۹۰درصد مکالمات بين‌الملل کويت با تلفن همراه انجام میشود

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


قرار است تا اواخر سال 2008، سومين اپراتور تلفن همراه کويت فعاليت خود را در بازار سلولي اين کشور آغاز کند.وزارت ارتباطات (MOC) کويت، کنترل و اداره شبکه ارتباطات ثابت اين کشور را در اختيار دارد؛ همچنين، اين وزارتخانه در مقام سازمان رگولاتوري نيز فعاليت مي‌کند. در واقع، تمام طرح‌هاي مخابراتي توسط اين وزارتخانه ارائه مي‌شود، اما تمام طرح‌ها و مباحث مربوط به مجوزهاي اجرايي، سياست‌هاي آزادسازي و مباحث مربوط به خصوصي سازي، بايد به تاييد و تصويب پارلمان کويت برسد.


به گزارش گروه علمي ـ تحليلي طيف دولت کويت سهم ناچيزي از اپراتورهاي سلولي را در اختيار دارد و بازار اينترنت نيز کاملاً در اختيار شرکت‌هاي خصوصي است.به گزارش بخش ترجمه گروه طيف و به نقل از سامر عباس، تحليل‌گر ارشد گروه مشاوران عرب، بازار تلفن همراه در کويت، روند رشد مستمر و آرامي را طي مي‌کند. در سال 2007، تعداد مشترکان تلفن همراه در اين بازار به 2.77ميليون نفر رسيد که اين ميزان، ضريب نفوذ اين بخش را به 81.6 درصد افزايش داد.


گروه مشاوران عرب پيش‌بيني کرده است که با ورود اپراتور سوم تلفن همراه (STC-ied) به اين بازار و با ايجاد يک فضاي رقابتي شديد و جدي، اپراتورها درگير يک رقابت تعرفه‌اي خواهند شد. اين امر، روند رشد اين بازار را تسريع خواهد کرد و ميزان درآمد ماهانه ناشي از هر کاربر (ARPU) را کاهش مي‌دهد. براساس اين پيش‌بيني تعداد مشترکان تلفن‌‌همراه در سال 2012، به 4.37 ميليون نفر افزايش مي‌يابد که اين ميزان، ضريب نفوذ اين بخش را به 97.2 درصد افزايش مي‌دهد.


در سال 2007، به دليل اقدامات وزارت ارتباطات کويت، تعرفه مکالمات بين‌المللي داخل به خارج و نيز ميزان درآمدها تا حدودي کاهش يافت. بعد از اينکه در سال 2006، شرايط تا حدودي بهبود يافت، در سال 2007 مجدداً تعداد مکالمات بين‌المللي داخل به خارج تا 5.3 درصد کاهش يافت و به 214 ميليون مکالمه رسيد. به دليل تعداد بسيار زياد مشترکان تلفن همراه در کويت، بيشتر مکالمات بين‌المللي داخل به خارج، از طريق تلفن همراه انجام مي‌شود. در سال 2007، 90 درصد از مکالمات بين‌المللي داخل به خارج و نيز 86.4 درصد از دقايق مکالمات بين‌المللي داخل به خارج، به خطوط تلفن همراه اختصاص داشت.


منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا