5 روش طلایی برای احیای باتری موبایل

fardinamiri

New Member
تقریبا چندماه پس از خرید گوشی همراه با کم شارژ کردن یا ریر شاؤز شدن باتری رو به رو شده ایم اما نیازی نیست در همه مواقع به فکر تعویض باتری موبایل باشید. احیای باتری موبایل ساده تر و کم هزینه تر از تعویض آن است. در این مقاله به بررسی 5 روش طلایی برای احیای باتری موبایل می پردازیم که ممکن است روی گوشی شما نیز تاثیر داشته باشند، پس با ما همراه باشید.


1.شوک دادن به باتری

وقتی برای مدتی از موبایل یا تبلت خود استفاده نکنید، موبایل دیگر روشن نمی شود و باتری اصطلاحا دشارژ می شود. در چنین شرایطی بهتر است به شوک دادن به باتری فکر کنید. برای احیای باتری موبایل خود با این ترفند، به دو سیم برق با عایق ضخیم، یک باتری 9 ولتی و چسب برق نیاز خواهید داشت. شوک دادن به باتری به این صورت است که اول باید باتری موبایل را دربیاورید سپس هر یک از سیم ها را به یکی از قطب های باتری متصل کنید، یعنی قطب مثبت منبع تغذیه به کانتکت مثبت و قطب منفی منبع تغذیه به کانتکت منفی باتری لیتیومی یونی وصل بشود. حدود یک دقیقه صبر کنید و سپس سیم ها را جدا کنید. حال می توانید باتری را در فریم خودش بگذارید و آن را به شارژر بزنید.


احیای باتری موبایل با شوک دادن به آن


2.پاک کردن کانتکت های باتری لیتیومی

یکی از بهترین روش های احیای باتری موبایل این است که کانتکت های طلایی باتری موبایل را به خوبی تمیز کنید زیرا به مرور زمان و شرایطی مانند هوای مرطوب ممکن است این کانتکت ها زنگ بزنند یا اینکه گرد و غبار روی آنها بنشیند. همین عوامل مانعی بر سر راه شارژ شدن باتری هستند زیرا این کانتکت ها با چفت شدن بر روی چیپ ها ارتباط بین گوشی و باتری را فراهم می کنند. بنابراین برای احیای باتری موبایل خود این کانتکت ها را به طور مرتب پاک کنید.
3.درزهای باتری را به خوبی بپوشانید.

شاید تا به حال دقت کرده باشید که به مرور زمان باتری تغییر شکل می دهد و باد می کند. شرایطی که باتری باید عوض شود زمانیست که باتری به شدت باد کرده است و از فریم خود بیرون آمده است اما اگر تغییرات باتری موبایل شما جزیئ و بسیار کم است می توانید احیای باتری موبایل خود را با پوشاندن درزهای آن انجام دهید.

تغییر اندازه باتری ممکن است باعث شود بدنه اصلی باتری که خاکستری یا مشکی است به درستی با فریم آن متصل نشده باشد، به عبارت دیگر در فضایی که بدنه باتری به فریم آن متصل شود گپ هایی به وجود آمده است. برای احیای موبایل خود باید یک چسب شیشه ای (نواری) را بر روی درزهای بین فریم و بدنه باتری بچسبانید به طوری که این گپ ها کاملا پوشیده و محکم شوند. دقت داشته باشید که روی کانتکت های طلایی رنگ موبایل چسب نزنید. این روش یکی از مطمئن ترین و تاقیرگذار ترین روش های احیای باتری موبایل است که به احتمال زیاد روی گوشی شما هم جواب می دهد.



4.قرار دادن باتری موبایل در فریزر

یکی از راه های احیای باتری گوشی موبایل و تقویت آن این است که باتری را در فریزر بگذاریم. درست است که در ظاهر این روش بسیار عجیب و حتی خنده دار به نظر می رسد اما دلایل علمی پشت این ترفند هستند.
انرژی جنبشی که در باتری موبایل وجود دارد در دمای اتاق و در شرایط عادی بسیار بالاست چون الکترون ها در زمان استفاده از گوشی همراه به شدت درحال حرکت هستند و همین عامل باعث بالا رفتن دمای باتری می شود. در چنین شرایطی انرژی جنبشی و حرکت الکترون ها باعث بروز اتفاقی به نام “نشت الکتریکی” می شود.

برای جلوگیری از رخ دادن پدیده نشت الکتریکی بهترین راه این است که دمای باتری لیتیومی کاهش یابد و به همین خاطر اگر آن را داخل فریزر قرار دهیم می توان به آن زندگی دوباره بخشید.
در این ترفند احیای باتری موبایل، باید باتری لیتیومی را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را همراه یک بشقاب یا کاسه داخل یخ های فریزر بگذارید. باتری موبایل باید حداقل 1 ساعت در فریزر باشد.

5.احیای باتری موبایل با لامپ 1.5 ولتی

این ترفند مشابه روش شماره 1 احیای باتری موبایل است. تنها تفاوتی که دارد این است که به جای منبع تغذیه از یک لامپ 1.5 ولتی استفاده می کنیم. دو سیم عایق برق به همراه یک لامپ 1.5 ولتی تهیه کنید. بهتر است باتری موبایل را تا آخر مصرف کنید و دوباره به شارژر بزنید تا 100 درصد شارژ بشود، سپس مشابه روش اول، یکی از سیم ها را به کانتکت مثبت باتری و سر دیگر را به لامپ متصل کنید. همین کار را برای کانتکت منفی هم انجام دهید. مشاهده خواهید کرد که لامپ به خاطر باتری موبایل روشن می شود. این کار را تا زمانی که لامپ خاموش شود ادامه دهید. سپس سیم ها را جدا کنید و مجددا باتری را فول شارژ کنید.


احیای باتری گوشی

سوالات متداول کاربران درباره احیای باتری موبایل
•در چه شرایطی باتری موبایل باید عوض شود؟
اگر دیدید که باتری شدیدا تغییر شکل داده و باد کرده باید باتری عوض شود و روش های احیای باتری آن تاثیری نخواهد گذاشت. همچنین اگر موبایل به هیچ وجه روشن نمی شود و ترفندهای بالا اثری نداشت باید باتری گوشی عوض شود. •آیا باتری گوشی تا صبح شارژ شود ایراد دارد؟
بله بسیار هم ایراد دارد. همان طور که می دانید وقتی انرژی الکتریکی از پریز برق وارد باتری موبایل بشود، باعث افزایش انرژی جنبشی نیز می شود و دمای باتری بسیار بالا می رود. دمای بالا و گرما دشمن باتری گوشی است. هرچقدر مدت زمان شارژ گوشی بیشتر از حد نیاز باشد، آسیبی که به باتری وارد می شود نیز شدیدتر خواهد بود به همین دلیل به هیچ وجه توصیه نمی شود که باتری موبایل را از شب تا صبح شارژ کنید. •روش های ساده برای تقویت باتری گوشی چیست؟
سعی کنید همیشه باتری را سرد نگه دارید، اگر بازی های سنگین روی گوشی خود دارید بهتر است به مدت طولانی بازی نکنید چون باعث داغ دن گوشی می شود.، فعالسازی قابلیت power saving mode، فعالسازی دیتای اینترنت و وای فای در زمانی که نیاز داریم.





جمع بندی
در بسیاری از مواقع، نیازی نیست با هزینه بالا اقدام به خرید باتری جدید بکنید، فقط کافیست از روش های موثر احیای باتری موبایل بهره ببرید. وب سایت سورن استور یکی از بهترین منابع فارسی برای حل انواع مشکل موبایل و تبلت است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا