.:. soroosh .:.
Active Member
سلام به همه دوستان 
خب اومدم با یه کار دیگه.
قضیه این کار از این قراره که شرکت هواپیمایی Ata تهران نیاز داشتن از چند تا هواپیمایی که دارن عکس های بزرگ داشته باشن.
خب از اونجایی که برای عکاسی از هواپیما در ارتفاعات تجیهزات خیلی خاص میخواد و هزینه خیلی بالایی داره ( مثلا حساب کنید هزینه سوخت اون هواپیمایی که قراره بره بالا که عکاس داخل اون باشه حدود ۳ میلیون در میاد ( البته قیمت برای قبل از افزایش قیمت هاست
)) و خلاصه دردسر های خواص خودش را داره .
اینا اومدن کار را به من سفارش دادن و قرار شد من هواپیماهاشون را مدل کنم و رندر براشون بگیرم و با سایز 5000 پیکسل بهشون تحویل بدم. که هزینشون بیاد پایین و ...
خلاصه که برای این کار من اول دیدم ارزش نداره وقت بزارم و هواپیما را مدل کنم چون دردرسش خیلی زیاده. در نتیجه رفتم رو نت گشتم که مدل فیری های پلی پیدا کنم که خب پیدا نشد و رفتم یه مدل پیدا کردم که دیگه به اصطلاح دقیق ترین و کامل ترین مدلی بود که رو نت دیدم با قیمت 150 دلار. چی کار کردم ؟! رفتم 150 دلار دادم و این مدل را خریدم. حجم فایل چقدر بود؟! 5 مگ که توش تکسچرهاش بود و مدل مکس و آبجکت و ...
هاها ... خلاصه بازش کردم تو مایا و دیدم
یک مدل کاملا افتضاح و لو پلی تر از لو پلی و که فکر کنم فقط به درد گیم میخورد اون هم گیم های 50 سال پیش. ( کلی تخفیف دادم نگفتم پیش از میلاد مسیح ) هر چند میلاد مسیح همین چند روز پیش بود 
خلاصه در نتیجه مجبور شدیم از پایه کلا مدل را خودمون بسازیم چون مدلش کلا سه ضلعی بود و هیچ جوری نمیشد اسموت بشه یا یه جورای دیگه تغییرش بدم یا ...
(دقیقا همین هی خدا که این میگه
)
اما فکر کنم سختترین مدلی بود که تا الان کار کرده بودم. همه جای هواپیما ساده بود الی بدنه هواپیما به خصوص با باگ شدیدی که ابزار بولین مایا داره که در این کار مجبور بودم از این ابزار خیلی زیاد استفاده کنم و یه جورایی باگ هاش را دور بزنم. که خب خیلی دردسر کشیدم برای مدلینگش اما در نهایت راضی بودم ازش
این شد درس عبرتی برای آیندگان ( بیشتر خودم ) که دیگه سمت مدل آماده و ... نرم به خصوص وقتی میخوام پول بدم بابتش
از این حرفا بگذریم بریم سراغ کار .
خب مدل را قبل از اینکه بزارمش تو صحنه و زاویه مورد نظرم یه رندر گرفتم که میتونید تو پیوست ببینید.
رندر دوم هم رندری هست که جهت تائید مدل و تکسچرها و ... بود که ارسال کردم تا تائیدش را بتونم بگیرم که کمی تغییر کرد و متوجه شدم لوگوشون را بالعکس گذاشتم و یه تغییرات کوچیکی فقط روی تکسچرها باید انجام میشد بعد از این رندر و یک زاویه دلخواه که خودشون برام مشخص کردن.
خب رندر اولی بک گراند عکس هست و این هواپیما روش کامپوزیت شده و ...
تایم رندر اولی با رزولیشن 5000 پیکسل شد حدود ۱۲ دقیقه.
خب بعد از این موارد رفتیم سراغ رندر اصلی که نیاز داشتن.
برای رندر اصلی با این زاویه و ... هر چی رو نت حتی سایت های عکس استوک مثل شاتر استوک یا ... گشتم یک عکس ابر در این ارتفاع با این زاویه دید پیدا نکردم.
در نتیجه دست به دامن برنامه Vue شدم و در نهایت شد همین بک گراندی که تو عکس سه میبینید.
تایم رندر بک گراند شد حدود ۷ ساعت. ( همون رزولیشن 5000 پیکسل )
تایم رندر هواپیما شد ۷ دقیقه
اینم همون رزولیشن 5000
که در نهایت هر دو کار با فوتوشاپ کمی ادیت روشون انجام شد و از اونجایی که میخواستن کاملا طبیعی باشه نمیشد هیچ افکت یا فیلتر خاصی روی کار اضافه کرد چون هر چی اضافه میکردم از حالت طبیعی اصلی در میومد.
خلاصه که در نهایت فعلا دو تا رندر از کار دارم که شده عکسهای پیوستی همین پست. که ایشاا... اگه همینطوری ادامه پیدا کنه رندر های دیگه هم باید بگیرم همینطور چند تا هواپیمای دیگه هم کار کنم براشون.
هر توضیح دیگه ای نیاز بودید در خدمتم. ببخشید خیلی حرفیدم.
همیشه شاد باشین

خب اومدم با یه کار دیگه.
قضیه این کار از این قراره که شرکت هواپیمایی Ata تهران نیاز داشتن از چند تا هواپیمایی که دارن عکس های بزرگ داشته باشن.
خب از اونجایی که برای عکاسی از هواپیما در ارتفاعات تجیهزات خیلی خاص میخواد و هزینه خیلی بالایی داره ( مثلا حساب کنید هزینه سوخت اون هواپیمایی که قراره بره بالا که عکاس داخل اون باشه حدود ۳ میلیون در میاد ( البته قیمت برای قبل از افزایش قیمت هاست

اینا اومدن کار را به من سفارش دادن و قرار شد من هواپیماهاشون را مدل کنم و رندر براشون بگیرم و با سایز 5000 پیکسل بهشون تحویل بدم. که هزینشون بیاد پایین و ...
خلاصه که برای این کار من اول دیدم ارزش نداره وقت بزارم و هواپیما را مدل کنم چون دردرسش خیلی زیاده. در نتیجه رفتم رو نت گشتم که مدل فیری های پلی پیدا کنم که خب پیدا نشد و رفتم یه مدل پیدا کردم که دیگه به اصطلاح دقیق ترین و کامل ترین مدلی بود که رو نت دیدم با قیمت 150 دلار. چی کار کردم ؟! رفتم 150 دلار دادم و این مدل را خریدم. حجم فایل چقدر بود؟! 5 مگ که توش تکسچرهاش بود و مدل مکس و آبجکت و ...
هاها ... خلاصه بازش کردم تو مایا و دیدم

خلاصه در نتیجه مجبور شدیم از پایه کلا مدل را خودمون بسازیم چون مدلش کلا سه ضلعی بود و هیچ جوری نمیشد اسموت بشه یا یه جورای دیگه تغییرش بدم یا ...

اما فکر کنم سختترین مدلی بود که تا الان کار کرده بودم. همه جای هواپیما ساده بود الی بدنه هواپیما به خصوص با باگ شدیدی که ابزار بولین مایا داره که در این کار مجبور بودم از این ابزار خیلی زیاد استفاده کنم و یه جورایی باگ هاش را دور بزنم. که خب خیلی دردسر کشیدم برای مدلینگش اما در نهایت راضی بودم ازش
این شد درس عبرتی برای آیندگان ( بیشتر خودم ) که دیگه سمت مدل آماده و ... نرم به خصوص وقتی میخوام پول بدم بابتش
از این حرفا بگذریم بریم سراغ کار .
خب مدل را قبل از اینکه بزارمش تو صحنه و زاویه مورد نظرم یه رندر گرفتم که میتونید تو پیوست ببینید.
رندر دوم هم رندری هست که جهت تائید مدل و تکسچرها و ... بود که ارسال کردم تا تائیدش را بتونم بگیرم که کمی تغییر کرد و متوجه شدم لوگوشون را بالعکس گذاشتم و یه تغییرات کوچیکی فقط روی تکسچرها باید انجام میشد بعد از این رندر و یک زاویه دلخواه که خودشون برام مشخص کردن.
خب رندر اولی بک گراند عکس هست و این هواپیما روش کامپوزیت شده و ...
تایم رندر اولی با رزولیشن 5000 پیکسل شد حدود ۱۲ دقیقه.
خب بعد از این موارد رفتیم سراغ رندر اصلی که نیاز داشتن.
برای رندر اصلی با این زاویه و ... هر چی رو نت حتی سایت های عکس استوک مثل شاتر استوک یا ... گشتم یک عکس ابر در این ارتفاع با این زاویه دید پیدا نکردم.
در نتیجه دست به دامن برنامه Vue شدم و در نهایت شد همین بک گراندی که تو عکس سه میبینید.
تایم رندر بک گراند شد حدود ۷ ساعت. ( همون رزولیشن 5000 پیکسل )
تایم رندر هواپیما شد ۷ دقیقه
که در نهایت هر دو کار با فوتوشاپ کمی ادیت روشون انجام شد و از اونجایی که میخواستن کاملا طبیعی باشه نمیشد هیچ افکت یا فیلتر خاصی روی کار اضافه کرد چون هر چی اضافه میکردم از حالت طبیعی اصلی در میومد.
خلاصه که در نهایت فعلا دو تا رندر از کار دارم که شده عکسهای پیوستی همین پست. که ایشاا... اگه همینطوری ادامه پیدا کنه رندر های دیگه هم باید بگیرم همینطور چند تا هواپیمای دیگه هم کار کنم براشون.
هر توضیح دیگه ای نیاز بودید در خدمتم. ببخشید خیلی حرفیدم.
همیشه شاد باشین