۲۰۱۰سال ادغام و خريد و فروش شركت‌هاي فناوری

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6

بازار خريد شرکت‌هاي کوچک توسط شرکت‌هاي بزرگتر و ادغام شرکت‌ها با يکديگر در حوزه فناوري که در اوايل سال جاري ميلادي با رکود مواجه شده بود، بار ديگر در نيمه دوم سال 2009 رونق گرفت و تحليلگران هم‌اکنون پيش‌بيني مي‌کنند که موج جديد اين قبيل اقدامات در صنعت فناوري ارتباطات و اطلاعات در سال 2010 ميلادي ايجاد شود.

بر اساس گزارش مرکز PricewaterhouseCoopers، ارزش بازار خريد و ادغام شرکت‌هاي فناوري در فصل نخست سال 2009 ميلادي در ايالت متحده آمريکا با کاهش قابل‌ ملاحظه نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 1/3 ميليارد دلار رسيد و در فصل دوم سال رقم آن 3/2 ميليارد دلار محاسبه شد. اين در حالي بود که در سه ماهه دوم و سوم سال 2008، ارزش جريان خريد و ادغام شرکت‌هاي فناوري در کشور آمريکا به‌ترتيب 8/13 و 6/44 ميليارد دلار محاسبه شده بود.

با اين وجود، کارشناسان پيش‌بيني مي‌کنند که اين صنعت در بخش خريد و فروش، و ادغام شرکت‌ها بار ديگر با افزايش سرمايه‌گذاري مواجه شود. در فصل سوم سال جاري ميلادي ارزش اين قبيل معاملات در آمريکا به 8/9 ميليارد دلار رسيد. تحليلگران اظهار داشته‌اند که پيش‌بيني براي آينده اين بازار بسيار دشوار است، اما جريان کنوني سير صعودي در اين زمينه را دنبال مي‌کند.

"راب فيشر"(Rob Fisher) مدير گروه ادغام و فروش شرکت‌ها در مرکز PwC گفت: «اگر شما دو فصل نخست سال جاري را بررسي کنيد، درخواهيد يافت که اين جريان با کاهش چشمگير همراه بوده که اين کاهش در يک دهه گذشته بسيار مشهود است».

او در ادامه توضيح داد: « آنچه که ما دريافته‌ايم اين است که جريان ادغام و خريد و فروش شرکت‌هاي فناوري در فصل سوم نسبت به فصل دوم سال جاري با رشد دو برابري همراه بود. ما بر اساس رونق اين بازار در ماه‌هاي گذشته پيش‌بيني مي‌کنيم که اين جريان در آينده نيز با رشد دو برابري همراه شود».




منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا