۶ پچ جدید امنیتی برای نرم‌افزارهای مایكروسافت

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
سایت مایكروسافت ۶ پچ جدید را برای اصلاح آسیب‌پذیری های امنیتی نرم‌افزارهای خود به كاربران معرفی كرد. طبق اعلام این سایت ۳ عدد از این پچ‌ها بسیار اضطراری بوده و احتمال اینكه هر لحظه هكرها با استفاده از آنها بتوانند به كامپیوتر كاربران رسوخ كرده و كنترل آن را بدست بگیرند، بسیار زیاد است. به همین دلیل مایكروسافت تاكید كرده كاربران هرچه سریعتر این پچ‌ها را بروی كامپیوتر خود نصب كنند.
همچنین مایكروسافت به همراه این ۶ پچ، ۴ پچ غیر امنیتی نیز ارائه كرده كه برای رفع اشكالات نرم‌افزارها بوده و طبق درخواست كاربران تهیه شده است.
كاربران برای دانلود و نصب این پچ‌ها می‌توانند به وب سایت امنیتی مایكروسافت مراجعه كنند.
ضمنا كاربران می‌توانند با ثبت نام در این وب ‌سایت، همواره به صورت اتوماتیك پچ‌ها را دریافت كنند. این وب سایت چند روز پیش در اثر اشكال فنی، موقتا غیرفعال شد ولی اكنون بدون مشكل در حال كار است.
مایكروسافت از ماه گذشته و به دنبال دریافت پیامهایی از كاربران مبنی بر وجود حفره‌های امنیتی به سرعت مشغول بكار شد و موفق گردید پیش از سوء استفاده هكرها، پچ‌های مربوطه را در اختیار كاربران قرار دهد.
گویا حفره‌های امنیتی در سیستم عامل ویندوز XP‌ و نرم‌افزارهای Word و PowerPoint ‌مشاهده شده است. بنابراین كاربرانی كه از این سه نرم‌افزار استفاده می‌كنند، می‌بایست حتما از این پچ‌ها استفاده كنند.
بسیاری از كارشناسان نرم‌افزار در شركت مایكروسافت همواره سعی كرده‌اند كه حفره‌های امنیتی مهم و تاثیرگذار را پیش از سوء استفاده هكرها شناسایی و برطرف كنند و تا چندی پیش مایكروسافت در این امر موفق بود. اما هكرها با راه‌اندازی سیستم جدیدی در ویروس‌ها و كرم‌های اینترنتی تحت عنوان حمله‌های "روز صفر"، پیش از شناسایی حفره‌ها توسط متخصصان مایكروسافت آنها را شناسایی كرده و به صورت گروهی به كاربران حمله می‌كنند . تعداد حمله‌های "روز صفر" اخیرا بسیار افزایش یافته و باعث اعتراض بسیار كاربران شده است.
این موضوع باعث شده برخی از كارشناسان و متخصصان خارج از مایكروسافت برای حفاظت از سیستم خود به صورت شخصی دست به كار شوند و متخصصان مایكروسافت نیز با صرف زمان و انرژی بیشتر، مشكلات را شناسایی و در اسرع وقت آنها را برای استفاده كاربران بر روی سایت قرار می‌دهند. پیش از این مایكروسافت ماهی یك بار اقدام به قراردادن پچ و نرم‌افزارهای این‌چنینی بر روی سایت می‌كرد ولی در حال حاضر ممكن است به فاصله بسیار كم، پچ‌های جدیدتری را ارائه كند.
نرم‌افزارهای مایكروسافت به دلیل استفاده بسیار در سراسر دنیا همواره هدف حمله هكرها قرار می‌گیرند. هفته گذشته نیز پچ امنیتی برای نرم‌افزار Internet Explorer ‌ارائه شید زیرا هدف حمله از نوع "روز صفر" قرار گرفته بود.


منبع:http://www.aftab.ir
 

جدیدترین ارسال ها

بالا