2 تا سوال

DaDaDooDoo

کاربر VIP
سلام دو تا سوال :
1- چجوری میشه به یک آبجکت ، مثلاً Sprite یا MovieClip یک property جدید اضافه کرد ؟ مثلا 10 تا MovieClip داریم می خواهیم بهشون ID بدیم ... یعنی برای هرکدوم یک ID در نظر بگیریم . (نمی خوام از آرایه استفاده کنم ).

2- من با استفاده از متد graphics و حلقه for نعدادی Sprit کشیدم و به هر کدوم یک نام دادم ، اما نمی تونم از طریق اسمشون صداشون کنم ... (یعنی ارور Undefin می ده و اون Sprit ها از طریق نامشون شناخته نمیشن).چه کنم ؟
 

++Hadi++

Active Member
سلام.
مثالها رو دانلود کن و با فلش cs4 باز کن .
1- وقتی یه مووی کلیپ رو به صحنه درگ می کنی و بهش instance name می دی در واقع دو تا نام اونو تعیین کردی :
الف- اسم پایه ای اون شی رو 2- مشخصه name اونو ...
2- مووی کلیپ یا sprite از نوع کلاسهای داینامیک هستند و به راحتی می شه بهشون کلی property & methode اختصاص داد و این بهترین روش برا اتصال اشیای گوناگون به هم هستند .
3- در مورد نام اشیای مووی کلیپ ، instance name که به نمونه های درگ شده در صحنه می دی همون نام پایه ای اونا و همینطور نام شخصه name اوناست . در مورد الباقی اشیا هم می تونه نام پایه ای اونا با مقدار مشخصه name اونا فرق داشته باشه .
پس به راحتی می شه با دستور getChildByName به مشخصه name اونا دسترسی پیدا کرد و همینطور می شه با دستور زیر از طریق نام پایه ای اصلیشون به اونا دسترسی پیدا کرد ...
PHP:
this["main Name"]
برای ملتفت شدن اسم اصلی و اسم name مثالها رو حتما دان کن ...
منظورم از اسم پایه ای همون اسمی هست که در تعریف متغیر اون شی می نویسی :
PHP:
var esmepayeii:mc=new mc();
موفق باشی ...
 

پیوست ها

  • Dynamic property.rar
    7 کیلوبایت · بازدیدها: 18
  • Name.rar
    4.9 کیلوبایت · بازدیدها: 14
آخرین ویرایش:

++Hadi++

Active Member
پست بالایی آپدیت شد...
سلام بایو
به این مثال یه نگاه بنداز .
در as3 می شه از یه متغیر مووی کلیپ استفاده کرد و با انجام چند بار new در اون ، child های مختلف درست کرد .
البته این مثال اون مشکلتو حل نمی کنه ولی در کل می شه از یه متغیر مووی کلیپ ، چند تا نمونه child برا نمایش در صحنه درست کرد .
اون مورد رو هم دنبال می کنم و انشاءال... اگه پیدا کردم بهت می گم .
بای...
 

پیوست ها

  • BioDread.rar
    4.8 کیلوبایت · بازدیدها: 14
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا