autodesk Maya 2013 Relased

mahdilal

Member
http://area.autodesk.com/products/features/maya
البته این چیزهایی که من دیدم در مایا 2013 نسبت به مایا 2012 و باقی نرم افزارهای سه بعدی که امسال بیرون آمدن اصلا چیز خاصی نبود و اکثرشون هم قبلا در سرویس پکهای مایا 2012 بیرون آمده بودن حالا چرا نمی دونم ولی من که تغییر قابل ملاحظه ای احساس نکردم و از آن طرف یک چیزهایی از مایا را هم به 3dmax اضافه کردن
 
آخرین ویرایش:

maxscript

Well-Known Member
سلام :
در کل شرکت اتودسک به مایا هیچی اضافه نمی کنه از ورژن قدیم تا به حال به مایا فقط چیزهای جزءی اضافه کرده
 

akanazi

New Member
ببینید دوستان اول بیایید ببینیم که چرا مایا را اتودسک خرید
چون که مایا هر روز داشت پیشرفت می کرد و اگه اتودسک دیر می جنبید دیگر هیچ کس مگس را نمی خرید با امکلناتی که مایا داره برای این خرید که دیگر مگس را با آن همه سرمایه گذاری که کرده بود از دست نده و برنامه اصلی خودش نگه داره که این به ضرر مایا تمام شد و الان هم برای اینکه کسی صداش در نیایت یک چیزهایی هم هر چند جزیی به آن اضافه می کنه تا روزی برسه که دیگر کسی از مایا استفاده نکنه و آن روز یعنی فقط مگس
 
از ورژن 2012 به بعد مایا رو کار نکردم و دارم با سافت امیج تمرین میکنم حالا میبینم اون چیزای هم که از نسخه 2009 مایا اضافه شده امکانات سافت امیج بوده مثل انیمیشن لایر، انپارتیکل ، فیزیکس انجین ، مولتی سلیکت و ...
 

maxscript

Well-Known Member
ارزوم اینه مایا رو یه شرکتی مثل Sidefx بخره مثل نرم افزار هودینی مایا هم روند رو به رشد داشته باشه به امید این روز
 

mahdilal

Member
متاسفانه بله هیچگونه قابلیتی که نشان از خلاقیت اتودسک باشه به مایا اضافه نکرده که کار خودش باشه فقط یک سری پلاگین را به مایا اضافه کرده و به خاطر همین هم امسال که مایا را داده خیلی دارن در فروم خود اتودسک به اتودسک در این زمینه هشدار می دهند که داره با این کارش مایا را از بین میبره و فقط هر سال یک ورژن الکی می ده تا پول زیادی از مردم بگیره ، تازه فقط مایا نیست که XSi را هم خراب کرده امسال چیزی هم به آن اضافه نکرده به جز دو تا پلاگین ، همین ، که یکیش راجع به تکثیر جمعیت هست و ان یکی هم ویو پرتش را قوی تر کرده در واقع یک جورایی داره استادیوها را مجبور می کنه که هر سه نرم افزار اتودسک را خریداری کنند
 

maxscript

Well-Known Member
این یه سیاسته که شرکتها امروزه انجام میدن وقتی یه Ip قوی دارن و پول خوبی دارن ازش در می یارن سعی می کنن هر سال اونو با کمترین امکانات به کاربران عرضه کنن سیاستی که شرکتهای نرم افزاری و بازی سازی شگردشونه
 

maya_22

Well-Known Member
البته شاید دلیل دیگر عدم اضافه کردن به مایا اینه که مایا از زمان الیاس به اوج خودش رسید و چیز دیگه ای واقعا نمونده که بخاد به اون اضافه کنه
اون جاهایی هم که نیاز هست پلاگین هست براش مایا 4.5 که با مایا 2102 مقایسه میکنم
میبنم فقط جای عدد 4.5 با 2012 تفاوت اصلیشون هست وتفاوت عمده دیگه ای وجود نداره
البته تو اینکه مایا را گند زده توش هیچ حرفی نیست ولی ما داریم کار خود مون را میکنیم بزار اونم بیاد مدام ازامکانات مایا برداره بزاره تو مکس

ببینم آخرش چی میشه.وقتی نتیجه نگرفت شاید
بعد چند سال پی به سایست غلطش میبره و مجبور میشه تمرکز اصلیش را بزاره رو مایا
شایدم کلافه بشه مایا را اصلا جمع کنه.
 

maxscript

Well-Known Member
یادم می یاد مایا زمانی که دست الیاس بود فیلم چهار شگفت انگیز رو داشتن می ساختن و چون به جلوه های بصری دود و اتش و غیره نیاز داشتن مایا رو انتخاب کردن چون سیستم Fluid مایا اون زمان رقیبی نداشت و گروه فیلم شگفت انگیزها به شرکت الیاس گفتن به صورت سفارشی سیستم Fluid مایا رو تقویت کنه و اون سال مایا جایزه بهترین نرم افزار سه بعدی رو گرفت ولی الون دیگه شاهد اون موفقیتها نیستیم
 

mahdilal

Member
دوستان هنوز جای شکرش باقی هست که فقط ما به این باور نیستیم که اتودسک داره با مایا یک چنین کاری میکنه هنوز هم دارند در فروم اتودسک مایا کارها اتودسک را تهدید می کنند که اگر این چنین ادامه بدهد باید شاهد مرگ مایا باشیم و اکثرا میگند که اگر در ورژن 2014 مایا به قدرت واقعی خودش نرسه سوییچ می کننده و میرن سراغ یک نرم افزار دیگه
 

maxscript

Well-Known Member
خدا کنه هم چنین اتفاقی بیفته امیدوارم مایا 2014 به قدرت واقعی خودش برسه و گرنه ما هم سویچ می کنیم :)
 

maya_22

Well-Known Member
حالا به چی قراره سوییچ کنید دوستان مکس که برگشت به عقبه سافت ایمیج به نظر مناسب نیست
البته مدتی هست دارم هودینی کار میکنم. به نظرم هودینی بهترین باشه (در کنار مایانظر شخصی) .رندر من هم که موتور پیش فرضش هست
هرچند اتودسک امیدوارم دست از عقده بازیش بر داره وکمبودهای مکس را سر مایا در نیاره و با ضعیف کردن( یعنی عدم افزودن امکانات جدید و روز)به مایا نخاد مشتری برای بقیه پیدا کنه
تا بازم مایا که شایسته ترین هست در اوج قرار بگیره هرچند به شخصه بعید میدونم.به این زودیها عقده های دوران ضعف مکس از سر اتودسک بیفته و باز شاهد اوج گیری مایا باشیم هرچند مایا آدم خودش را میخاد که باهاش کار کنه کار هرکسی نیست
ا همین نسخه الیاس 10 سال پیش رده واتودسک هرسال اسم ورژنش را تغییر میده میشه خیلی کارا کرد

درهرحال باید منتظر بود ودید چه بلایی قراره سر مایا بیاد
 

maxscript

Well-Known Member
سویچ که شوخیه بشخصه نمی تونم به جز مایا به نرم افزار دیگه ای فکر کنم
وقتی شما یکی دو سال با یه نرم افزار کار کنید سخته برای شما سویچ کردن برای ما که تو کار گیم هستیم مایا همین ورژن 2012 یا پاینتر کافیه
بسته به کارتون داره بیشتر کسانی که تو کار انیمیشن و جلئه های ویژه کار می کنن امکانات هر نسخه مهمه برای گیم ما همون ریگ و انیمیت و مدلینگ الون کافیه
 

mahdilal

Member
در فروم اتودسک برای مدلینگ و رندرینگ اکثرا modo را مطرح کردند بعضی ها هم یک جورایی اتودسک را تحقیر کردند البته به نظر من چون گفتند اگر قرار باشه با مایا با این همه باگ کار کنیم بهتره که از blender استفاده کنیم
 
آخرین ویرایش:

ehsan_62

Well-Known Member
هيچ چيزی هميشه در اوج نمونده .. من نميخوام دفاع کنم ولی اول اينکه الان دنيای رقابت هستش
و واقعا هر روز داره نرم افزار های بيشتری ميآد بيرون
دقيقا مثل تفاوت شرکت های ماشين سازيه
آ اودی از وقتی لامبرگينی را خريد درسته که لامبرگينی ديگه يکه تاز نبود ولی حتی اگر اين ماشين توی کارخونه ی
خودش هم ساخته ميشد بازم بايد با رقبای خيلی قدرت مندی مواجه ميشد
اگر به فرض مايا ی 2008 را کاملا به ياد داشته باشيد از لحاظ پوليگان مدلينگ نسبت به مکس واقعا
کمبود داشت بر عکس curve مادلينگ
ولی من الان با maya 2013 هيچ کمبودی به از لحاظ polygon مادلينگ احساس نميکنم
حتی خيلی جا ها امکانتی دارم که توی نرم افزار های ديگه نديدم کسانی که با exturde مايا 2012 کار کردند ميدونند چی ميگم
من الان توی شرکت کار ميکنم که دوازده سينزده نفر با مکس کار ايکنم
تفاوت سرعت نرم افزار در اجرا کردن مخصوصا يک پروژه بزرگ که از CAD اکپورت شده باشه
را کاملا احساس ميکنم
از لحاظ باگ هم من مايا را نسبت به بقيه ی محصولات آتو دسک مناسب تر ديدم
اگر آتودسک بياد و قسمت پليگان را توی مايا کامل کنه ديگه چيزی باقی نميمونه
به دوستان توصيه ميکنم ويديو ی heat map skin را ببينند .. اين ابزار داخل خود نرم افزار گنجانده شده
و نه به صورت پلاگين
 

afshar02

New Member
مایا 2013

قابلیت جدید Maya nHair برای ایجاد خیره کننده و بسیار واقع بینانه ی و دینامیک مبتنی بر منحنی



قابلیت جدید Bullet Physics برای ایجاد و طراحی بدن انسان با حالات مختلف پوست (نرم - سفت - سخت)

قابلیت Viewport 2.0 Enhancements برای ارزیابی خوب و سریع کار و ایجاد خلاقیت در کار
اضافه شدن Node Editor جدید برای ایجاد، ویرایش و اشکال زدایی سریع و آسان
امکان ارتباط با دیگر محصولات AutoDesk نظیر MotionBuilder, 3DS Max و Toxik
یکپارچه سازی برنامه مایا با تکنولوژی Framework

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dostan maya ke kamele dige sherkate autodesk chi ezafe koneh az sale 2007 maya kar mikonam ye kami to, tool baresh kamo kasri dasht onam hal shode va maya alan ham to site autodesk to rade aval gharar dare
va bazi az dostan be narmafzare 3dmax hasasiat peyda kardan :) Autodesk harchi ham be 3d max ezafe koneh bazam be maya nemireseh ,to model sazi 3d max vaghean aliee valiii to ghesmat hae dige ash az maya zaife be khosos render maskharesh hala adamo be ham mizaneh
 

maxscript

Well-Known Member
مایا کاملترین برنامه سه بعدی هیچ برنامه ای به گستردگی مایا وجود نداره اما این گستردگی از زمان تولد بود نه زمان بلوغش
 

جدیدترین ارسال ها

بالا