3d كاري؟ (آره) ، مي دوني Normal map چيه؟ (نه) ، پس بيا داخل.

وضعیت
موضوع بسته شده است.

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام دوستان

من وقتی مدلم رو همراه یو وی با فرمت آبجکت میارم تو زی براش بعد از اتمام پردازش ازش تکسچر نرمال مپ نمیگیره که سیوش کنم
در صورتی که به طور آزمایشی یه پلین کشیدم و باهاش ور رفتم و از اون تونست نرمال بگیره

علت چیه؟

راستی بجای این کار تو زی براش نمیشه از پلاگین مبدل تکسچر به نرمال مپ استفاده کرد؟؟؟ یا فرق میکنه

ممنون
 

sharin

Member
سلام.
شما كل نكاتي رو كه گفتم رعايت كرديد ؟؟
گفتيد بعد از اتمام پردازش ازش نرمال مپ نمي گيره؟؟ چه پردازشي ؟؟ وقتي روي create زديد چه اتفاقي مي افته ؟؟

يعني اون دون دوني هاي آبي روي شكل رو نمي گيره ؟؟ يا بخشي ازش رو مي گيره ؟؟ يا ...
جزئيات رو دقيق تر بگيد و يكبار ديگه آخرين نوكاتي رو كه در پست اول اضافه كردم بررسي كنيد.

در مورد اون پلاگين هم بايد بگم كه نه نمي شه ، اون پلاگين بر اساس رنگ شكل كار مي كنه و نه مدلي كه ساختيد. جواب يكساني نمي ده ( به احتمال زياد )
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
عزیزم همون کاری که گفتین رو انجام دادم دیگه

یو وی بگیر .. اکسپورت و ایمپورت همراه با یو وی و نرمال مپ

وقتی میخوام زی مپر رو باز کنم یه صفحه راهنما باز میشه ... اگه make poly 3dmesh رو بزنم میره تو پنجره زی مپر

و بعد همون کانفیگی که واسه مایا هست رو لود میکنم...کاراکترم دون دون سیاه و سفید میگیره ... شبیه نویز

البته قبلش 5 تا دیواید کردم و به دیواید 2 رفتم و دیواد قبل رو پاک کردم و با دیواد 1 میرم تو زی مپر

تو پنل پروجکشن Create projected normal map رو میزنم صبر میکنه (ولی اون آنالیزور آبی نمیاد)

اون دایره گوشه سمپ چپ پر میشه ....هیچی نمیشه... Exit هم میکنم باز هم تکسچری بهم نمیده

خستم کرد
 

sharin

Member
من كه گفتم از همون اول همه چيز رو چك كنيد و بعد شروع به ساخت كنيد كه ازين مشكل ها پيش نياد.
اون پنجره ي راهنما براي وضعيت grp uv مي آيد ، درسته؟ 5 يا 6 مرحله داره. به هر حال group visible رو از قسمت polygroup بزن تا وقتي كه دكمه ي frame رو مي زنيد كل مدل شما يك رنگ خاص گرفته باشه. بعد دوباره امتحان كنيد.
در ضمن شما وقتي make poly 3d mesh رو مي زني ، يك مدل جديد درست مي كنه كه divide هاش همون 1 هست. يعني چند level براي divide ها نداري. شما چه طور مستقيما تو زي مپر رفتيد ( يعني با يك divide كه divide بالا تري نداره وارد زي مپر شدي ؟ يا دوباره روش عمليات انجام دادي ) ؟؟
حالا اگه جواب نداد ، روي همون divide ، يك ، make poly 3d mesh رو بزنيد ، بعد براي امتحان ، چند تا divide كنيد و يه براشي رو هم همينجوري روش بكشيد و دوباره بر گرديد رو divide يك و ... ( مراحل نرمال مپ گيري رو انجام بديد ) ببينيد جواب مي ده يا نه.

اگر جواب داد خو ب مي تونيد دوباره مدل رو از ادامه درست كنيد.
مي تونيد topology هم بگيريد و بعد پروجكتد كنيد ( تا حالا خودم امتحان نكردم ، فقط كلييات كار رو مي دونم. منظورم اينه كه اگر مي خواي همچين كاري كني من تجربه ي كافي براي اين كار رو ندارم. )

اما اگه جزئيات مدل زياد نيست از همون اول بسازيد ، راحت تر هستيد.

دوستان اگه راه حلي براي اين مشكل داريد لطفا كمك كنيد.
 
ساخت Normal map با ZBrush3.5

سلام:rose:

اینم آموزش تصویری:
http://vimeo.com/9432987

می تونین آموزشو با downloadhelper فایرفکس دانلود کنین :27: من خودم با این روش دانلودش کردم و بعد از دانلود دیدم نرم افزارم پلیرم قاتی می کنه پسوندشو تبدیل کردم به MOV مشکل حل شد حالا شاید واسه شما نیاز نباشه ....

موفق باشید
یا علی
 

Sherlock_Holmes

Active Member
دوست عزیز winsent میشه توضیح بدید منظورتون از پستی که بالا زدید چیه؟
توی این سه صفحه شما یک پست هم نداشتید که لازم باشه به خاطرش تاپیک یک ماه و نیم پیش رو بیارید بالا..

بهتون یک اخطار دادم هم به خاطر این اسپم هم ده تا اسپم دیگه ای که توی یکساعت از شما پاک کردم..

لطفا نظم انجمن رو بهم نریزید..
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوست عزیز مبحث قدیمی رو بالا نیارید .
قفل شد .
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا