animation wrap

سلام دوستان خسته نباشيد
من 2 تا 3 تا كتاب آموز ش مايا رو گشتم ولي تو هيچكدومشون نبود مي خواستم ببينم كه گزينه wrap تو منوي creatdeformers چيه اصلا كارش چيه ؟؟ بعد اينكه طرز كارشم نمي دونم!!! اصلا نمي دونم كجاها كاربرد داره!



دوستي اگر مي دونه جوابمو بده
با تشكر
 

davoodice

Well-Known Member
wrap بیشترین کاربردش در ریگ صوورته برای اینکه سر کاراکترو جدا نکنند از رپ استفاده می کنند.
اما کارش چیه؟

دفرم کردن یک جسم بر طبق جسم دیگر
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز wrap همون طور که از اسمش پیداس معنی پیچوندن جسمی به جسم دیگش

مثل الان تو مکس اگه من بخوام یه شیلنگ آب رو simulate کنم به علت این که ممکنه حجم سیلندری جسمم به هم بریزه من یه پلن به طول و عرض شیلنگم رو با تنظیمات پارچه simulate می کنم و بعد اون سیلندر شیلنگیم رو wrap میکنم به جسمم حالا wrap چیکار میکنه. wrap هر vertex جسم پارچم رو میگیره و به اندازه ی مشخصی از فضای دورش رو بررسی میکنه و میگرده ببینه چه vertex هایی از جسم تاثیر پذیرم دورش هست تا اونا رو به خودش link کنه. حالا wrap تنظیماتی داره تا محدوده ی تاثر گذاری هر vertex رو یا مقدار نرمی انتخابش ((soft selection)) بتونی مشخص کنی کارشم خیلی بیشتر از اینی هست که گفتی عزیز دل :D

ساده گفتم یا پیچیده بود؟
 

davoodice

Well-Known Member
این کاری که شما میکنی شاید تو مکس کاربرد داشته باشه اما در مایا یه کار بیهوده ای است. چون در مایا سیسیتم قدرتمندی برای داینامیک به نام hair وجود داره.در خود مکس هم این کار منطقی نیست
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز جون من خودم هم مایا کار میکنم ولی خواستم با این مثال بگم چجوری کار میکنه
درضمن چرا این چیزی که گفتم منطقی نیست؟ اگه روشی هست که با این همه تنظیمات و راحتی میشه به این نتیجه رسید بگو من هم یه چیزی یاد بگیرم عزیز دل.
درضمن فدات شم این چیزی که شما گفتی ((برای ریگ صورت)) حتی تو مکس هم چنین کاری رو نمیکنن با یه ترفند فوق العاده سر رو از بدن جدا میکنن و blend ها رو میدن بهش و باز میچسبوننش به بدن بدون نقص. این تو مکسه دیگه چه برسه به مایا
درضمن hair هم فکر نکنم قدرت تنظمیات cloth رو داشته باشه. یعنی collide به اون خوبی یا حتی self collide داشته باشه. یا صفتی و شق و رقی و ....
کالا من خواستم روش کار کردش رو بگم ولی اگه شما روش بهتری برای این مثال من دارین بگین تا هم من هم دوستان دیگه یاد بگیریم عزیز.
 

davoodice

Well-Known Member
عزیز جون من خودم هم مایا کار میکنم ولی خواستم با این مثال بگم چجوری کار میکنه
درضمن چرا این چیزی که گفتم منطقی نیست؟ اگه روشی هست که با این همه تنظیمات و راحتی میشه به این نتیجه رسید بگو من هم یه چیزی یاد بگیرم عزیز دل.
درضمن فدات شم این چیزی که شما گفتی ((برای ریگ صورت)) حتی تو مکس هم چنین کاری رو نمیکنن با یه ترفند فوق العاده سر رو از بدن جدا میکنن و blend ها رو میدن بهش و باز میچسبوننش به بدن بدون نقص. این تو مکسه دیگه چه برسه به مایا
درضمن hair هم فکر نکنم قدرت تنظمیات cloth رو داشته باشه. یعنی collide به اون خوبی یا حتی self collide داشته باشه. یا صفتی و شق و رقی و ....
کالا من خواستم روش کار کردش رو بگم ولی اگه شما روش بهتری برای این مثال من دارین بگین تا هم من هم دوستان دیگه یاد بگیریم عزیز.

شما ریگ های صورت ساده کار میکنید کلا ریگ پیشرفته منظورم بود برای اطلاعات بیشتر به آموزشی ریگ صورت شرکت فارنهایت مراجعه کن. و همچنین تا به مشکلات استفاده از روشی که گفتی برای ریگ صورت بخصوص کاراکتر هایی که لباس ندارند و کش آمدن و فشرده شدن صورت و بدن در اونها اعمال میشه برنخوری متوجه منظور من نمیشی. در مورد hair هم فکر می کنم اطلاعاتت خیلی کمه و جای بحثی نمی بینم. در مورد روش ساخت شلنگ داینامیک هم بهتره تجدید نظر کنی چون فقط در حد تئوریه حرفت. برای نتیجه بهتر بهتره به ا***ن زدن شلنگ به curve و داینامیک کردن اون با کمک hair یا ان پارتیکل فکر کنی.
در مورد مکس هم بهتره بدونی سطحش به خصوص تو ریگینگ از maya و xsi خیلی پایینتره .این حرفارو جای دیگه در مورد مکس نزن(حتی مکس ...:lol:)
در آخر قربونت بشم.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
شما ریگ های صورت ساده کار میکنید کلا ریگ پیشرفته منظورم بود برای اطلاعات بیشتر به آموزشی ریگ صورت شرکت فارنهایت مراجعه کن. و همچنین تا به مشکلات استفاده از روشی که گفتی برای ریگ صورت بخصوص کاراکتر هایی که لباس ندارند و کش آمدن و فشرده شدن صورت و بدن در اونها اعمال میشه برنخوری متوجه منظور من نمیشی. در مورد hair هم فکر می کنم اطلاعاتت خیلی کمه و جای بحثی نمی بینم. در مورد روش ساخت شلنگ داینامیک هم بهتره تجدید نظر کنی چون فقط در حد تئوریه حرفت. برای نتیجه بهتر بهتره به ا***ن زدن شلنگ به curve و داینامیک کردن اون با کمک hair یا ان پارتیکل فکر کنی.
در مورد مکس هم بهتره بدونی سطحش به خصوص تو ریگینگ از maya و xsi خیلی پایینتره .این حرفارو جای دیگه در مورد مکس نزن(حتی مکس ...:lol:)
در آخر قربونت بشم.

عزیز دل خوب توجه کن نوشتم: (( این تو مکسه دیگه چه برسه به مایا)) یعنی چی؟ یعنی مایا خفن تره قربونت. خوب توجه کن.
در مورد ریگ صورت هم این که هیچ، ریگ کپچری هم دیدم که چنین کاری نکردن. اگه میخوای یه عالمه ریگ بهت نشون بدم که هیچ کدوم از wrap استفاده نکردن. ریگ های CG Academy رو خوب نگاه کن . من هم نگفتم اصلا استفاده نمیکنن گفتم تو 10تا شاید یکی استفاده بکنه.

در مورد دیدن یا ندیدن کاراکترها عزیز. سعی کن هیچ وقت و هیچ وقت خودت رو از کسی بالاتر ندونی ، این همون زمان سقوطته. اینو واسه خودم نمیگم واسه خودت میگم دوست عزیز.
از طرز صحبت شما شخصیتت رو گرفتم قربونت برم. باشه شما دانا ما نادان.
همین قضاوت سریع و بی توجهت در مورد نظرم به مکس که آخرش بهم خندیدی نشون داد که دارای چه تفکری هستی :D
همه این هایی هم که میگی بلدم عزیز. تو این زمونه با این همه آموزشی کار شاقی نیست این چیزا رو یاد گرفتن مسئله استفاده کردن ازشونه.
 
متاسفم براتون که اینطوری با هم کل کل میکنین! بخاطر همین چیزاست که تو ایران هیچ موقع یک گروه حرفه ای و بزرگ تشکیل نمیشه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا