکردم .
آقا دعوا که نداریم.
ای بابا شعار چیه!!!
مخاطب تصویری که می بینه در یه سری جاها به طور نا خود آگاه بیشتر توجه می کنه که شما باید دقت کنید که دوربین جوری تنظیم کنی که مخاطب چیزی که شما می خواهید ببینه . دیگه از این ساده تر نمی شه گفت.
تو مایا field chart و توی مکس field grid که در هر دو تنظیمات دوربین هستند تیک بزنید . این خط ها به شما کمک می کنن که اون نقاط دقت ببینی .البته ترسیم این خط ها به resolution شما بستگی داره .
مثلا در عکس دقت کنید اگه این باکس در عکس شما بودند به نظر میامد این باکس ها مد نظر شماست.

من گفتم مدل اصولی کار شده شک ندارم چندمین ماشینیه که می سازید اگه حرفه ای روش کار نشده بود اصلا نظر نمی دادم ولی توی وایر فریمی که گذاشتید این قسمت توپولوجی درستی نداره . شاید خطای دید ویر فریم بوده .

مثل اینکه کم قبول دارید عکس واقعی رو ببینید مشخصه .اشتباه شما این بوده که بلوپرینت استفاده کردید .خودتون خوب می دونید که بلو پرینت خیلی به اشتباه میندازه .از بلو پرینت باید کمک گرفت.

اینم یه نمه قبول داری. به هر صورت نور افتاده چیزی نشده.

به نظرم اشکاله اصلی تر برخورده تونه.
 

پیوست ها

  • test.jpg
    test.jpg
    114.7 کیلوبایت · بازدیدها: 12
آره دعوا چیه کار بدیه.:دی من رک حرف میزنم فک نکنی که دارم با عصبانیت حرف میزنم.خوب اینجا هم هی از بس یه عده اومدن ایرادای بی اساس گرفتن منم باید صریح و رک جواب بدم و اگر مشکلی نداره کار، بگم.
در مورد اون دوربین:اول : محیط هم جزئی از رندر من بوده و باید دیده بشه و نمیخواستم تمرکز فقط و فقط روی ماشین باشه.دوم: اینی که شما میگی درست ولی شما بلر محیط رو در نظر نگرفتید.این وضعیتی که گفتید درسته در شرایطی که DOF استفاده نشه.البته منم سعی میکنم بیشتر به این موضوع دقت کنم.

در مورد استفاده از بلوپرینت درست میگید شما ولی هر کاری کنید بعضی جاهارو باید ذهنی رفت.از Spline cage هم استفاده کنی آخر بعضی جاها توی اونم باید ذهنی تنظیم بشن.البته مشکل خاصی نیست.

حالا با توجه به عکسی که گذاشتم به نظر شما توپولوژی درست پیاده شده؟منظور دقیقتون رو نفهمیدم جملاتتو نا مفهومه.

در مورد برخورد منم باید بگم که مشکل اینجاست که برخورد شما هم چندان خوب نبوده.فقط شما پست اولتو یه نگاه بنداز چی نوشتی.وقتی که بی اطلاع از همه جا اومدید به جای نظر دادن در مورد کار اول نظر های دیگران رو خوندید و دیگران هم ماشالا خودشون استااااد.بعد نظر اونا رو اساس نظر خودتون قرار دادید.فک کنم اول از همه با این کار ارزش نظر خودتون رو کم میکنید.یه مشکل دیگه هم که هست ما خیلی عادت به تعارفات الکی داریم و اگه رک صحبت بشه این تصور بوجود میاد که دعواست.فقط شما پست اولتو یه نگاه بنداز چی نوشتی.
به هر حال باید بدونی که من واقعا به نظر شما اهمیت میدم و ممنونم که وقت میزارید و اشکالات کار رو میگید.
 

Miladbat

Well-Known Member
به نظرم توپولوجی مدل نیاز به نظر خواهی هم نداره چون تو رندر بدون مشکله .حالا اون قسمت تو وایر فریم باید تو رندر مشکل داشته باشه اگه نداره که حله).

در مورد توپولوجی یه توصیه که می کنم اینکه اگه از یه سطحی بالا تر باشه شاید بعضی ها فکر کنن کار خودتون نیست . ( زیاد پیش میاد) :wink:

بجای بلو پرینت می تونید از عکس ماکت ماشین استفاده کنی خیلی خیلی بهتره . برای درست بودن مقیاس ها ی کلی از بلوپرینت استفاده کنید.

پست اول قصد بدی نداشتم.

لطف دارید.
 
آخرین ویرایش:
در مورد توپولوجی یه توصیه که می کنم اینکه اگه از یه سطحی بالا تر باشه شاید بعضی ها فکر کنن کار خودتون نیست . ( زیاد پیش میاد)

بجای بلو پرینت می تونید از عکس ماکت ماشین استفاده کنی خیلی خیلی بهتره . برای درست بودن مقیاس ها ی کلی از بلوپرینت استفاده کنید.

آهان.ممنون.خوب وایر فریم میزاریم که ملت اینطوری فک نکنند.
عکس ماکت ؟نیست ،کم یابه.همونم مشکلات خودشو داره.
ممنون از پیشنهادات.
 

Miladbat

Well-Known Member
آره اونم مشکلاتی داره از بلوپرینت خیلی بهتره و به هر حال روش پیشنهادی kevin hudson استاد مدلینگه.
چرا سایت هایی هست که تقریبا همه مدل های ماشین رو دارن خواستی بگو بگردم پیدا می کنم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا