Animation Managment

Iman3D1982

Active Member
من بیشتر مواقع بعد از اینکه یه انیمیشنو میبینم به تیتراژ پایانیش توجه خاصی میکنم و کلا به افراد و عواملی که در اون کار نقش داشتن توجه میکنم ، تا اونجا که من فهمیدم بخش انیمیشن توسط Animation Manager سرپرستی میشه، بخش انیمیشنش هم باز در ببشتر مواقع به Character Animation و Simulate $ Crowd تقسیم میشه که هرکدومشون باز توسط سرپرستاشون جداگونه مدیریت میشن . و قاعداتاً توسط مدیر بخش انیمیشن به هم لینک میشن.
تو ایران معمولا انیماتور ها بصورت جداگونه روی سکانسهای مختلف از همون انیمیشن کار میکنند که سر آخر هم ممکنه بدلیل سلایق مختلف انیماتور ها تو حرکات یه کاراکتر در چند تا سکانس تغییرات اساسی پیش بیاد که خیلی هم تابلو باشه .مدیری هم فک نمیکنم به اون صورت وجود داشته باشه که این حرکاتو زیر نظر بگیره . میخواستم راجع به اینمیت کردن به صورت گروهی در استودیو های حرفه ، Manage کردن اون ، و میکس کردن این دو بخش از انیمیشن (Character - simulate & Crowd) بحث کنیم .(البته فک می کنم حرکات دوربین و هر حرکتی که شامل جلوه ویژه باشه توسط بخشهای جداگونه ای انیمیت بشه ...)
 

Iman3D1982

Active Member
تو درس چهاردهم از مجموعه Master Class II در مورده پروسه ساخت انیمیشن برای دموی اول یه بازی توضیحات جالبی داده.
تا قبل از خروجی آخر تو مرحله تست از Bone تنها استفاده میشه ( متاسفانه تو استودیو های انیمیشن ما این کار صورت نمیگیره) تو فاز بعدی تعداد polygon ها رو بیشتر میکنن . بعدش نور وی یواش یواش افکتهایی مثل موشن بلور رو اضافه می کنن . سر آخر هم Texture ...
 

Iman3D1982

Active Member
یه چیز دیگه هم که می خواستم بگم در مورد Render Elements بود . عناصر یه Scence رو بصورت مجزا خروجی میگیرن
مثل Deffuse یا ُShadow ها یا Spcular ها ... بخصوص Occlusion pass
کسی در مورد فواید جدا جدا رندر گرفتن اطلاعاتی داره؟؟
 
آخرین ویرایش:

mahdilal

Member
خوب وقتی جدا رندر می گیرند دستشون برای کامپوزیت و رندر اصلی خیلی باز تر هست و با تلفیق لایه های مختلف خروجی بهتری می گیرند
کاری فکر کنم در ایران اصلا انجام نمی دن چون صرف نمی کنه
 
من نمی دونم که منظورت اینه که می خوای راجع به چی بحث کنی ؟
در مورد عوامله ؟ در مورد تکنیکاست .
در مورد عوامل و اینا توی ایران اگه میگی تا جایی که من دیدم ( بستگی به بزرگی کار ) هر کسی کار انیمیت یه کاراکتر رو دست میگیره .
کاراکتر رو بعد از تائید نهایی کارگردان و کشیدن اسکچ های زیاد توسط یه طراح شخصیت میدن مدلر که مدل کنه . بعد یکی دارن که تخصصش ریگینگه . مدل ریگ شده میره زیر دست انیماتور و اون انیمیت میکنه . البته اگر کاراکتراه زیاد و زمان کم باشه ممکنه هر کسی یک یا چند کاراکتر رو انیمیت کنه .
مسئول تکسچر جداست .
نور و رندر جدا .
کامپوزیت هم جدا .
حالا هرچی کار گنده تر شه همینا می تونن به بخشای کوچیک تر هم تقسیم شن .
اینا رو من توی ایران دیدم .
از لحاظ کامپوزیت هم آره . خیلیا کار نمی کنن و المان های مختلف رو رندر نمی گیرن . اما من خودم به شخصه همیشه کارام رو کامپوزیت می کنم .
البته نمیام هزار تا لایه رندر بگیرم وقتی که مطمئنم نیازی ندارم . بلکه تنها اونایی رو رندر می گیرم که میدونم ممکنه بعدا یا بخوان عوض شن و یا بخوام کاری روشون انجام بدم مثل color correct .
ولی با این حال هستن شرکتایی توی ایران که خروجی رو برای کامپوزیت می خوان و کامپوزیت می کنن .
هر چند که کنده ولی داره راه میافته کم کم این قضیه .
موفق باشید :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا