11 نکته بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

seo.kheiry

New Member
سئو سایت می تواند با توجه به این که بازدیدکنندگان از شما چه می خواهند، ترافیک سایت شما را افزایش دهد. سئو می تواند به شما کمک کند محتوایی تولید کنید که خوانندگان از آن لذت ببرند و در عین حال صفحات شما را بهینه کنند و تا جای ممکن آن را به صفحه ای کاربردی تبدیل کنند.

اولین قدم ها به سمت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می توانند ترسناک باشند، اما شما می توانید با اعمال تغییرات کوچک کار خود را آغاز کرده و رنک و رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید.

گذشته از اینها، موفقیت در سئو یک شبه اتفاق نمی افتد، پس بهتر است با تغییرات کوچکی شروع کنید که به تدریج منتهی به موفقیت های بزرگ می شوند.

تعریف موفقیت در سئو کمی سخت است، اما به طور کلی ما می خواهیم:

  • محتوای مرتبط تری به مخاطب هدف خود نشان دهیم
  • ترافیک جستجویی که به سایتمان می آید را افزایش دهیم
  • در نتایج جستجو آگاهی بخش باشیم
  • از موقعیت ها برای بهبود تجربه کاربری سایت خود استفاده کنیم
  • با زمین زدن رقبا در نتایج جستجو، چشم اندازهای جدیدی برای کسب و کار خود بسازیم
11 نکته ای که در هنگام بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو باید به آنها توجه کنید:

  1. بر روی محتوا تمرکز کنید
شروعی خوب برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو این است که به محتوا توجه کنید. عبارت های کلیدی می توانند به شما کمک کنند به اهدافی که برای جستجو دارید برسید، اما همچنان به تولید محتوای با کیفیت نیاز دارید.

یکی از نکات بهینه سازی سایت این است که محتوای شما اول از همه باید برای خوانندگان خوشایند باشد تا موتورهای جستجو. قبلا زیاد توصیه می شد که تمامی عبارت های کلیدی را به محتوا اضافه کنید، اما این کار ریسک منحرف کردن مخاطب را در پی دارد. در روش های مدرن سئو شما باید به کیفیت محتوای خود توجه کنید تا این محتوا برجسته به نظر برسد.

  1. عبارت های کلیدی خود را بشناسید (اما مانند یک فرد عادی جستجو کنید)
باید جستجوی کلمات کلیدی انجام دهید تا بهترین عبارت های کلیدی که برای شما موفقیت به دنبال دارند را پیدا کنید. گام بعدی این است که از این عبارت های کلیدی، در طبیعی ترین حالت ممکن در محتوای خود استفاده کنید. باید بدانید که عبارت های کلیدی شما عبارت های جستجویی هستند که مردم آنها جستجو می کنند تا به سایت شما بیایند. این عبارت ها باید معنادار بوده و خیلی کلی نباشند.

به روش جستجو کردن خودتان فکر کنید. آیا سرچ می کنید:” نکات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو” یا “بهترین نکات برای مبتدیان سئو”؟ هرچه خاص تر جستجو کنید، شانس بیشتری برای پیدا کردن مخاطب خاص خودتان دارید.

  1. مثل یک کاربر فکر کنید
وقتی مثل یک کاربر جستجو می کنید، گام بعدی این است که مثل کاربر هم فکر کنید. لازم نیست حتما متخصص سئو باشید تا بتوانید تغییرات اندکی در عملکرد سایت خود ایجاد کنید.

برای مثال، مدت زمان بارگذاری سایت شما چقدر است؟ اگر سایت شما بیش از حد کند باشد بر روی رنک و رتبه سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. گذشته از این، اگر سایت شما برای همه دستگاه ها بهینه نشده باشد، گوگل احتمالا شما را در نتایج بالایی نخواهد گذاشت.

تجربه کاربری از هر زمان مهم تر شده است و شما باید تمامی تغییراتی که باعث می شوند بررسی سایت شما برای بازدیدکنندگان ساده شود را در نظر بگیرید. از افرادی که برای بار اول سایت شما را بازدید می کنند نظر بخواهید. فیدبکی که آنها به شما می دهند می تواند ارزشمند باشد.

  1. بهینه سازی عنوان وب سایت


عناوینی که می نویسید باید کوتاه اما توضیح دهنده باشند. پیشنهاد می شود عناوین 60-50 کاراکتری بنویسید. شما حتی اگر عنوان های طولانی تری بنویسید، موتورهای جستجو تنها به این تعداد کاراکتر دسترسی دارند و بقیه آنها مورد استفاده نخواهد بود.

از عنوان برای توصیف محتوا و صفحه ای که بازدیدکننده می بیند استفاده کنید. عنوان مقاله شما باید جذاب باشد اما نباید گمراه کننده باشد. تا جایی خلاق بودن مجاز است که به مفهوم محتوا وفادار باشید.

  1. لینک های داخلی اضافه کنید
لینک های داخلی به شما کمک می کنند ارزش محتوای خود را برجسته کنید. این کار، روشی خوب برای افزایش ترافیک وب سایت در بین روش های بهبود سئو است. هر لینکی باید بر روی یک عبارت کلیدی تمرکز کند تا محتوای خود شما نابود نشود.

  1. لینک های خارجی اضافه کنید
لینک های خارجی در صورتی که به صورت متعادل از آنها استفاده شود می توانند ارزش سایت شما را افزایش دهند. شما قطعا نمی خواهید با هدایت خوانندگان خود به صفحه رقبا، آنها را از دست بدهید. حتما به صفحات با چگالی بالا لینک دهید تا در عین افزایش ارزش محتوا، اعتمادسازی کنید. روی لینک سازی به عنوان یک استراتژی حساب کنید و جلوی وسوسه اشباع سازی محتوا با لینک های خارجی را بگیرید.

  1. از شبکه های اجتماعی برای ساخت اعتبار و چگالی استفاده کنید
یکی از سوالات متداول این است که آیا شبکه های اجتماعی بر روی استراتژی سئو تاثیرگذار هستند یا خیر. با اینکه ارتباط مستقیمی بین این دو نیست، حضور در شبکه های اجتماعی همراه با ارتقاء رنک و رتبه می تواند مناسب باشد.

هرچه بیشتر دیده شوید، با دستیابی به مخاطبین بیشتر شانس بیشتری هم برای افزایش اعتبار خود دارید. گذشته از این، توییت ها در نتایج جستجو نشان داده می شوند و موفقیت اجتماعی می تواند منجر به چندین مزیت شود.

  1. محتوای تازه بسازید اما محتوای قدیمی را هم فراموش نکنید
محتوای تازه می تواند نشانه ای باشد برای آنکه به طور منظم سایت خود را به روز می کنید. فرقی نمی کند که این محتوای تازه پست وبلاگی است یا یک پیام دیگر، به هر حال اضافه کردن محتوا هر چند وقت یک بار می تواند خوب باشد.

جدا از محتوای جدید، تجدید نظر کردن در محتوای موجود هم بسیار خوب است. پست های قدیمی وبلاگ می توانند ارزش بیشتری نسبت به پست های جدید داشته باشند. سئو برای آنکه اثر داشته باشد نیاز به زمان دارد، یعنی هرچه پست شما قدیمی تر باشد، در نتایج جستجو می تواند رتبه بالاتری به دست آورد.

حتما محتوای خوبی تولید کنید و از عبارت های کلیدی مناسب استفاده کنید. بر روی عملکرد پست های قدیمی نیز نظارت داشته باشید و آنها را به روز نمایید. این تاکتیک می تواند بدون تولید پست های جدید، به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند.

  1. متاتگ اضافه کنید


Title tagها محتوای صفحه شما را توصیف می کنند. در واقعی زبانی است که به موتورهای جستجو کمک می کند بفهمند سایت شما در رابطه با چه موضوعی است. اینجا باید عبارت های کلیدی مناسبی که بیشترین ارتباط را با صفحه شما دارند اضافه کنید.

گذشته از این، متا دسکریپشن زمینه مناسبی برای title tagها به وجود می آورد که به موتورهای جستجو و افراد کمک می کند دیدگاه کلی نسبت به محتوای شما داشته باشند. متا دسکریپشن نباید بیش از 170 کاراکتر باشد و شما باید کلمات خود را با دقت انتخاب کنید. این متن، متنی است که کاربران را متقاعد می کند بر روی صفحه شما کلیک کنند.

  1. تصاویر خود را بهینه کنید
سئو تنها محدود به نوشتن متن نیست و می تواند برای تصاویر نیز وجود داشته باشد. از آنجا که محتوای بصری روز به روز محبوب تر می شود، بهینه سازی تصاویر برای آنکه افراد بتوانند بهتر آنها را پیدا کنند ضروری است.

خوشبختانه بهینه کردن تصاویر به زمان احتیاج ندارد. به جستجوی تصویری به عنوان شانس جدیدی برای افزایش ترافیک سایت خود فکر کنید.

  1. سئوی محلی
از آنجا که بازاریاب های بیشتری تلاش به دستیابی به مخاطبین هدف خود دارند، بازاریابی محلی در حال پیشرفت است. از آنجا که گوگل در تبلیغات محلی سرمایه گذاری می کند، فضای مناسبی برای سئوی محلی وجود دارد. استراتژی های عبارت کلیدی بیشتر بر روی مخاطبین محلی تمرکز دارند و محتوا می تواند بهینه شود تا بر هدف گذاری های مختلف منطبق شود.

روشی مناسب برای سئوی محلی این است که تا جای ممکن جزئیات مربوط به مخاطب مورد هدف خود را بدانید.

سخن آخر

هدف سئو این است که با توجه به ابعاد مختلفی از جمله متن، طراحی، عبارت های کلیدی و دیدگاه شما نسبت به مخاطب هدف، تجربه کاربری عالی ارائه دهد.

همیشه مثل کاربر فکر کنید و سعی کنید محتوایی مرتبط و کاربردی ارائه دهید. از عبارت های کلیدی گریزان نباشید اما حتما زمان مناسب از آنها استفاده کنید.

نکته آخر اما مهم اینکه سئو به زمان نیاز دارد. اگر پس از اولین تلاش های خود، تغییری در رنک و رتبه نمی بینید امید خود را از دست ندهید.
 

cmoorq

New Member
یکی دیگه از روش هایی که میشه با اون سایت رو بهینه کرد تبلیغات از طریق پارس ادوردز توی گوگله.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا