Arch & Design Material

به نام خدا
سلام
من اموزشArch & Design Material را لازم دارم البته فارسی
هرکی داره لطف کنه بزاره ممنون میشم
از help هم استفاده کردم هیچ چیز نفهمیدم

بعد اگر می تونی بگید اینها را چگونه باArch & Design Materialدرست کنم
عکس اول
چجوری مثل این سراخ های کوچک داشه باشد

Untitled-4.jpg

عکس دوم
براق باشه ...

Untitled-5.jpg

عکس سوم
چجوری درست می شه

Untitled-6.jpg


عکس سوم
کسی مدلش را دارد بعد هم چجوری اینقدر بامدل براق شده


Untitled-7.jpg


ممنون از همه ....
موفق وپیروز
 

.:. soroosh .:.

Active Member
از اونجایی که این متریال مشترک بین مکس و مایا هست من کوچولو راهنمایی میکنم .
برای عکس اولی باید بگم که سوراخ نداره دوست عزیز .
گزینه ای هست به نام glossines که این گزینه باعث میشه متریال جسم دون دون به نظر برسه . یه جورایی بلور بدون کیفیت مثلا فرض کنید .
این گزینه زمانی که کمتر از یک باشه این اتفاق میافته و ....

برای عکس دوم هم طبق معمول مثل بقیه متریال های براق شما یک گزینه دارید با نام Reflect یا reflectivity که این گزینه مربوط به میزان انعکاس یا همون براق بودن سطح یک جسم میشه که این گزینه معمولا به طور پیش فرض بین 0.6 یا 0.5 هست که میتونه تا عدد 1 افزایش پیدا کنه که با این کار شما نهایت انعکاس را برای جسمتون در نظر میگیرید .

برای عکس سومی هم شما نیاز دارید تا متریالتون به حالت شیشه ای تغییر پیدا کنه .
برای این کار زیر مجموعه گزینه refractiv شما گزینه ای دارید با نام Transparency که این گزینه در حالت عادی فکر میکنم رو یک باشه و زمانی که این گزینه را بزارید رو صفر به طور کامل جسمتون شیشه ای میشه ( یادم نیست صفر کامل شیشه ای میشه یا یک کامل شیشه ای میشه )
بعد باید عدد Index of refraction را نسبت به نوع جسمتون تغییر بدید که معمولا برای شیشه هایی که کاملا شیشه ای هستن و شیشه هایی معمول هستن حدود 1.64 استفاده میشه که تو همین انجمن بگردید این عدد را برای اجسام مختلف نوشتیم .

یک گزینه هم زیر همین گزینه ها بود با نام فکر کنم refractive coustic اگر اشتباه نکنم که این را هم باید تیک بزنید تا شیشه کاملا شیشه ای بشه و از حالت پلاستیک تقریبا بیاد بیرون این گزینه باعث میشه شکست نور و ... نزدیک تر به شیشه بشه .


مدلش هم که ساختش مشکل نیست . برای نشون دادن براق بودن جسم شما نیاز دارید که اطراف اجسامی داشته باشید تا انعکاسشون داخل متریال دیده بشه و الی شما اگر اطراف هیچ جسمی نداشته باشید و منبع نوریتون هم در زاویه ای نباشه که انعکاسش دیده بشه خب به طبع جسمتون هم براق دیده نمیشه .


این توضیحاتی که دادم توضیحات کلی هست و همونطور که خودتون هم دیدید این متریال تنظیمات بسیار گسترده ای داره و از بهترین متریالها و کاملترین متریال ها به شمار میاد .
توضیحاتی هم که دادم مربوط به همین متریال در مایا بود که امیدوارم عنوان هایی که ذکر کردم با مکس متفاوت نباشه و بتونید استفاده کنید .
با آرزوی موفقیت .
بدرود .
 
سلام
سروش خیلی عالی بود حال کردم ممنون
بعد کسی کتاب فارسی اش را نداره ممنون می شم بزاره ممنون
دوباره از سروش تشکر می کنم
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
ببین آرچ اند دیزاین مثل وی ری هست اکثر تنظیماتش ، حتی در نسخه جدید با وی ری هم کار میکنه ، اگه وی ری رو یاد بگیری 80 درصد اون رو هم یاد گرفتی ، الا این که self illumination ، round corners ، blend with material و اینا رو اضافه داره که اولی از چپ نوری که از جسم ساطع میشه رو تعیین میکنه ، دومی گوشه ها رو با مقداری که شما تعریف میکنید گرد میکنی و آخری هم جسم ها رو در هم فرو میبره ، انگار یکی افتاده تو یکی دیگه ، اگر اینا رو امتحان کنی متوجه میشی چی میگم.
 

.:. soroosh .:.

Active Member
اما به نظرم پیشنهاد میکنم برای یادگیری این متریال از همون Help خودش استفاده کنید .
خیلی خیلی کامل و دقیق هست و همه چیز را به طور جزء به جزء با عکس توضیح داده ...
البته همیشه برای یادگیری یک فایل داشته باشید و تغییرات را روی اون اعمال کنید تا بتونید تغییرات را راحت تر ببینید و ...
 
اما به نظرم پیشنهاد میکنم برای یادگیری این متریال از همون Help خودش استفاده کنید .
خیلی خیلی کامل و دقیق هست و همه چیز را به طور جزء به جزء با عکس توضیح داده ...
البته همیشه برای یادگیری یک فایل داشته باشید و تغییرات را روی اون اعمال کنید تا بتونید تغییرات را راحت تر ببینید و ...

سلام من همه ی help را به فارسی دارم البته کار خودم نیست بعد هم هرکاری اون گفته می کنم مثل ون ها نمی شه بعد اموزش یک متریال شیشه ای را با ارچ دیزاین (منتال ری ) ممنون می شم اگه بزاری خیلی خیلی
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
توی وی ری چجوری شیشه میسازی؟
difuse رو مشکی میکنی ، رفلکت رو نزدیک سفید میکنی ، رفرکت یا opacity در بعضی متریال ها رو نزدیک سفید میکنی ، در آرچ اند دیزاین فقط باید به جای تغییر رنگ رفلکت و ریفرکت مقدار رفلکت و رفلکت رو به درصد بدی ، بزارشون مثلاً 95 درصد ، بعد برو تو قسمت IOR مقدارش رو بزار نزدیک 1.6 و بر اساس fresnel تنظیمش کن ، همین.
 
سلام
این همون شیشه ای که سروش گفته بعد چرا سیاه شده تکه تکه
بعد استدیو ام را هم گذاشتم ببینید شاید مشکل از اون باشه
:rose:
 

پیوست ها

  • mental ray.jpg
    mental ray.jpg
    56 کیلوبایت · بازدیدها: 6
  • stedio.jpg
    stedio.jpg
    24.1 کیلوبایت · بازدیدها: 2

.:. soroosh .:.

Active Member
علت اینکه سیاه شده دقیق نمیدونم .
یک گزینه دارین با نام bdrf اونجا دو تا متغییر دارید .
یکی برای رفلکت زاویه 0 درجه و دیگری برای رفلکت زاویه 90 درجه .
زاویه 0 درجه را بزارید روی صفر . 90 درجه هم رو همون دیفالت خودش باشه .
اینطوری ببینید مشکلتون حل میشه .
البته خب شما اطراف هم محیط مشکی دارید و اونها انعکاس مشکی ایجاد میکنن و ...
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
علت سیاه شدنش احتمالاً کم بودن رفرکته و اینکه رنگ رفرکت شما خیلی غلیظه ، باید سفید ترش کنید.
 
سلام
ممنون که دنبال می کنید
من می خوام یه تاپیک به عنوان منتال ری بزنم و مشکلات وسوالات را جواب بدیم
همه باهم اگر شما هم هستید به من خبر دهید ....
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
من که هستم ، آخه در ورژن جدید وی ری هم آرچ اند دیزاین ساپورت میشه ، و من از طرفدارای پروپا قرصش هستم ، خودممیخواستم چنین تاپیکی بزنم اما تنبلیم میشد!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا