3D Text

hamid

Well-Known Member
با سلام به همه دوستان
بعد از مدتها بیکار شدیم و در روند یاد گیری نرم افزار Cinem 4D یه طرح زدم بهترین گزینه رو مجید انلاین دونستم برای طرح
این کار با ترکیب نرم افزار سینما فور دی و فتوشاپ هستش
با بهترین کیفیت رندر گرفته شده نزدیک به 4 ساعت رندریگ طول کشیده
منتظر نظرات شما هستیم
 

پیوست ها

  • MO.jpg
    MO.jpg
    737.8 کیلوبایت · بازدیدها: 106

thE_Knight

Member
سلام برادر حمید :green:
خوبی عزیزِ کم پیدا..؟؟

بسی طرحی قشنگ است. ولی ما که تیری دی کار نیستیم نمیتونیم ایراد بگیریم.

فقط یه جا چیز دیدم، جلوی حرف M ، کف اتاق انگار فرو رفتگی هست، حالا شاید از خطای دید منه

موفق باشی حمید جان.
سر به ما بزن. :rose:
 

sajadjj

Member
من تردی مکس کار می کنم طراحی ساده است ولی خوب در امده به امید بهتر شدن کار هات.:oops:
راستی سیستم چیه که اینقدر رندرش طول کشیده ؟:-?
 

MR.DuDe

Member
سلام حمید جان:rose:
کارت جالب شده ولی باید یه چنتا نکته توش رعایت بشه
1.متریال مجیدآنلان زیاد جالب نیست
2.متریال کف به دیوارات نمیاد (البته بنظر من)
این دوتا مورد درست کنی کارت از اینی که هست زیبا تر میشه
موفق باشی:rose:
 
سلام استاد

بهتره تو گالری سه بعدی کارو نمایش یبگذارین اونجا هم تری دی کارن و هم پست پروداکت خوب شاخص میشه.
به نظر شاگرد کوچولو جو رنگی خیلی خوبه اما اغراق تو چوب اونو به سوختن نزدیک کرده.
یه نکته مهم هم اینه که تکسچر چوب سه تا تایل برداشته و از جلو هم یه تایل دیگه. این تقارن ها دید رو اذیت میکنه و حواسو پرت میکنه و بهانه برای خوب ندیدن طرح (یه بار دربارش وراجی کردم اگه دوست داشتین نگاه بندازین)
http://forum.majidonline.com/showpost.php?p=1019484&postcount=123
در مورد انعکاسها هم یه مقدار شاید میشد با لایه های رقیقی، شیشه ای تر کردش و خشکی هاشو اصلاح کرد
در مورد زمان رندر هم شاید با تنظیمات دیگه ای بتونید راحت تر و با کیفیت خوب خروجی بگیرین. مهارت شما تو فتوشاپ میتونه کاستی های رندر رو خیلی تحت تاثیر قرار بده.

موفق باشین
ماه خدا مبارک
یا علی
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
برای شروع خیلی خوب شده. تبریک میگم.

بهتره اینجور کارا رو که اکثرش با نرم افزارهای 3بعدی هست رو توی گالری 3بعدی بذارید.

منم در مورد زمان رندر نظرم اینه که خیلــــــــــــــی کمتر از اینا باید زمان بگیره! خیلی! شاید اینکار رو با یه سیستم معمولی
باید در عرض حداکثر 5 تا 10 دقیقه رندر کنید! چون عملا چیز خاصی نداره که اینقدر طول بکشه.

منتقل میکنم به بخش 3بعدی که دوستان اونجا نظرات فنی تری ارائه کنن.

موفق باشی.
 

ali_118

کاربر VIP
فقط در ادامه حرفهایی که محمد خان گفتند اضافه کنم که 4 ساعت برای همچین رندری یه مقدار زیاد هست.
مشخصات سیستم و سایز رندر و انجین مورد استفاده رو هم مشخص بفرمائید تا بهتر بشه راهنمایی کرد.

ادیت: این پست بعد از تایپ یه مقدار دیر ارسال شده و از نظر مضمون با پست قبلی یکی هست.
موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

hamid

Well-Known Member
تنظیمات رندرم ایناس
Ambient
Global Illumination
color mapping
Glow
61Untitled_1.jpg

تو تنظیمات Global Illumination فرق IR+QMC Still Image با IR+Still Image چیه اینو من رو IR+QMC Still Image گذاشتم
از مدیرا خواهش میکنم اگه میشه این 2تا پست رو ادغام کنن
 
آخرین ویرایش:

hamid

Well-Known Member
آقا اساتید این کار نمیان یه توضیحی بدن راهنمایی کنن؟
این پست پرداکشن بعنی چی؟ :دی
 

ali_118

کاربر VIP
آقا اساتید این کار نمیان یه توضیحی بدن راهنمایی کنن؟
این پست پرداکشن بعنی چی؟ :دی

به مجموعه عملیات تنظیم رنگ، کنتراست، اضافه کردن افکت ها، رفع عیب و هر گونه عملیاتی از این قبیل که بعد از اتمام کار اصلی ( رندر نهایی، عکس گرفته شده، ویدئو رکورد شده، صدای ضبط شده، . . .) روی اون انجام میشه اصطلاحا Post Production گفته میشه.

در این مورد پست پروداکشن یعنی کار کردن روی رندر خام در نرم افزار های دو بعدی تا اینکه کار رو از نظر بصری به حد مطلوب برسونیم.
 
سلام استاد
خب اساتید باید بیان
ما در حد شاگردی خودمون:rose:

پست پروداکت یعنی پس از تولید یعنی فراوری آنچه در مرحله اصلی که همون تولید باشه ساخته شده.
یه طبقه بندی ساده پیش تولید و تولید و پس تولید
خب پیش تولید همون مقدمات ابزاری و فکری و اجرایی هست. انتخاب و آماده کردن و روش یابی و تنظیمات
تولید همون اجرا هست و خروجی اینجا شکل میگیره
پس تولید مرحله ای هست که توی هر محصول که اینجا یه کار گرافیک سه بعدی هست انجام میشه تا نتیجه بهتری داشته باشیم.
به طور مشخص مثلا نکاتی که توی رندر لحاظ نشده یا فراموش شده یا اصلا قرار بوده بعد مونتاژ بشه، نکاتی ریزی که باید روتوش بشه تا نقایص احتمالی رندر گرفته بشه. آبجکته ا و انعکاسات و براقیت های خاصی که اضافه بشه یا تعدیل بشه، کار کمپوزیت بر اساس لایه های مختلف اطلاعاتی که رندر گرفته شده مثلا بر حسب فاکتورهای نور موضعی یا سایه اضافی یا مپ براقیت یا لایه جلوه های ویژه، تصحیحات و تغییرات رنگی که مناسبت کار رو با نتیجه دلخواه بیشتر کنه، و ... و هر چیزی که در بسته بندی و ارائه یک تولید اولیه به یک کار نهایی و بی نقص نقش داره میشه پس تولید که بچه های باکلاس سه بعدی بهش میگن پست پروداکشن.
اگه با همین لفظ تو انجمن و گالری سه بعدی جستجو بفرمایین برداشت ها و توضیحات مختلفی دربارش میبینین.
معمولا تو رندر پست پروداکت رو به نهایی کردن یک رندر سه بعدی میگن که یه آرتیست دوبعدی روش با امکانات مختلف مانور داده و جلوه های قدرتمندتر و شاخص تری بهش داده و همونطور که گفتم مثل عمق دهی و وضوح و رنگ بهتر هست و همون تکنیکهای فتوشاپ که استاد استحظار دارن و البته یه چیزاییش تو سه بعدی کاربرد خاص و جالب تری پیدا کرده ...

این یک مثال هست که تو انجمن سه بعدی مطرح شده: روش زیباتر کردن رندر در فتوشاپ: شاید بشه گفت یه برداشت عمومی از پست پروداکت توی تری دی همین کمپوزیت نهایی تو فتوشاپ یا فتر افکتز هست (البته شاید تو این مثالها محدوده کوچیکی از این مفهوم نشون داده بشه ... حتی نقاشی روی رندر ... استفاده از اون برای جلوه های ویژه فیلم ... اضافه کردن صدا به فیلمی که رندر شده ... همه پس تولید محسوب میشه...اصطلاح فیلمسازی هست دیگه!)
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=169723
اینم یه آموزش از استاد عارف ... ببینید یه جور آموزش فتوشاپ برای سه بعدی کارا میشه در واقع
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=172803

ماه پاکی مبارک
یا علی
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام حمیدجان.
جالب شده. من که از متریال چوبی که برای کفت انتخاب کردی خوشم اومد. اما نمی دونم چرا زیاد با متریال شیشه ای نوشته ات حال نکردم.
رندر گرم و جالبی شده.
میمونه زمان رندر. خب امل چند تا عکس از تنظیمات gi و ao ات بذار تا ببینیم واسه چی زمان رندرت انقد زیاد شده.
 

hamid

Well-Known Member
ممنون توضیحات خیلی کامل بود
این عکس از تنظیمات
 

پیوست ها

  • 1.JPG
    1.JPG
    79.4 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • 2.jpg
    2.jpg
    62.7 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • 3.jpg
    3.jpg
    54.1 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • 4.jpg
    4.jpg
    70.7 کیلوبایت · بازدیدها: 10

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
وای وای!!!!! :shock:
اصلا لازم نبوده انقد زیاد کنی Samples های توی تنظیمات AO رو حمید جان. مقدار مینیمم رو بذار روی 8 و مقدار ماکزیمم رو هم بذار روی 128. برای کارت همین مقدار کافیه. بعد اگه توی تست رندرا دیدی راضیت نمی کنه بکنشون 16 و 256.
توی تنظیمات GI هم فکر نکنم توی این کار لازم باشه Diffuse Depth رو روی 2 بذاری. همون یک باشه کارت رو راه میندازه.
از سربرگ Irradiance Cache توی تنظیمات GI هم یه عکس بذار لطفا. ترجیحا فعلا توی یه تست از سربرگ Irradiance Cache برای Record Density مقدار Low رو بذار.
اون تنظیمات دیگه هم زیاد مهم نیست. یه عکس هم از تنظیمات Anti Aliasing بذار لطفا.
 

hamid

Well-Known Member
من طبق یه آموزش تو cg.tut این تظیمارو اوکی کردم
اگه میشه درمورد این گزینه ها یه توضیح میدین که چی هستن و این مقادیر بالا چه تاثیری میزان؟
ممنون
بعد برای نصب پلاگینا باید پوشه رو تو مسیر همونجایی که برنامه رو نصب کردم تو پوشه پلاگین کپی کنم؟
من این کارو کردم ولی نشد یه راهنماییم اگه میشه برای این بدین باید پوشه رو ریحت یا محتویات داخلش رو؟
اینم از 1000رومین پست من در اینجا :green:
 

پیوست ها

  • anti.jpg
    anti.jpg
    57.7 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • 2.jpg
    2.jpg
    74.5 کیلوبایت · بازدیدها: 7

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
خب حمید جان Max Level رو هم از 4*4 بکن 2*2 و با اون تنظیمات قبلی ای که گفتم یه تست رندر بگیر و زمانی که می بره برای رندر رو مقایسه کن با زمان رندر قبلیت.
البته متریالات هم تاثیر زیادی دارن توی زمان رندر که اگه بعد از تست رندر دیدی زمان باز هم زیاده چند عکس هم از پارامترهای Reflection و Transparency متریال هات بذار با مقادیر اونا هم میشه جوری بازی کرد که زمان رندر رو کمتر کرد.
شاد باشی و موفق.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا