۴۰۰ميليون گوشي به جاي بليط مورد استفاده قرار مي گيرند

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


نتايج يك تحقيق جديد نشان مي دهد تا 5 سال ديگر بيش از 400 ميليون گوشي تلفن همراه در سراسر جهان به نرم افزارهاي مورد نياز براي استفاده به جاي بليط مجهز خواهند شد.


به گزارش فارس به نقل از سلولار نيوز، همين بررسي كه توسط موسسه ژونيپر انجام شده نشان مي دهد به علت ضعف زيرساخت ها و عدم عرضه كافي گوشي هاي سازگار با اين فناوري ها برخي طرح هاي آزمايشي در اين زمينه تا آن زمان به طور كامل اجرايي نخواهند شد.
كارشناسان ژونيپر معتقدند بخش حمل و نقل در زمينه استفاده از گوشي به جاي بليط پيشتاز است و دو بخش خدمات تفريحي و ورزش در رتبه هاي بعدي هستند.
در ميان كشورهاي مختلف جهان ژاپن در اين زمينه گوي سبقت را از سايرين ربوده و در بسياري از نقاط اين كشور در شبكه هاي ريلي مردم از گوشي خود براي پرداخت هزينه سوار شدن به قطار و مترو استفاده كرده و گوشي آنها جاي بليط را گرفته است. شركت هاي هواپيمايي بسياري نيز در جهان خريد بليط با استفاده از تلفن همراه و ارائه آن از همين طريق را ممكن كرده اند.
در هند نيز برخي سينماها ارائه چنين خدماتي را آغاز كرده و برخي استاديوم هاي ورزشي نيز به همين شيوه بليط مسابقات مهم را به فروش مي رسانند.
پيش بيني مي شود درآمد حاصل از ارائه خدمات فروش بليط بر روي موبايل تا سال 2013 به 92 ميليارد دلار برسد. همچنين 80 درصد اين خدمات در چين، خاور دور، اروپاي غربي و آمريكاي شمالي ارائه خواهد شد.





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا