•◦• ماهی مکانیکی •◦•

AVGHH

Member
سلام دوستان؛

این اولین WIP من هست (کلا). :paint:
امیدوارم با حمایتهای شما بتونم به سرانجام برسونمش.
این ماهی رو قراره تو یه کاریکاتور ازش استفاده کنم.
همونطور که از اسمش معلومه یه طرح تخیلیه که یه ماهی هس که از قطعات مکانیکی ساخته شده.
خیلی وقته طرحش تو ذهنم بود.
این طرحیه که تو تعطیلات عید وقت کردم کاملش کنم (تو اتوبوس!):

Mahi%20Mekaniki%20Sketch.JPG


ببخشید که یه ذره بزرگه،اگه کوچیکتر از این میکردم کیفیتش خیلی میومد پایین.

دیشب نشستم و این کاری که تا اینجا میبینید رو زدم.
خب، طرح رو انداختم تو مکس و شروع کردم از یه صفحه (Plane) این شکل رو در آوردم:
4view.JPG


بعد از اعمال Modifierهای Symmetry, Shell و Turbosmooth شد این عکسا:
03.JPG


4view%20smooth.JPG


تو مرحله ی بعد قسمت یه تیکه ی سر و دم، و اتصالات بین اون هارو ساختم که شد اینا:
4view%20smooth%20kamel.JPG


اینم نمای دقیقتر از دم و سر:
4view%20smooth%20dom%20sar.JPG


لطفا اگه اشکالی میبینید بگید، به اضافه ی نظرتون.
خیلی ممنون :rose:
 

mkf.cgi

Member
چه باحاله !
يه چيزي ,اين ماهي خوگشل باله ماله نداره؟يا بعدا در مياره؟
فعلا كه مشكلي نداره اما به نظرم براي ساخت پولك ها بهتره كه يه پولك رو بسازي و از array يا pathdeform استفاده كني و بپيچونيشون.
 

Yanon

New Member
سلام
فک کنم اگه این نوار های فلزی - که بدن ماهی رو تشکیل دادن - رو اندکی تو هم ببری به طوری که در حرکت ها و پیچ و قوس های تن ماهی در هم - نه بر هم - بلغزند بیشتر مکانیکی می شه !!!
یعنی می دونی الان یه جورایی شده که انگار اصلا ساختار مکانیکی نیست و فقط نما مکانیکیه ولی اگه ساختار به سمت چیزی مثل این تلسکوپ های جمع شو بره که حلقه ها به هم قید داشته باشن و فقط بتونن در هم بلغزند اون موقع خیلی از نظر ساختاری مکانیکی تر می شه
موفق باشی
یاعلی!
 

AVGHH

Member
دم توری

خودتی :D

يه چيزي ,اين ماهي خوگشل باله ماله نداره؟يا بعدا در مياره؟
باله رو موقع زدن طرح یادم رفته، موقع ساخت یه کاریش میکنم، شایدم اصلا نساختمش. :wink:

فعلا كه مشكلي نداره اما به نظرم براي ساخت پولك ها بهتره كه يه پولك رو بسازي و از array يا pathdeform استفاده كني و بپيچونيشون.
ممنون
ولی آخرش باید دستی تنظیمشون کنم چون اونجوری که من میخوام نمیشه.


فک کنم اگه این نوار های فلزی - که بدن ماهی رو تشکیل دادن - رو اندکی تو هم ببری به طوری که در حرکت ها و پیچ و قوس های تن ماهی در هم - نه بر هم - بلغزند بیشتر مکانیکی می شه !!!
یعنی می دونی الان یه جورایی شده که انگار اصلا ساختار مکانیکی نیست و فقط نما مکانیکیه ولی اگه ساختار به سمت چیزی مثل این تلسکوپ های جمع شو بره که حلقه ها به هم قید داشته باشن و فقط بتونن در هم بلغزند اون موقع خیلی از نظر ساختاری مکانیکی تر می شه
راستش منظورتو از درهم -نه بر هم- نفهمیدم. :-?
ممنون از دوتاییتون که نظرتون رو گفتین :rose:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خب اینم دم توریش که موقع ساخت به یه مشکل عجیب غریب برخوردم، که زیاد مهم نیس.

dom.JPG


موفق باشید :rose:
 

AVGHH

Member
سر توری

دوباره سلام؛

خب اینم تیکه سیمی (توری) سرش:

sar.JPG


اینم دوتا عکس کامل از ماهی تا اینجای کار:

Kamel.JPG



اینم وایرش:

Kamel%20wire.JPG

 

AVGHH

Member
به نظرتون کدوم بهتره؟

سلام

ببخشید اگه صفحه سنگین شده.
اگه ضمیمه میکردم نمیتونستم درباره هر عکس توضیح بدم.

به نظرتون کدوم این حالتها به عنوان سر ماهی (تیکه ی سیمی اش) بهتره؟
لطفا انتخابتون رو از عکسی که دوحالت کنار هم هستند بگین (نه اونی که بالا پایینن)
مثلا بگید حالت چپی یا راستی. :wink:
خیلی ممنون :rose:
 

پیوست ها

  • sar.JPG
    sar.JPG
    34.9 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • 2.JPG
    2.JPG
    27.9 کیلوبایت · بازدیدها: 10
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
ایول... چه می کنی AVGHH جان... اگه زودتر به فکر می افتادی می تونستی برای مسابقه cgtalk بفرستیش. موضوعش ساخت یه داستان قدیمی با ابزارهای فلزی و پیچ و مهره بود. حالا اون که گذشت...

مدلت داره خیلی باحال می شه. اسکچت هم عالی بود. راجع به اون دو تا که گفتی، بالاییه خشن تر به نظر می یاد. فکر کنم اون بهتر باشه.

:D
 

AVGHH

Member
جالبه، به نظر من راستيه بهتره :)
خودت خوبی؟ :D

اصولا بالاييه بهتره:lol:نه نه راستيه بهتر تره.:wink:
بالاخره راستیه یا بالاییه؟ :D


ایول... چه می کنی
دارم سعی میکنم یه ذره شبیه تو بشم. :wink: :)
راجع به اون دو تا که گفتی، بالاییه خشن تر به نظر می یاد. فکر کنم اون بهتر باشه.
به نظر خودمم چپیه (بالاییه) بهتره، چون با حالت سر و شکافای اون همخونیش بیشتره. تو راستیه انحناهای تیکه ی سیمی با کل بدن بی ربطه. ولی چپیه چون از Lattice استفاده کردم خیلی خوب نشده.

راستی دقت کردی رنگای امضاهامون یکیه، اول تو اینجوری کردی یا من؟
مهم اینه که قشنگه!


ولی کلا ممنون :rose:
 

Farrokh

Active Member
خیلی خشنگه !

من از توریش بسی خوشم اومد

اگه پشت توریه شیشه بذاری خیلی با حال می شه




خلاصه امیدوارم تلسم wip تو رو نگیره و کارت رو به سر انجون برسونی

موفق باشی (به قول مانی حبیبی !)
 

AVGHH

Member
ممنون از جفتتون.

اگه پشت توریه شیشه بذاری خیلی با حال می شه
مگه پنجره اس؟! :d
خلاصه امیدوارم طلسم wip تو رو نگیره و کارت رو به سر انجون برسونی
خودمم امیدوارم ولی به احتمال زیاد بیشتر از حد معمول طول میکشه.

من بعضی وقتا کارام چند ماه طول میکشه، به خاطر اینکه خیلی کم وقت میکنم بشینم پای کامپیوتر.
ولی بازم امیدوارم تموم شده.
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
جالب شده عبد الوهاب جان
شده مثل زير دريايي ها
ميخواي تو چه كاريكاتوري ازش استفاده كني
نكنه ايندفعه ميخواد چند تا اسرائيلي گور به گور شده رو بخوره!!!؟

به نظر خودمم چپیه (بالاییه) بهتره، چون با حالت سر و شکافای اون همخونیش بیشتره. تو راستیه انحناهای تیکه ی سیمی با کل بدن بی ربطه. ولی چپیه چون از Lattice استفاده کردم خیلی خوب نشده.

اين كه با lattice هست، اون يكي با چيه؟ مدلش كردي؟
نمي تونم بگم كله كدوماشو بهتره، راستيه چون سيمش نازك تره بهتره ولي حالت سيماي سمت چپيه از راستيه بهتره
 

Farrokh

Active Member
نه پنجره نیست

ولی بازتاب اینا تو شیشه قشنگ می شه

حالا هرچی خودت سلاح می دونی
 

AVGHH

Member
شده مثل زير دريايي ها
ميخواي تو چه كاريكاتوري ازش استفاده كني
نكنه ايندفعه ميخواد چند تا اسرائيلي گور به گور شده رو بخوره!!!؟
نه بابا، فعلا کاری بهشون ندارم، یه طرح تخیلیه که فک کنم تا تموم شدن کار اگه اسکچشو رو نکنم جذابیتش بیشتر بمونه (چی گفتم!)
اين كه با lattice هست، اون يكي با چيه؟ مدلش كردي؟
با لاینه Renderable

نه پنجره نیست

ولی بازتاب اینا تو شیشه قشنگ می شه

حالا هرچی خودت سلاح می دونی
راس میگی ولی تو کارم شیشه قرار نیس باشه، حیف شد.
 

hamed1star

Member
سلام دوست خوبم

طرحتون بسیار جالب و جذابه اگه جزییات بیشتری هم اضافه بشه که خیلی خوب میشه.

منتظر ادامه ی کارتون هستم .

موفق و پیروز باشید
 

AVGHH

Member
اتمام مدل

سلام بچه ها؛ :oops:

خدا رو شکر مدل ماهی رو تموم کردم (یه ساعت پیش). تعداد پالیگان 1،065،000 حدودا، تعداد ورتکسم شد حدودا 540،000.

حالا که فکر میکنم میبینم برا اون کاری که میخواستم بزنم کامپیوترم جواب نمیده! برا اونکار اونطور که حدس میزنم حدود 10، 20 میلیون پالیگان نیازه که با کامپیوتر من عمرا! :-?
پس ایده کاریکاتور و فعلا یا باید بی خیال شم یا یه چیز سبکتر بزنم.

برا واشرای رو بدن ماهی از بامپ استفاده کردم، به خاطر همین تو نماهای پرسپکتیو زیر دیده نمیشه، که تو رندری که گذاشتم مشخصه.

Perspective%20Viewport.JPG



Front%20Viewport.JPG


وایر:

Front%20Wire.JPG


اینم یه رندر تستکی، با mental:


Rendered.jpg



ایرادی تو کار اگه میبینید + نظرتون رو با آغوش وا پذیرایم! :d
ممنون :rose:
 
آخرین ویرایش:

AVGHH

Member
خیلی خوب شده AVGHH جان. کاش یه فکری هم به حال محیطش می کردی. :wink:
ممنون
درباره محیطش: قرار بود این ماهیه تو یه صحنه باشه که تو پست قبلیم توضیح دادم، کامپیوترم نمیکشه، فعلا همینجوری باشه تا ببینم چیکار میتونم بکنمش.
کار هنوز زیاد داره، مثلا باید واشرای رو بدن ماهی رو ببینم با دیسپلیسمنت میشه خوب درآورد یا نه و...

بازم ممنون که سر زدی :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا