۷ روش برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز۱۰

nasrin1363

New Member
اسکریت شات به صورت دستی انجام می شود، گرفتن اسکرین شات در ویندوز ۱۰ به آسانی چیزی که باید باشد، نیست.

شما گزینه های بسیاری دارید. ابزار Snipping، دکمه های میان بر مختلف، و ابزارهای شخص ثالث بسیاری، وجود دارند. این های آن جور که من دوست دارم قابل درک نیستند(من طرفدار سیستم اسکرین شات Apple در OS X هستم). اما اگر به دنبال اطلاعات اسکرین شات هستید، بیشتر از این نباشید، در اینجا ۳ راه برای گرفتن اسکرین شات بر روی دستگاه ویندوز۱۰ قرار داده شده است.

ابزار Snipping

ابزار اسکرین شات خود ویندوز، ابزار Snipping، از ویندوز ویستا مورد استفاده قرار گرفت. می توانید این ابزار را در اینجا Start > All Programs > Windows Accessories > Snipping Tool پیدا کنید.

برای استفاده از این ابزار، بازش کنید و بر روی New کلیک کنید تا روند اسکرین شات صورت گیرد. عکس گرفتن به اسن شکل به صورت پیش فرض به صورت مستطیلی می باشد، از موس خود برای بریدن قسمت مستطیلی صفحه تان که می خواهید عکس بگیرید، استفاده می کنید. همچنین می توانید از مدل های دیگری مانند، window، تمام صفحه، آزاد، استفاده کنید.

ابزار Snipping به صورت خودکار اسکرین شات های شما را ذخیره نمی کند، شما باید آنها را به صورت دستی، قبل از بیرون رفتن از برنامه، در ابزار ذخیره کنید. با این کار، اسکرین شات به صورت خودکار در clipboard کپی می شود.

Print Screen

برای عکس گرفتن از کل صفحه، بر روی دکمه PrtScn بزنید. اسکرین شاتی که گرفتید ذخیره نخواهد شد، اما در clipboard کپی می شود، باید یکی از ابزارهای ویرایش عکس(مانند paint) را باز کنید، اسکرین شات را در این ویرایشگر paste کنید، و آن را از این طریق ذخیره کنید.

Windows Key + Print Screen

برای عکس گرفتن از کل صفحه و ذخیره شدن آن به صورت خودکار، Windows Key + Print Screen را بزنید. به صورت خلاصه روی صفحه نشان داده می شود که شما اسکرین شات گرفته اید، و این عکس ها به صورت خودکار در Pictures > Screenshots folder ذخیره می شوند.

Windows Key + H

اگر می خواهید از کل صفحه برای اشتراک اهدافی، عکس بگیرید، می توانید از میان بر صفحه کلید Windows Key + H استفاده کنید. این از کل صفحه تان عکس خواهد گرفت و نوار ابزار Windows Share را باز می کند که شما می توانید فوری آن را با دوستان خود از طریق فیسبوک، ایمیل، توئیتر، OneNote و غیره، اشتراک بگذارید.

Alt + Print Screen

برای گرفتن اسکرین شات سریع از صفحه فعال، از Alt + Print Screen استفاده کنید، این از صفحه فعال فعلی عکس می گیرد و آن را در clipboard کپی می کند. شما باید عکس را در یک ویرایشگر عکس باز کنید تا بتوانید آن را ذخیره کنید.

Windows Logo + Volume Down

اگر از دستگاه Windows Surface استفاده می کنید، می توانید از دکمه های فیزیکی بر روی دستگاه برای اسکرین شات گرفتن استفاده کنید، همانند کاری که در تبلت و گوشی های هوشمند انجام می دهید. برای این کار، دکمه لمسی Windows Logo در انتهای صفحه نگه دارید و دکمه فیزیکی کم کردن صدا را که در کناره تبلت است، را بزنید. به صورت خلاصه عکسی که گرفتید بر روی صفحه نشان داده می شود و به صورت خودکار در Pictures > Screenshots folder ذخیره می شود.

ویرایشگر Snip

ویرایشگر Snip ، یا Microsoft Snip، یک پروژ Microsoft Garage است که کمی بهتر از ابزار Snipping، کار می کند(از نظر من). ویرایشگر Snip، به شما اجازه می دهد اسکرین شات های سریعی از کل صفحه، صفحه فعال، یا قسمتی که به صورت دستی بریده شده است، بگیرید، و می توانید کلید PrtScn را به عنوان کلید میان بر ابزار ویرایشگر Snip، تنظیم کنید.

این برنامه ویژگی های دیگری در کنار اسکرین شات ها دارد، مانند استفاده از ابزار مداد به صورت آزاد، و ضبط صدا. مانند ابزار Snipping، ویراشگر Snip به شما اجازه می دهد که عکس را ۵ ثانیه با تاخیر بگیرید، به این وسیله می توانید تصاویری از منوهایی که پیدا نیستند، بدست بیاورید.
منبع :پایگاه دانش یزد سرور
لینک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا