Bake-Engine-MR

pixolator

Member
برای پیش تولید یه کاری نیاز به چند تا تست داشتم...اینو زدم بعدش باید bake اش کنم و بعدش وارد یه موتر بازی می کنمش...ان شاء الله...
البته دقیقا مثل این که نمی شه...نمی دونم مثلا بشه تشعشعات رو توی موتور بازی بدست آورد یا نه البته منظورم unreal engine 3 نیستش...یه موتور بازی ساده..:wink:
 

پیوست ها

  • mr.jpg
    mr.jpg
    204.4 کیلوبایت · بازدیدها: 60

pixolator

Member
یادم رفت بگم با منتال ری هستش و Gi و همین دیگه...زمان رندر هم نیم ساعت با کامپیوتر زغالی :)
 

alizap

Member
چقدر شیک...
واقعا سیستمتون ذغالیه و اینو تو نیم ساعت...!!!
سیستم عالی منفجر!!!
میشه تنظیمات رندرتون رو بنویسید؟؟؟
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خيلي زيبا شده دوست عزيز .
ميشه لطف كنيد بفرماييد از چه تعداد فوتون استفاده كرديد .
و اينكه براي حل مشكل اون نور شديد روي ديوار و سقف نزديك پنجره راه حلي داريد ؟
چون من خودم هم براي كارهام با چنيني مشكلي مواجه ميشم .
ضمنا تنها مشكلي كه ميبينم مدلينگ بالشت‌هاي روي تخت هست . لبه هاي خيلي تيز و نازكي داره .
 

pixolator

Member
چقدر شیک...
واقعا سیستمتون ذغالیه و اینو تو نیم ساعت...!!!
سیستم عالی منفجر!!!
میشه تنظیمات رندرتون رو بنویسید؟؟؟

سیستمم pentium D 3.0 هستش با دو گیگ رم که رم کم می آوردم خیلی جاها و مایا کرش می کرد
تنظیمات رندر منظورتون کجاشه ؟ یعنی همشو بنویسم ؟
مثلاً sapling روی 0 و 2 و global illumination رروی accuracy 2048 و دیگه...فوتون ها هم 100.000 تا...دیگه چی بگم ؟

خيلي زيبا شده دوست عزيز .
ميشه لطف كنيد بفرماييد از چه تعداد فوتون استفاده كرديد .
و اينكه براي حل مشكل اون نور شديد روي ديوار و سقف نزديك پنجره راه حلي داريد ؟
چون من خودم هم براي كارهام با چنيني مشكلي مواجه ميشم .
ضمنا تنها مشكلي كه ميبينم مدلينگ بالشت‌هاي روي تخت هست . لبه هاي خيلي تيز و نازكي داره .

تعداد فوتون ها رو که عرض کردم...ولی خب کمه ولی دیگه سیستم نمی جوابه !
نور شدید هم من لازمش داشتم اونجا ولی شما هم درست می گی...می شه توی bake کردن از بینش برد...ولی راه حل ساده ترش اینه که unlink اش کنی با نورت..
آبجکت ها که اکثراً آماده هستتن به جز در و دیوار و اینا...فقط اون که فرمودین درسته...هی هنگ می کردش منم مجبور شدم اکثرشون رو reduce کنم چون خیلی high poly بودن...

خلاصه اینکه به فکر افتادم به خاطر منتال ری هم شده ولامو جمع کنم یه دستی به سر و روی کامپولوترم بکشم :)
 

pythoN

Active Member
سلام .
کارت 20 .
رندرت حرفه ایه . روی نور ها بیشتر دقت کنی بهتر میشه .

البته دقیقا مثل این که نمی شه...نمی دونم مثلا بشه تشعشعات رو توی موتور بازی بدست آورد یا نه البته منظورم unreal engine 3 نیستش...یه موتور بازی ساده..

واقعا این کارو میکنی ؟
 

pixolator

Member
سلام .
کارت 20 .
رندرت حرفه ایه . روی نور ها بیشتر دقت کنی بهتر میشه .



واقعا این کارو میکنی ؟


واقعاً چی کار می کنم ؟...اگه منظورتون تو موتور بازی بردن هستش که آره...البته به طور کامل موتور بازی نیستش...ولی حالا می گم...بذار یه ذره جلو برم...real time می شه حرکت کرد...قابلیتای dirext x 9 که خیلی زیاده از جمله همین نورا و حتی glow...حالا ببینم تا کجاشو می شه در آورد...البته بازم به موتور مورد استفاده بستگی داره..

لایه های مختلف رو هم می ذارم اگه اساتید حال داشتن ترکیب بهتری به دست بیارن...یه چیز دیگه اینکه رنگش خیلی زیاد بودش...یعنی GI خیلی رنگ قرمزش رو بالا برده بودش که من saturation رو کم کردم..ودیگه یه ذره glow داره...بعدشم occlution که multiple شده و کانال عمق هم یه ذره همچینا ! استفاده شده...
 

پیوست ها

  • a1.jpg
    a1.jpg
    181.4 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • a2.jpg
    a2.jpg
    120.9 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • a3.jpg
    a3.jpg
    59.1 کیلوبایت · بازدیدها: 12

.:. soroosh .:.

Active Member
مشكل قرمزي بيش از حد تصويرتون كه فرموديد مربوط به تنظيمات فوتون متريالهاتون ميشه .
در قسمت منتال ري هر متريال يك قسمت داره به نام Photon atrribute .
بايد با اونها بازي كنيد تا ميزان تاثير گذاري اون متريال را به ديگر قسمتهاي كارتون متناسب كنيد .
تو اين سين شما هم به دليل وجود متريال هاي با رنگ قرمز و قهوه‌اي با چنين مشكلي مواجه شده ايد .
نميدونم حالا شما اونها را تنظيم كرده بوديد و باز هم چنين مشكلي پيش مياد يا ...
موفق باشيد .
 

pixolator

Member
بله...اون Irradiance هستش که می شه تنظیمش کرد...ولی یه مشکلات دیگه پیش می اومد براش...مثلاً این طرفش تاریک می شدش و...:razz:
 

Hamed-gh

Member
بهت تبریک میگم. کار قشنگی شده.
به نظرم آسمون خیلی بنفش شده. اگه یه مقدار آبی تر بشه خیلی بهتره چون نور خورشید از زاویه ای داره می تابه که قاعتا باید آسمون رو روشنتر از اینی که هست نشون بده. اگه اشتباه میگم حتما تصحیح کنید. فقط یه چیزی که یادم رفت اینه که cpu جای خود ولی بنده که با 256 مگ رم کار میکنم و مانیتورم هم نصفش جمع شده باید چیکار کنم. توی چند ماه اخیر حسابی چشمم ضعیف شده. البته از مزایای بودن در کشور گل و بلبل همینه دیگه.​
 

pixolator

Member
بهت تبریک میگم. کار قشنگی شده.
به نظرم آسمون خیلی بنفش شده. اگه یه مقدار آبی تر بشه خیلی بهتره چون نور خورشید از زاویه ای داره می تابه که قاعتا باید آسمون رو روشنتر از اینی که هست نشون بده. اگه اشتباه میگم حتما تصحیح کنید. فقط یه چیزی که یادم رفت اینه که cpu جای خود ولی بنده که با 256 مگ رم کار میکنم و مانیتورم هم نصفش جمع شده باید چیکار کنم. توی چند ماه اخیر حسابی چشمم ضعیف شده. البته از مزایای بودن در کشور گل و بلبل همینه دیگه.​

در مورد آسمون درست می فرمایید...ممنون از دقتتون
:)

تنها کاری که می شه کردش اینه که مملکت گل و بلبل رو گذاشت واسه بلبلا و رفت !
حضرت علی می فرمایند مردم لایق همون حکومتی هستن که بالای سرشونه...ما که نمی تونیم کله گنده ها رو تکون بدیم...مجبور می شیم بالاخره یه روزی مهاجرت کنیم..ببخشید سیاسی شد..گفتید مملکت گل و بلبل دردام تازه شد...:cry:
 

.:. soroosh .:.

Active Member
بله...اون Irradiance هستش که می شه تنظیمش کرد...ولی یه مشکلات دیگه پیش می اومد براش...مثلاً این طرفش تاریک می شدش و...:razz:

درود .
نه .
منظورم چيزه ديگه بود .
ببيني زير همون بخشي كه Irradiance را تنظيم ميكنيد .
يك مقدار كه ميريد پايين تر يك بخشي داريد به نام Photon attribute .
زير مجموعه اون تيك drive from maya را برداريد . بعد اون كليد زيرش را كليك كنيد ( Take setting from maya ) .
خب مثلا براي ديوار يا هر جسمي كه شما بهش تكسچر داريد .
گزينه Color به حالتي در مياد كه شما نميتونيد تغييرش بديد يعني بهش تكسچر نسبت داده شده .
خب تكسچر را از اون Break كنيد .
بعد ميشه Color . خب حالا كالر را انتخاب كنيد و با ابزار كالر پيكر روي يك قسمت از تكسچرتون كه روشن تر هست كليك كنيد تا اون رنك انتخاب بشه .
بعد ok كنيد . حالا ولوم اون كالر را به سمت چپ بكشيد .
هر چي بيشتر بياد سمت چپ ميزان رنگ مثلا قرمزي كه از خودش ساتع ميكنه كمتر ميشه و بالعكس .
نميدونم حالا شما تا حالا با اين قسمت كار كرده بوديد يا خير .
موفق باشيد .
 

.:. soroosh .:.

Active Member
ببخشيد . راستي اون شيشه‌هاي پشت پنجره هم چندان جالب نيست . حالا نميدونم به خاطر همون رنگ آسمون هست يا مشكل ديگه‌اي داره .
 

pixolator

Member
ممنون از همگی و راهنمایی هاشون...تصویر نهایی که bake می کنم اینه دیگه...
 

پیوست ها

  • aaa 1.jpg
    aaa 1.jpg
    181.6 کیلوبایت · بازدیدها: 12

.:. soroosh .:.

Active Member
راستي من متوجه اين كلمه Bake نميشم .
يعني چي ؟
منظورتون از اين Bake چيه ؟
ميشه براي بنده هم توضيح بديد ؟
 

Hamed-gh

Member
سروش جان bake کردن یعنی اینکه شما فضا رو بسازی و نور ومتریال و همه چی رو انجام بدی و بصورت bake رندر کنی. این کار باعث میشه که رفله ها و سایه روشنها دیکه محاسبه نشن و بصورت diffuse map باهاشون برخورد میشه که زمان رندر رو بسیار بسیار کم میکنه . البته این تکنیک بیشتر برای گیم و در کل realtime rendering استفاده میشه. توی مکس از گزینه Render to Texture استفاده میشه. برای شما که مایا کار هستی نمیدونم ولی اگه manual مایارو سرچ کنی تمام اطلاعات در مورد Bakr رو بهت میده.
 

.:. soroosh .:.

Active Member
تشكر آقا حامد .
يه چيزايي متوجه شدم .
تو هلپ مايا را هم يه نگاهي دارم ميندازم ببينم چي به چيه .
تشكر فراوان.
 

pixolator

Member
یه چند روزی کامپیوترم رو هوا بود طول کشید..
تکسچرا جای کار کردن داره...تا موتور رندر مونده...اگر تو موتوم بتونم رفلکت ها رو هم در بیارم فقط رنگ رو bake می کنم با نور رو..باید برگردم و قابلیتای موتورم رو بشناسم...
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    337.9 کیلوبایت · بازدیدها: 9
آخرین ویرایش:

hadi665

Member
دوست عزیز کارتون خیلی خوب شده رندره آخری هم عالیه موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا