A.sad
Member
[FONT="]سلام به همه ی دوستان[/FONT]
  [FONT="]یکی از دوستان اموزش [/FONT]ambient occlusion[FONT="] با استفاده از [/FONT]vray dirt [FONT="] رو در این قسمت گذاشته بودند و دوست دیگری اموزش این کار رو با منتال ری خواستار بودند[/FONT]
    [FONT="]گفتم این اموزش رو اینجا بنویسم که بدرد همه بخوره[/FONT]
  [FONT="]خوب اول صحنمون رو باز میکنیم من برای شروع از یه صحنه که قبلا درست کردم استفاده کردم بدون متریال و تکسچر[/FONT]
	
	
	
		
		
		
			
		
		
	
	
		
	
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="]برای شروع قسمت [/FONT]rendering>render setup>Assign renderer [FONT="] رو به منتال ری تغییر می دیم[/FONT]
  [FONT="]
[/FONT]
[FONT="]برای شروع قسمت [/FONT]rendering>render setup>Assign renderer [FONT="] رو به منتال ری تغییر می دیم[/FONT]
[FONT="]به قسمت [/FONT]processing [FONT="] میریم و تیک [/FONT]material override [FONT="] رو [/FONT]enable[FONT="] می کنیم[/FONT][FONT="]
روی [/FONT]none [FONT="] کلیک می کنیم و [/FONT]arch&design [FONT="] رو انتخاب می کنیم
	
	
	
		
		
		
		
	
	
		
	
[/FONT]
  روی [/FONT]none [FONT="] کلیک می کنیم و [/FONT]arch&design [FONT="] رو انتخاب می کنیم
[/FONT]
[FONT="]
متریال رو درگ کرده و داخل متریال ادیتور می اندازیم گزینه ی [/FONT]instance [FONT="] و [/FONT]ok
  متریال رو درگ کرده و داخل متریال ادیتور می اندازیم گزینه ی [/FONT]instance [FONT="] و [/FONT]ok
[FONT="]
	
	
	
		
		
		
		
	
	
		
	
از تنظیمات متریال matte finish رو انتخاب کرده و diffuce map رو به ambient/reflective occlusion تغییر می دیم
	
	
	
		
		
		
		
	
	
		
	
صحنه رو دوباره رندر می گیریم[/FONT]
  از تنظیمات متریال matte finish رو انتخاب کرده و diffuce map رو به ambient/reflective occlusion تغییر می دیم
	صحنه رو دوباره رندر می گیریم[/FONT]
Ambient occlusion [FONT="] تا حدی اثر کرد ولی هنوز نتیجه ی مطلوب نیست
	
	
	
		
		
		
		
	
	
		
	
از قسمت [/FONT]environment [FONT="] بک گراند[/FONT] [FONT="]و [/FONT]ambient [FONT="] رو روی سفید قرار میدیم
	
	
	
		
		
		
		
	
	
		
	
[/FONT]
  از قسمت [/FONT]environment [FONT="] بک گراند[/FONT] [FONT="]و [/FONT]ambient [FONT="] رو روی سفید قرار میدیم
	[/FONT]
[FONT="]از قسمت [/FONT]render setup>indirect illumination [FONT="] تیک [/FONT]enable final gather[FONT="]رو بر می داریم[/FONT]
  [FONT="]دوباره به تنظیمات متریال بر می گردیم از قسمت [/FONT]special effect [FONT="] گزینه ی [/FONT]ambient occlusion [FONT="] و [/FONT]global ambient light color [FONT="] رو تیک می زنیم
	
	
	
		
		
		
		
	
	
		
	
[/FONT]
  
	[/FONT]
[FONT="]روی [/FONT]diffuce map [FONT="] کلیک کرده و پارامتر های [/FONT]samples [FONT="] و  [/FONT]spread[FONT="] و [/FONT]max distance[FONT="] رو طوری تغییر می دیم که به نتیجه ی دلخواه برسیم
	
	
	
		
		
		
		
	
	
		
	
[/FONT]
  
	[/FONT]
[FONT="]صحنه رو دوباره رندر می کنیم [/FONT]
  [FONT="]توی صحنه از یه نور [/FONT]omni [FONT="] استفاده می کنیم و [/FONT]intensity [FONT="]رو روی [/FONT]0 [FONT="] قرار می دیم نتیجه ی کار کمی بهتر خواهد شد
و در اخر
	
	
	
		
		
		
		
	
	
		
	
امیدوارم که بدردتون خورده باشه
[/FONT]
و در اخر
امیدوارم که بدردتون خورده باشه
[/FONT]
پیوست ها
			
				آخرین ویرایش: 
			
		
	
								
								
									
	
								
							
							
				
			
			
			
			
			








