. : ‌Control : .

سلا ممرتضی

برای کیفیت فکر کنم سایز مپ بزرگت به کار گرفته نمیشه.
اگه این عکس رنگ کل مپت هست ببین بیست درصدش هم به تکسچر اختصاص پیدا نکرده. یه تکسچر 2048 که 60 درصد کادر رو پر کنه حداقل... اگه برات مهمه تکسچرش باید به نظرم عقب گرد کنی. اگه تکسچر آماده داری هم میشهبافت ریزی بهش اضافه کرد که جزئیاتش رو تکمیلیکنه بهد با همون روش که برا قوچ انجام دادم میشه تکسچر رو ازش بگیری و بدی به یه آنرپ جمع و جور تر ...
تو رندر هم که من خیلی سردرنمیارم .
دست رو یه بار دیگه اگه آنرپ کنی با دفورمگی کمتر.
انگشتها رو قطع کنی و سرجای بهتر بگذاری و دوباره وصل و نرم کنی بهتر میشه.
الان بافتش یکمی درشته به نظرم و یکمی هم تار شده

یا علی
 

sharin

Member
سلا ممرتضی

برای کیفیت فکر کنم سایز مپ بزرگت به کار گرفته نمیشه.
اگه این عکس رنگ کل مپت هست ببین بیست درصدش هم به تکسچر اختصاص پیدا نکرده. یه تکسچر 2048 که 60 درصد کادر رو پر کنه حداقل... اگه برات مهمه تکسچرش باید به نظرم عقب گرد کنی. اگه تکسچر آماده داری هم میشهبافت ریزی بهش اضافه کرد که جزئیاتش رو تکمیلیکنه بهد با همون روش که برا قوچ انجام دادم میشه تکسچر رو ازش بگیری و بدی به یه آنرپ جمع و جور تر ...
تو رندر هم که من خیلی سردرنمیارم .
دست رو یه بار دیگه اگه آنرپ کنی با دفورمگی کمتر.
انگشتها رو قطع کنی و سرجای بهتر بگذاری و دوباره وصل و نرم کنی بهتر میشه.
الان بافتش یکمی درشته به نظرم و یکمی هم تار شده

یا علی

سلام همشاگردي ...

اون UV اي رو كه گرفتم نگاه كن ... كل اون بايد تكسچر بگيره ، براي اين كاري كه الان دارم انجام مي دم در همين اندازه تكسچر كافيه . اصلا نمي تونم دوباره UV بگيرم و برم از اول ، چون ZB3.1 هست ، همه كاري نمي تونه انجام بده و دوباره بايد مدل رو بين برنامه ها بچرخونم ... ، pose ها بهم مي خوره و joint ها سر جاشون نيستن ديگه ...
هنوز دسته به حالت skin هست ، بخاطر همين نه اين كار درسته و نه به زحمتش مي ارزه ...

معمولا مدل هام رو هر سري ارتقاء مي دم و اشكالاش رو برطرف مي كنم ...
توي مايا مشكلي نداره ...
تو مكس هم نبايد مشكل خاصي باشه ، چون اين محدود شده ... ، مشخصه ...
فقط بايد بدونم از كجا مي شه محدوديتش رو رفع كرد ...

كل كار رو تو PS انجام دادم ، كاملا در مد 2D . براي اين صحنه مرز ها مشكل ايجاد نمي كنن ، برا همين مد 2D كافيشه ...

در مورد بافتش درسته . بنظر منم كمي بافتش بزرگه ، اما تكسچر فقط از نماي بالا هست ، بخاطر كنار انگشت ها اينكار كردم . چكارش كنم ؟ خيلي تابلو هه ؟! اندازه ي چين هاي زانو هاي انگشت هم بزرگه ؟

مرسي :rose:

موفق باشي.
يا علي.
 
سلام همشاگردی
خب داستان یووی درسته به این راحتی نمیشه دست بهش زد...بماند. اما دفعه بعد برای من بازم عبرتی شد که یووی قطعات رو جدا بگیرم..

در مورد چروک زانوهاش به نظرم خوبه.
در مورد بافت درشت خب یه بافت کوچک تر از روی قطعات سالم و یکدست درست کن بعد یه لایه روی کل پوست کار کن با stamp و بقیه ابزارای روتوش. بعد با کمک تنظیم لایه ها و کم کردن ترنسپرنسی دو تا روو با هم تلفیق کن. اگه بعضی جاها خراب میشد با یه لایه ماسک تاثیر اون قسمت رو کم کن.
اگه محو شد نتیجه رو کمی شارپ کن.
اگه اذیت شدی یه تصویر واضح بده من برات درست کنم! چه کنیم دیگه ایندفعه اگه بتونم مشقاتو مینویسم!
راستی تکسچر از جنس دیگه هم اگه خواستی میتونم. برات دست هیولا هم میتونم نقاشی کنما ...

مرتضی دوتا تکسچر دست و چنتا تکسچر پوست آدم و پوست هیولا . ببین بدردت میخوره. دوست دارم مشقاتو خوب بنویسی

موفقترباشی
یا علی
 

پیوست ها

  • skin-tex.rar
    2.7 مگایابت · بازدیدها: 22

M O R T E Z A

Son of South Darkness
vaaaaaay

من خودم خیلی خیلی خیلی از تکستچر بدم میاد و واقعاً ضعیف هستم

البته نه از paint کردن ( از UV )

بی خیال

------

مرتضی جون به نظرم تا الان خوب شده

فقط بامپ انگاری اصلا نداره

و یک چیز دیگه

این دست یک خانوم هست یا آقا ؟ بش میاد دست خانوم باشه : )))

اگه آقا هست میتونی چندتا تار مو بزاری که رئال تر بشه

دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه

آها راستی یه چیز دیگه ، جان من اسپید رو ببر بالا :) منتظر فینال هستم :rose:
 

::reza::

کاربر VIP
سلام مرتضی جون
منم موافقم که یو وی رو کمی جمع و جورتر بگیری. یادمه قبلا در مورد یو وی لیوت آموزش گذاشته بودی. با اون یو وی رو بگیر. فکر کنم اینطوری بهتر جواب بگیری.
سخنان اساتید هم که گوهر تر از هر گوهریه. منم خیلی دوست دارم تو این زمینه مخصوصا یووی گرفتن صحیح و اصولی چیزایی رو یاد بگیرم.
همگی موفق باشید.:rose:
 

sharin

Member
سلام همشاگردی
خب داستان یووی درسته به این راحتی نمیشه دست بهش زد...بماند. اما دفعه بعد برای من بازم عبرتی شد که یووی قطعات رو جدا بگیرم..

در مورد چروک زانوهاش به نظرم خوبه.
در مورد بافت درشت خب یه بافت کوچک تر از روی قطعات سالم و یکدست درست کن بعد یه لایه روی کل پوست کار کن با stamp و بقیه ابزارای روتوش. بعد با کمک تنظیم لایه ها و کم کردن ترنسپرنسی دو تا روو با هم تلفیق کن. اگه بعضی جاها خراب میشد با یه لایه ماسک تاثیر اون قسمت رو کم کن.
اگه محو شد نتیجه رو کمی شارپ کن.
اگه اذیت شدی یه تصویر واضح بده من برات درست کنم! چه کنیم دیگه ایندفعه اگه بتونم مشقاتو مینویسم!
راستی تکسچر از جنس دیگه هم اگه خواستی میتونم. برات دست هیولا هم میتونم نقاشی کنما ...

مرتضی دوتا تکسچر دست و چنتا تکسچر پوست آدم و پوست هیولا . ببین بدردت میخوره. دوست دارم مشقاتو خوب بنویسی

موفقترباشی
یا علی

سلام همشاگردي .

...؟؟ مگه چه تجربه ي تلخي داشتي ؟! مثلا انگشت ها جدا ،‌كف دست جدا و ... ( درسته ؟ )
ولي اينطوري كه خوب نيست ! هرچي UV يكتكه تر باشه بهتره ...
چون كل دست رو نياز نداشتم اينطوري UV كردم ... وگرنه بايد از يك سمت ، مثلا كنار انگشت كوچيكه ، از نوك تا انتهاي مچ و ... به هم وصل باشه و كاملا يك تكه مي شه ...
ان شاء الله براي كار بعدي به اون سبك UV مي گيرم . ( بازم كار دست !! :green: )
از بچگي مشق هام رو خودم نوشتم ، مرسي ، اما از راهنمايي بزرگترها در كنارش بهره مي بردم .
اتفاقا از بحث تكسچرينگ هم خوشم نمي ياد . اما ديگه به گردن گرفتم ... :green:
راهنمايي هاي خوبي كردي براي PS ، اما بافت ها رو نمي شه سراسر يه جور داد ، امتحان مي كنم ، باز يه سر بايد برم ZB ببينم چي برام كنار گذاشته :green:
الان هم روي SSS كار مي كنم ببينم چطور مي شه ...
عكس ها خوب بودن ، دستت طلا ، اما كاشكي عكس از بافت بند انگشت هم مي ذاشتي ( اگر داري و زحمتي نيست. )

مرسي:rose:

vaaaaaay

من خودم خیلی خیلی خیلی از تکستچر بدم میاد و واقعاً ضعیف هستم

البته نه از paint کردن ( از UV )

بی خیال

------

مرتضی جون به نظرم تا الان خوب شده

فقط بامپ انگاری اصلا نداره

و یک چیز دیگه

این دست یک خانوم هست یا آقا ؟ بش میاد دست خانوم باشه : )))

اگه آقا هست میتونی چندتا تار مو بزاری که رئال تر بشه

دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه

آها راستی یه چیز دیگه ، جان من اسپید رو ببر بالا :) منتظر فینال هستم :rose:
سلام مرتضي ...

آره ، بامپش داستان داره ، نه كه نداره ...:) VRAY هه ديگه ، اولين باره دارم باهاش ازين كارا مي كنم. كمي آزمون و خطا نيازه ... ، مخصوصا اينكه تو مكس هم هست ...
دست رو محدود نكردم ،‌هم هست و هم نيست !! مو نمي ذارم ، نه ...
بابت سرعت ، چي بگم ، خودمم توش موندم !! اگر بتونم با خيال راحت به كارم برسم ، سرعت هم مي ياد ... :)
مرسي:rose:

سلام مرتضی جون
منم موافقم که یو وی رو کمی جمع و جورتر بگیری. یادمه قبلا در مورد یو وی لیوت آموزش گذاشته بودی. با اون یو وی رو بگیر. فکر کنم اینطوری بهتر جواب بگیری.
سخنان اساتید هم که گوهر تر از هر گوهریه. منم خیلی دوست دارم تو این زمینه مخصوصا یووی گرفتن صحیح و اصولی چیزایی رو یاد بگیرم.
همگی موفق باشید.:rose:
سلام رضا جان.

UV رو ديگه نمي شه دستش زد .
اينجا جمع و جور تر بودن UV دردي رو دوا نمي كنه ... ، بايد بتونم محدوديت رو از مكس حذف كنم ( كسي برخورد نكرده ؟ )...
UV اي كه گرفتم با همون UVlayout هست ديگه ... :)
مرسي:rose:
 
آخرین ویرایش:
سلامهمشاگردی زرنگ :paint:
منم الکی گفتم میدونستم خودت مینویسی
در مورد تکسچر هم اشکالی نداره چون ندارم!
اما تو فیل کر گشتم یه چیزایی یافتم
جای کثیفی هست و بعضی وقتا چیزهای تمیزی توش یافت میشه ... باعث تاسف هست!
برای روی و کمی کف و چند دیتیل و ویو دست ...
یا علی
 

پیوست ها

  • sharin hand.rar
    4.8 مگایابت · بازدیدها: 13

sharin

Member
سلامهمشاگردی زرنگ :paint:
منم الکی گفتم میدونستم خودت مینویسی
در مورد تکسچر هم اشکالی نداره چون ندارم!
اما تو فیل کر گشتم یه چیزایی یافتم
جای کثیفی هست و بعضی وقتا چیزهای تمیزی توش یافت میشه ... باعث تاسف هست!
برای روی و کمی کف و چند دیتیل و ویو دست ...
یا علی

سلام همشاگردي با وفا ...
مي دونم الكي گفتي :wink:
دستت درست ، واقعا كه عالي بودن ، اين سري بهتر از سري قبلي بود .
مرسي :rose:
علي يارت

---------------------------------------------

ادامه ي كار :

اونقدر تست رندر زدم كه ديگه ...
كلا گير اين sss بودم ، چيزي كه مي خواستم نشد ،‌ SSS براي VRAY خيلي يه جوريه ... ، منم كه نابلد راه ...
خلاصه كلي از توانم رو به كار بستم تا نتيجه شد اين :
كدومي بهتره ؟
يا هر 2 بد شدن ... ؟
راستش رو بگيد ها ... :green:
مستقيم خروجيه VRAY هست ...
اين بالاييه هم بامپ نداره ( اون موقع بد اعمال كرده بودم ... )

attachment.php



براي بامپ هم ، هم از bump معمولي استفاده كردم و هم نرمال مپ ، اما اثر نرمال مپ زياد تو چشم نيست ...
درست نمي دونم تو مكس چطور بايد اعمالش كرد ...
چند تا تكسچر هم براي SSS ساختم اصلا نفهميدم كجا بايد اعمالش كنم !!
با سيستم مايا كلي فرق مي كنه ...
تكسچر اصلي رو هم كه هنوز دست نزدم ، شايد هم نزنم !! چون واقعا خيلي داره طول مي كشه ...

پيشاپيش مرسي از نظرهاتون.:rose:

موفق باشيد.
يا علي.
 

پیوست ها

  • hand texture1.jpg
    hand texture1.jpg
    275.6 کیلوبایت · بازدیدها: 104

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
سلام خیلی خوب شده خسته نباشی

ولی به نظرم بیارش توی زی براش یه مقدار بهش دیتیل

بده البته این نظر منه به نظرم سطح دستش یکنواخته
 

sharin

Member
به نظرم اولی بهتره
دومی انگار بیماری پوستی داره :green:
مرسي:rose: دومي شايد يه مقدار بامپش رو كمتر كنم.

سلام خیلی خوب شده خسته نباشی

ولی به نظرم بیارش توی زی براش یه مقدار بهش دیتیل

بده البته این نظر منه به نظرم سطح دستش یکنواخته

سلام.

ZB رفته ، اما چندان اسكالپت نشده ... ( قبلا گفتم. ) دست هيولا يا پيرمرد كه نمي خوام درست كنم ...
نه دست خيلي جوان و نه دست خيلي پير. احتياج به ZB ديگه نيست... البته قدرت مانور هم در اون حد ندارم ...
كوچيكترين جزئيات باعث مي شه سن دست بره بالا ... همين تكسچر و بامپ براي اين سن كافيه از نظرم.
انگشت ها وقتي كه تا مي شن ، پوست جلوشون كشيده مي شه ... در نتيجه جزئيات عجيبي لازم ندارن ...
مرسي:rose:

همشاگردي ... :sad:
چه كنم ؟ خوبه ديگه آپديت نكنم تا تمام بشه ...
يا كلا بيخيال شم ... ، با شكي ( SHOCK ) كه بهم دست داد ،‌حس 3دي پريد ... :shock:
من برم ببينم كجا افتاده ...

يا علي.
 
سلام مرتضی جون
منم برای دپرس کردن نیومدم
برو جلو
من بهت علاقه و اعتماد دارم
ببخشید.
شرمنده
از برخورد تندم معذرت میخوام
برو و حست رو پیدا کن
استقامت شرط پیروزی هست
البته شاید برای هردومون بد نبود
منم بیشتر راجع بهش فکر کردم.
و منم منتظرم دوست خوبم
یا علی
 
آخرین ویرایش:

ssevil

Well-Known Member
چرا ادامه نديد ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
كارتون پر معني هست
مي خواد يه حرفي بزنه يه چيزي مي خواد بگه
اين كه فرم دست اين فرميه يا ناخن مشكي مطمئنا يه حرفي داره........
هيچ وقت اون چيزي كه تو ذهنتون هست و از كنارش راحت نگذريد........
حتي اگه اجراش خوب نشه.....
تا الانش خوب شده....
من منتظر ادامشم....
حتما ادامه بديد
موفق باشيد


 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام به همشهری خووووبم:green:
داداش نبینم بیخیالش بشیااااااا.
خداییش حیفه.
تا الان واقعا توپ شده.
حس باحالی میده.
دستش انگار دست یه خانمه.
ظریفه:دی
میشه اینطور برداشت کرد که زنا مردا رو کنترل میکنم(همون زن زلیلی و اینا:green:)
شوخی کردم.
برو تا آخرش دارمت داداش:rose:
 

sharin

Member
سلام مرتضی جون
منم برای دپرس کردن نیومدم
برو جلو
من بهت علاقه و اعتماد دارم
ببخشید.
شرمنده
از برخورد تندم معذرت میخوام
برو و حست رو پیدا کن
استقامت شرط پیروزی هست
البته شاید برای هردومون بد نبود
منم بیشتر راجع بهش فکر کردم.
و منم منتظرم دوست خوبم
یا علی

سلام همشاگردي ...
اين حرفا رو نزن ... برخوردت براي منم يه تكونكي بود كه يه بار ديگه كار رو سبك سنگين كنم .
واقعا ممنونم :rose:

چرا ادامه نديد ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
كارتون پر معني هست
مي خواد يه حرفي بزنه يه چيزي مي خواد بگه
اين كه فرم دست اين فرميه يا ناخن مشكي مطمئنا يه حرفي داره........
هيچ وقت اون چيزي كه تو ذهنتون هست و از كنارش راحت نگذريد........
حتي اگه اجراش خوب نشه.....
تا الانش خوب شده....
من منتظر ادامشم....
حتما ادامه بديد
موفق باشيد


بله . همينطورهست كه مي گيد . ممنون بابت تاييد ...

هيچ وقت اون چيزي كه تو ذهنتون هست و از كنارش راحت نگذريد........

جمله ي آشنايي كه يادآوريش به جا بود.

مرسي.:rose:

سلام به همشهری خووووبم:green:
داداش نبینم بیخیالش بشیااااااا.
خداییش حیفه.
تا الان واقعا توپ شده.
حس باحالی میده.
دستش انگار دست یه خانمه.
ظریفه:دی
میشه اینطور برداشت کرد که زنا مردا رو کنترل میکنم(همون زن زلیلی و اینا:green:)
شوخی کردم.
برو تا آخرش دارمت داداش:rose:
به به ... ببين كي اينجاست ... :rose:
سلام حسين جون.
اگر حس باحالي مي ده كه يعني من جايي از كارم مي لنگه !!
در مورد دست قبلا گفتم ، منحصر به چيز خاصي نيست.
اگر جمله بعدي برداشتت رو نمي نوشتي ، درجا سكته رو زده بودم :green:
مرسي :rose:

------------------------------------

ممنون بابت دلگرمي دوستان ... :rose:
به اميد خدا ، اميدوارم قدرتي تو دستام و ذهنم بياد ، كه اين كار بتونه كار اثر گذاري بشه ...
به اميد اون روز خوب ...

همگي موفق تر باشيد.
يا علي.
 

E-power

کاربر متخصص
سلام دوست من کار خیلی زیبایی شده.
.
فقط یه مساله . UV دست چرا اینقدر کوچیکه . فضای زیادی وجود داره اما ازش استفاده نکردی,(فضای خالی که با رنگ خام پر شده).
اینطوری کیفیت تکسچر کم میشه .اگه تا جایی که میشه بزرگش کنی کیفیت خیلی بهتر میشه . دلیل خاصی برای این کارتون هست؟
یه چیز دیگه . نمیشد UV دست صاف باشه و کامل؟
.
راستی مرز تکسچر رو میشه با برنامه ی Body paint حل کرد . نرم افزار خوب و راحتیه.
.
اگه دوست داشته باشی میتونم UV شو درست کنم . چون خوشت نمیاد میگم...:green:
...
موفق باشید...:wink:
 
آخرین ویرایش:

sharin

Member
سلام دوست من کار خیلی زیبایی شده.
.
فقط یه مساله . UV دست چرا اینقدر کوچیکه . فضای زیادی وجود داره اما ازش استفاده نکردی,(فضای خالی که با رنگ خام پر شده).
اینطوری کیفیت تکسچر کم میشه .اگه تا جایی که میشه بزرگش کنی کیفیت خیلی بهتر میشه . دلیل خاصی برای این کارتون هست؟
یه چیز دیگه . نمیشد UV دست صاف باشه و کامل؟
.
راستی مرز تکسچر رو میشه با برنامه ی Body paint حل کرد . نرم افزار خوب و راحتیه.
.
اگه دوست داشته باشی میتونم UV شو درست کنم . چون خوشت نمیاد میگم...:green:
...
موفق باشید...:wink:

سلام. مرسي ممنون. :rose:
خود UV اي كه گرفتم تا بخشي از ساق دست رو شامل مي شه ، درسته كه براي اين صحنه تا مچ دست لازم هست ، اما به هر حال كامل UV گرفتم. UV اي كه گرفتم همينجوري بود ( سر سري و الكي ) ، اما كم كم كار جدي شد و ... .
حالا منظورتون از اينكه UV كوچيك هست رو نفهميدم ...
UV بعد از اينكه تا حد ممكن unfold شد ، ديگه انتخاب زيادي نداريم ( براي جا دهي در صفحه ي 0 و 1 ) اين برنامه ي UVlayout كه براي اينكار ازش استفاده كردم ، يه حالت auto fit داره كه بعد از اينكه زديم ، صفحه ي 0 و 1 كل محيط اجزايي كه آنرپ شده رو شامل مي شه و با هر جابه جايي اجزاء صفحه آپديت مي شه ...
اين وسط ما فقط قطعات رو مي چرخونيم و جا به جا مي كنيم تا از فضا ي صفحه ي 0 و 1 بيشترين استفاده رو كنيم.
بيشترين حدي رو كه مي شد، پوشوندم ، با اينكه همش رو نياز نداشتم. اما فقط همون قسمت هايي رو كه نياز بود تكسچر دهي كردم . به همين علت احتمالا فكر مي كنيد كوچيكه ...
البته كوچيك بودن رو مي شه با زياد گرفتن سايز UV جبران كرد و هيچ مشكلي نيست ...
اين وسط چون ZB به UV خيلي حساس هست ، عامل محدود كننده ي ما مي شه ZB .
چون با اون UV بردم ZB و آوردم بيرون ، ديگه نمي تونم دستش بزنم ... ، اگر بخوام مي شه اما كلي دوباره كاري مي شه ... . البته اگر از ورژن هاي جديدتر ZB استفاده كنم ، سري تر اين فرايند طي مي شه و قابل تغيير هست.

. دلیل خاصی برای این کارتون هست؟
یه چیز دیگه . نمیشد UV دست صاف باشه و کامل؟
با اين شرايطي كه گفتم ، حدش همين بود . ( فكر مي كنم ! )
منظورتون رو از صاف و كامل متوجه نشدم ...
اما بهترين حالتي كه مي شه براي UV دست در نظر گرفت ، UV به سبك زير هست ( از نظر من ) ، ( البته روش اصلا كار نكردم ، در حد نمايش گذاشتم ... ) كاملا يك تكه ...

attachment.php


مرز تكسچر رو با ZB درست كردم . body paint هم نرم افزار خوبيه اما زياد باهاش كار نكردم ، پلاگين enzo هم هست براي PS ، و چندتا چيز ديگه ... همشاگرديم ( borhani59 ) خراكش اين چيزاس :green:

كلا براي اين مورد ، ZB نقش خاصي تو جزئيات نداشته و مي شه محدوديت اش رو حذف كرد ، اما واقعا مشكلي نمي بينم .
بازم ممنون از لطفتون :rose:
 

پیوست ها

  • 2kpoz9h4yxdnvlpj7znq.jpg
    2kpoz9h4yxdnvlpj7znq.jpg
    241.9 کیلوبایت · بازدیدها: 41
آخرین ویرایش:

hosienmax100

3D Artist
خسته نباشی

ضرورتی نداره چون بهر صورت شما کار رو paint کردین اما برای راحتی کار عمدتآ اینجوری uv نمیگیرن صرفآ نمیشه به مسطح بودن و اورلپ نشدن پلی ها استناد کرد این الان اصلا بد فرمه _کف دست خودتون رو بزارید روی یک شیشه ببنید جاش چطوریه ..

در خصوص کار هم بگم تا اینجا که خوب شده باید کار قشنگی بشه

موفق باشید .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا