Away3d یا Alternative3d

++Hadi++

Active Member
سلام دوستان
معمولا یکی از سوالات نادرست در مقایسه با نرم افزارها اینه که می پرسن کدوم نرم افزار بهتره . چون همیشه این جواب رو می شنوی که هر کدوم کاربرد خاص خودشو داره . مثل سوال معروفی که می پرسن 3d max بهتره یا maya ...?
حالا من می خوام به طور تمام و کمال یه کلاس 3 بعدی سازی در فلش رو دنبال کنم . در بین تمامی اینا ، با این که به papervision3d آشنا هستم ولی حس می کنم برای کار های فوق حرفه ای گزینه آنچنان خوبی نیست و حالا به نظر شما من دنبال away3d برم یا alternative ؟
چون مثلا از BioDread شنیدم که گفت alternative قابلیت استفاده از تصاویر vector رو نداره . همچنین چند وقت پیش به یه آدم همه فن حریف در زمینه اکشن و 3 بعدی سازی برخورد کردم که دقیقا برعکسشو گفت . یعنی گفت alternatoive3d امکان استفاده از تصاویر pixel رو نداره . کدوم برا چه کاری خوبه و چه کنم ؟
ممنون می شم از لطفتون چون کسی که جواب بده خوش به حالش می شه آخه شاید این تایپیک بیننده های زیادی رو در آینده داشته باهشه.
بای...
 

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

من تعريف alternative3D در يك سايت خونده بودم كه قابلیت استفاده از تصاویر vector رو نداره .

ولي بنظر من همه اين كلاس ها نقاط ضعفي دارن و هيچكدوم كامل نيست .

موفق باشيد
 

++Hadi++

Active Member
سلام
مسئله وکتور و بیت مپ بودن آلتر رو از فروم خود آلتر پرسیدم و جوابی که گرفتم این بود :

Mikhail Fominykh
The base TextureMaterial class uses BitmapData to define a texture. There is the MovieClip material which allows you to use a MovieClip object as a texture, but the MovieClip object is rendered into BitmapData anyway.
یعنی اینکه آلتر ، متریال مووی کلیپ با تصاویر وکتور رو هم می گیره ولی در هر صورت خروجی کار تبدیل به پیکسل می شه .
حالا ایا نظرتون عوض نشد ؟
 

BioDread

Banned
میشه تحقیق کنی ببینی آیا alternative
مثل away قدرت نور پردازی و متریال های نور رو داره یا نه؟
یا مثلا قدرت import فایل های 3ds رو داره یا نه؟
text 3D چطور؟

مثلا مزیتش نسبت به away به جز سرعت render چیه؟

شاید away سرعت نداشته باشه اما قدرت خیلی داره
 

++Hadi++

Active Member
http://drevnii.ru/bunker.htm
http://klima-stadt.de/home_en.html
یه لینک خوب واسه آموزش های آلتر:
http://forum.alternativaplatform.com/posts/list/381.page
یه مقایسه خوب برا سه موتور با این تفاوت که یکم به نفع papervision3d تموم شده (البته با نگاه متعصبانه):
http://clockmaker.jp/blog-en/2009/05/compare-pv3d-away3d-alternativa3d/
اینم همون موشکی که بهت گفتم که روش متریال shader داره :
http://blog.brun.pl/2009/02/papervision3d-vs-alternativa3d-in-wipeout-game-test/
 

BioDread

Banned
من رفتم تحقیق کردم
ببین کلاس alternativa به صورت swc هست
و این یکی از ضعف های بزرگشه
من متوجه شدم که منبع آموزش زیادی برای alternativa نیست و اسم کلاس ها و فانکشن ها شبیه هیچ کدوم از موتور های سه بعدی نیست

برای away مقدار زیادی کلاس و پلاگین نوشته شده که میتوان ار انا تو پروژه ت استفاده کنی
 

evt

Member
بهتر از papervision3D پیدا نمی کنی اگه بخواهی مجموعه ای از شرایط رو در نظر بگیری .
Adobe هم در کنفرانس max نشون داد که حمایت خوبی داره از Papervision3D میکنه .
البته کلی گفتم و گرنه برای استفاده های موضوعی نمی شه قطعی گفت .
( بدون نگاه متعصبانه )
 

Insomnia

کاربر فعال
. در بین تمامی اینا ، با این که به papervision3d آشنا هستم ولی حس می کنم برای کار های فوق حرفه ای گزینه آنچنان خوبی نیست و حالا به نظر شما من دنبال away3d برم یا alternative ؟
چطور به این نتیجه رسیدی!؟

یا اصلا با وجود فراوانی موتورها چطور به آن دو آخری رسیدی؟
مطلب دیگه اینکه منظورت از فوق حرفه ای چه نوع کاریه؟(یعنی چه انتظاری داری؟)
 

++Hadi++

Active Member
چطور به این نتیجه رسیدی!؟

یا اصلا با وجود فراوانی موتورها چطور به آن دو آخری رسیدی؟
مطلب دیگه اینکه منظورت از فوق حرفه ای چه نوع کاریه؟(یعنی چه انتظاری داری؟)

چطور به این مطلب رسیدم ...!!!!
من با موتور های 3 بعدی سازی دیگه در محیط های دیگه (unity , shiva3d , directx , ...) کار ندارم و فقط و فقط مد نظر من فلش هست و کلاسهای نوشته شده برای فلش و flex ...
و اما اگه یادت باشه در سمینار تیماتک ، گفته شد که 3 تا موتور یا بهتر بگم کلاسه خیلی معروف برا فلش در این زمینه هست .
papervision3d , away3d , alternativa3d
و اما گفته شد که ecodazoo رو با یه موتور ژاپنی زدند که اسمش انقده قلمبه سلمبه هست که ....
و اما موتور ژاپنیه اگه بیرون بیاد که می ترکونه ولی در بین این 3 تا موتور ، من با papervision3d کار کردم . و حقیقتش با پرفرمنس و paeser هاش و مسائل دیگه اش آنچنان حال نکردم . در مورد چرخوندن collada وارد شده، مسائل زیادی از جمله شکستن face ها هست . و باید نکاتی رو مثل بزرگ کردن اشیا در blender و استفاده از viewport layer و یا بیشتر کردن تعداد triangle ها و segment ها و vertex ها رو باید رعایت کنیم .(در 3d max با استفاده از modifier به نام subdivide WSM) با اینکه جانب احتیاط رو رعایت کردم ولی وقتی یخده تعداد آبجکتها یا تعداد collada هامو که با احتیاط ساخته بودمشون (از نظر face) و یا وقتی segment های مثلا plane هامو بالا تر می بردم واقعا papervision3d 2.1 هنگ می کرد و آمپر cpu رو به سقف طبقه هفتم آسمون می چسبوند . البته شاید نکاتی رو رعایت نکرده بودم ولی تا اونجایی که تونستم جانب همه چیزو رعایت کردم . away هم از papervision حرفه ای تر و قوی تر هست و نمونه کاراش حرفه ای تره ولی باز همون گروه سازنده هستند که از گروه سابق جدا شدند و کارو بهتر کردند ولی در کل همون مسئله performance و ... رو داره که بایو درد از اون شاکی بود (پرفرمنس away) ولی من با دیدن یه چند تا نمونه کار خفن از alternativa3d دیدم که قشنگ یه بازی 3 بعدی در حد playstation 1 البته باز نه به اون قدرت ، ساختن و در حقیقت از اینجا به قابلیت های این موتور پی بردم . دوستانی هم مثل آقای ارجمند که تخصص زیادی در این موارد دارند ، یکبار در یک پست اذعان داشته اند که آلتر به خاطر performance از بقیه بهتره و ... و ... و ...
در هر صورت پرفرمنس بالا و کیفیت بهتر و متریالهای smooth تر و کلاسهای مختلف و رنگارنگ و مفید و باگ کمتر و صحنه های طبیعی تر و ... از قابلیت های ایده آل یه موتور یا کلاس 3 بعدی هست تا کارو هم برا تولید بازی و هم برا کارهای 3 بعدی interactive فراهم کنه . پس فعلا تشخیص دادم آلتر از بقیه بهتره . در ضمن اگه شما دوست عزیز به فروم تخصصی خود آلتر تشریف ببرین می بینین که من در اونجا از روسی ها سوال پرسیدم و دارم جواب می گیرم . سعی می کنم جواباشونو در اینجا منعکس کنم چون خیلی ها هستن که می خوان در مورد این قضیه اطلاعات کسب کنن...
اگر ادعایی بر این موارد ذکر شده داشتین ، خوشحال می شیم که اونها رو بدونیم ...:wink:
موفق و معین باشید ...
در پناه حق ...
 
آخرین ویرایش:

arjmand200

Member
نمیدونم چرا همه افرادی که میخوان با فلش سه بعدی کار کنن اصل موضوغ رو فراموش کردن و رفتن سراغ فرعیات
ببینید اینکه چه فریم ورکی قویه بستگی به خود کاربر داره من نمونه ها و کارهایی رو دیدم که با sandy زدن ولی شاید از یکی شماها بپرسم بگین sandy که خیلی بد درد نخوره
اینکه امپر cpu شما رفته چسبیده به اون سقف به خود pv ربطی نداره اصلا هیچ موقع انتظار نداشته باشین که یه فایل callod که حجمش .5 یا 1 مگابیت خیلی رون اجرا بشه اصلا طبیعت هر انجینی به bitmap بودنشه اصلا موتوری رو پیدا نمیکنین که بیاد با وکتور یه محیط سه بعدی رو شبیه سازی کنه نمونه بارزش همین native 3d تو خود فلش پلیر 10
نمیدونم تا به حال از چند درصد قابلیتهای pv استفاده کردین ولی اینو بدونین چه pv یا away یا از این جور چیزا بدون تسلط داشتن هیچ ارزشی ندارن یکی رو میشناختم که میگفت pv از away ضعیفه گفتم چرا گفت away ابجکتهای زیادی داره (primitives ) اگه با این استدلالها بخواین 2 3 انجین رو با هم مقایسه کنین دارین اشتباه میکنین
اصلا هر انجینی کاربرد خاصه خودشو داره نمیشه جایی که pv کاربرد داره از alternative استفاده کرد و برعکس
ساختار pv خیلی سادس و کسی که یکم تو as3 کار کرده میتونه pv رو بسته به نیازش تغییر بده ولی این کار تو سایر انجینها مفهوم نداره (به خصوص alternative ) اصلا اگه موضوع فیزیک هم در میان باشه دیگه همه انجینها باید برن سماق بمکن با وجود jiglibe
اصلا مراجعی که تو pv هست تو هیچ انجینی پیدا نمیشه توی هر وبلاگ خارجی یه قسمت هم مربوط به pv هستش ولی تو سایر انجینها این قضیه مصداق نداره
باز هم خودتون میدونین اگه میخواین مقایسه کنین :wink:
 

Insomnia

کاربر فعال
چطور به این مطلب رسیدم ...!!!!
من با موتور های 3 بعدی سازی دیگه در محیط های دیگه (unity , shiva3d , directx , ...) کار ندارم و فقط و فقط مد نظر من فلش هست و کلاسهای نوشته شده برای فلش و flex ...
و اما اگه یادت باشه در سمینار تیماتک ، گفته شد که 3 تا موتور یا بهتر بگم کلاسه خیلی معروف برا فلش در این زمینه هست .
papervision3d , away3d , alternativa3d
و اما گفته شد که ecodazoo رو با یه موتور ژاپنی زدند که اسمش انقده قلمبه سلمبه هست که ....
و اما موتور ژاپنیه اگه بیرون بیاد که می ترکونه ولی در بین این 3 تا موتور ، من با papervision3d کار کردم . و حقیقتش با پرفرمنس و paeser هاش و مسائل دیگه اش آنچنان حال نکردم . در مورد چرخوندن collada وارد شده، مسائل زیادی از جمله شکستن face ها هست . و باید نکاتی رو مثل بزرگ کردن اشیا در blender و استفاده از viewport layer و یا بیشتر کردن تعداد triangle ها و segment ها و vertex ها رو باید رعایت کنیم .(در 3d max با استفاده از modifier به نام subdivide SMW) با اینکه جانب احتیاط رو رعایت کردم ولی وقتی یخده تعداد آبجکتها یا تعداد collada هامو که با احتیاط ساخته بودمشون (از نظر face) و یا وقتی segment های مثلا plane هامو بالا تر می بردم واقعا papervision3d 2.1 هنگ می کرد و آمپر cpu رو به سقف طبقه هفتم آسمون می چسبوند . البته شاید نکاتی رو رعایت نکرده بودم ولی تا اونجایی که تونستم جانب همه چیزو رعایت کردم . away هم از papervision حرفه ای تر و قوی تر هست و نمونه کاراش حرفه ای تره ولی باز همون گروه سازنده هستند که از گروه سابق جدا شدند و کارو بهتر کردند ولی در کل همون مسئله performance و ... رو داره که بایو درد از اون شاکی بود (پرفرمنس away) ولی من با دیدن یه چند تا نمونه کار خفن از alternativa3d دیدم که قشنگ یه بازی 3 بعدی در حد playstation 1 البته باز نه به اون قدرت ، ساختن و در حقیقت از اینجا به قابلیت های این موتور پی بردم . دوستانی هم مثل آقای ارجمند که تخصص زیادی در این موارد دارند ، یکبار در یک پست اذعان داشته اند که آلتر به خاطر performance از بقیه بهتره و ... و ... و ...
در هر صورت پرفرمنس بالا و کیفیت بهتر و متریالهای smooth تر و کلاسهای مختلف و رنگارنگ و مفید و باگ کمتر و صحنه های طبیعی تر و ... از قابلیت های ایده آل یه موتور یا کلاس 3 بعدی هست تا کارو هم برا تولید بازی و هم برا کارهای 3 بعدی interactive فراهم کنه . پس فعلا تشخیص دادم آلتر از بقیه بهتره . در ضمن اگه شما دوست عزیز به فروم تخصصی خود آلتر تشریف ببرین می بینین که من در اونجا از روسی ها سوال پرسیدم و دارم جواب می گیرم . سعی می کنم جواباشونو در اینجا منعکس کنم چون خیلی ها هستن که می خوان در مورد این قضیه اطلاعات کسب کنن...
دوست عزیز! بنده قصدم اصلا مقایسه نبود و همچین کاری هم غیر منطقیه! شما گفتید فوق حرفه ای! بنده هم برام سوال شد که دنبال چه جور پروژه ای هستی که مثلا pv جواب کارت رو نمی ده!

ببینید اینکه چه فریم ورکی قویه بستگی به خود کاربر داره
ولی اینو بدونین چه pv یا away یا از این جور چیزا بدون تسلط داشتن هیچ ارزشی ندارن
دقیقا همین رو می خواستم بهش برسم و اینکه چه فاکتور منفی ای از pv دیدید؟(که گفتید مناسب نیست!)
همین! آمپر چسبوندن که نشد دلیل منطقی!
 

BioDread

Banned
آها
پس منظوره شما اینه

فرقی بین ژیان با زانتیا نیست
اگه راننده بهتر پاشو رو پدال بزاره ژیان از زانتیا جلو میزنه !!!!

قزیه طرف داری از تیم ملی نیست که

بنده تک تک انجین ها تست کردم و هر کدوم ضعف های داشتن

PV کنده - یه جوری وقتی کار سنگین میشه ...
away سرعت رندرش پایینه
sandy فلش پلیر 9 هست
alternativa کلاسش as نیست و چیزی به اسم ligth توش نداره
five3d برای shap هست
 

++Hadi++

Active Member
از همگی ممنون
آیا دیدین که با pv یا away یا sandy یا الباقیشون ، بازی هایی رو در سبک و سیاق بازیهای Alternativa3d درست کنند ؟
اگه بله پس لطفا لینک بزارید .
در مورد اینکه تسلط باید کامل باشه کاملا گفته شما منطقی و محکم مثلا من خودم کارهای 3d رو دیدم که فکر کردم با چه نرم افزارهای حرفه ای ساخته شده ولی بعد فهمیدم با بلندر ساخته شدم که کلی کف کردم . در این مورد هم اگه تسلط کامل باشه خیلی چیزا حله . ولی نمی دونم حس می کنم آلتر خیلی چیزا رو واسه گفتن داره .
این لینک می خوره به نمونه کارای معروفش که شاید دیدید و biodread می تونه از پایین این صفحه در مورد سیستم نور پردازی داینامیک اون چیزایی رو بخونه و حتی یه لینک واسه سایه دیدم :
http://www.alternativaplatform.com/en/alternativa3d/
اینم لینک همون سایه ای که گفتم :
http://blog.alternativaplatform.com/en/2007/09/22/dynamic-shadows
اینم یه لینک واسه نور پردازی bump یا همون برجستگی :
http://blog.alternativaplatform.com/en/2007/12/30/spot-normal-mapping
چندتا فیل فلزی طلایی در آلتر با سیستم نور پردازی و shader و انعکاس نور- :environmental http://blog.alternativaplatform.com/en/2007/10/11/complex-3d-sprites
نور پردازی بر روی کاناپه :
http://blog.alternativaplatform.com/en/2007/12/26/normal-mapping-2
نور پردازی :
http://blog.alternativaplatform.com/en/2007/08/24/texture-objects-and-lighting/
shader یا همون انعکاس دهنده در آلتر :
http://blog.alternativaplatform.com/en/2007/07/26/pravilnyj-shejding/
شبه بازی هواپیما در آلتر :
http://blog.brun.pl/2009/02/papervision3d-vs-alternativa3d-in-wipeout-game-test/
http://blog.alternativaplatform.com/en/2007/10/22/3d-balls-shadows/
اینو ندیدم ولی دیدن داره :
http://blog.alternativaplatform.com/en/2007/10/05/sprites-3d-sprites/
اینم یه چیزی در مورد متریال دهی در کارای آلتر باشه :
http://alternativaplatform.com/en/alternativagui/
به خصوص کسری اینو ببینه (البته شاید هم دیده ) با آلتر ساخته شده ببین اگه اینو با away یا paper می ساختی چه بلایی بر سر کامپیوتر مادر مرده می یومد :
http://makc.coverthesky.com/a7reflod.html
راستی پیوستو دانلود کن و نور صحنه رو انگولک کن . با آلتر ساخته شده فقط نمی دونم چرا collada نیست !!!...
چون در paper باید collada ها و texture ها همیشه کنار swf باشن...!!!
یه چیز دیگه ، اگه فیل ها رو بچرخونی می بینی که جهش زاویه ای دارند . فکر کنم دست اندر کارای مجموعه آلتر به فکر این افتادند که شرایط مختلفی رو برای کاربرانشون بوجود بیارند تا پرفرمنسو بالا ببرند . مثلا محدود کردن دامنه فضای دید در یک بازی وسیع یا تار شدن متریال اشیای دور دست یا همین حالتی که هم می تونی حرکت نرم و smooth بدی و هم حرکت جهشی غیر smooth بدی . چون مثلا هواپیماهه خیلی روون حرکت می کنه ولی این یکی اونجوری نیست . یا مثلا یه بازی تانک با آلتر ساخته شده که بایدد ببینی چقدر روون هستش .
بای...
 

پیوست ها

  • Alternativa3d.rar
    913.4 کیلوبایت · بازدیدها: 29
آخرین ویرایش:

++Hadi++

Active Member
اگه فیل های لینک پست بالا رو بچرخونی می بینی که جهش زاویه ای دارند . فکر کنم دست اندر کارای مجموعه آلتر به فکر این افتادند که شرایط مختلفی رو برای کاربرانشون بوجود بیارند تا پرفرمنسو بالا ببرند . مثلا محدود کردن دامنه فضای دید در یک بازی وسیع یا تار شدن متریال اشیای دور دست یا همین حالتی که هم می تونی حرکت نرم و smooth بدی و هم حرکت جهشی غیر smooth بدی . چون مثلا هواپیماهه خیلی روون حرکت می کنه ولی این یکی اونجوری نیست . یا مثلا یه بازی تانک با آلتر ساخته شده که بایدد ببینی چقدر روون هستش .
ولی چون آلتر روسی هست ، متأسفانه این روس ها همه چی شون باید خاص و خارج از استاندارد باشه مثل ریل هاشون مثل پیچ هاشون و مثل آلترنیتیوا . همین SWC بودنش باعث می شه که کامپوننت یا کلاس و یا وصله های درست و حسابی نشه واسه اش نوشت و این یکی از بزرگترین ضعف هاشه ... مگر اینکه خودشون یه جوری اونو با سیستم های جهانی به روز کنن و چیزایی رو که دیگران اضافه می کنند رو اضافه کنند.
بای...
 

arjmand200

Member
آها
پس منظوره شما اینه

فرقی بین ژیان با زانتیا نیست
اگه راننده بهتر پاشو رو پدال بزاره ژیان از زانتیا جلو میزنه !!!!

اره دقیقا همینه ولی با این تفاوت که اگه راننده درست حسابی نباشه ، زانتیا که سهله بنز 2009 هم بدی دستش میزنه به تیر چراغ برق

از همگی ممنون
آیا دیدین که با pv یا away یا sandy یا الباقیشون ، بازی هایی رو در سبک و سیاق بازیهای Alternativa3d درست کنند ؟

پس حتما اینارو ببین


http://www.beautifl.net/
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا