۱۰ دلیل که باید از اوبونتو استفاده کنید

amirsport

Member
. کار با اون ساده‌ست

و برای هر انجام هرکار چندین برنامه آزاد و رایگان داره.
۲. زیباست

هر قسمتش با توجه به سلیقه‌تون فابل تغییر هست.
4.10-20min.max-2Fclose-20button-550x321.png

۳. اوبونتو آزاد و رایگانه

اگر صادقانه نگاه کنیم تو ایران امکان خرید قانونی تک تک کالاهای دیجیتالی که استفاده می‌کنیم وجود نداره. برای محصولات فرهنگی هنری مثل موسیقی و فیلم نمیشه جایگزینی قرار داد که مثلا به جای آلبوم فلان هنرمند بریم یکی دیگه که کارش رو رایگان منتشر کرده دانلود کنیم! ولی این موضوع برای نرم‌افزار فرق می‌کنه. میشه از برنامه‌های آزاد استفاده کرد که رایگان هستند و کار ما رو حتی بهتر از برنامه‌های تجاری و غیرقانونی فعلی انجام میدن.
هیچ کدوم از ما دوست نداره محصول دزدی یا غیرقانونی استفاده کنه. ویندوز رو حتی اگر به صورت قانونی بخرید باز هم یه محصول انحصاری و بسته هست. اوبونتو آزاده و نه تنها کپی و تکثیرش غیرقانونی نیست، بلکه شما رو تشویق می‌کنه که کپی‌ش رو به در و همسایه هم بدید! اوبونتو رایگانه، و طبق اساسنامه‌اش، نه تنها هیچ‌وقت پولی نخواهد شد، بلکه نسخه تجاری جداگانه و پولی هم بیرون نخواهد داد. همه چیز در اوبونتو شفافه و می‌تونید مطمئن باشید سیستم عاملتون اطلاعات شخصی شما رو برای کسی نمی‌فرسته.
۴. آزمایش و نصب ساده

برای امتحان اوبونتو نیازی به نصبش نیست. رایانه رو با CDش بوت کنید و اگر ازش خوش‌تون اومد نصبش کنید. فرایند نصب هم ساده‌ست و ۲۰ دقیقه طول نمی‌کشه.
۵. ویروس نداره

عمر کوتاه‌تر از اون هست که نگران ویروس NewFolder.exe باشی یا توی سایت‌های روسی دنبال کلیدهای دزدی Nod32 بگردی.
۶. با تمام سخت‌افزارها کار می‌کنه

سیستم‌عامل طراحی شده که با تمام سخت‌افزارها کار کنه و اگر برای کار با سخت افزار خاصی نیاز به برنامه‌ی خاصی داره (درایور) پس یه ضعف برای اون هست. اوبونتو با هر نوع رایانه و سخت افزار از کامپیوترهای رومیزی گرفته تا لپتاپ، نت‌بوک و all in one کار می‌کنه. سخت افزار جدیدی دارید که اوبونتو اون رو شناسایی نمی‌کنه؟ نسخه بعدی حتما پشتیبانی خواهد کرد!
۷. با برنامه‌هایی که دارید سازگاره

کاربر فایرفاکس یا گوگل کروم هستید؟ مساله‌ای نیست چون نسخه اوبونتو دارند. با بچه‌ها Skype میزنید؟ اون هم نسخه‌ای برای اوبونتو داره. برای دیدن قسمت‌های جدید Bing Bang Theory از VLC استفاده می‌کنی؟ اون هم مساله‌ای نیست. اگر برنامه‌ای هم نسخه‌ی اوبونتو نداشت بدون شک چندین برنامه‌ی معادلش هست که کارتون رو راه بندازه. مثلا اگر شب و روز پای Yahoo! Messenger هستید (هنوز هم همچین موجوداتی هستند؟
icon_smile.gif
) معادلش Empathy هست که چندین برابر Y! Messenger امکانات داره و از سرویس‌های چت گوگل، یاهو، فیس‌بوک و … پشتیبانی می‌کنه.
۸. پشتیبانی مناسب از زبان پارسی

تمام برنامه‌های گرافیکی اوبونتو از پارسی پشتیبانی می‌کنن و همچنین برخلاف ویندوز کیبورد استاندارد پارسی رو داره. همچنین برنامه‌هایی که بر اساس gtk نوشته شدن به صورت داخلی راست به چپ بودن نوشته‌ها رو رعایت می‌کنن. مثلا Empathy بدون هیچ کار اضافه‌ای جهت نوشته‌ها رو درست نشون میده
Screenshot-10272011-084113-AM-550x464.png

۹. پایداری و سرعت بالا

کند نمیشه و هر دو ماه لازم نیست دوباره نصبش کنید. به چندین گیگابایت RAM هم برای اجرا شدن نیاز نداره.
۱۰. جامعه کاربری پارسی زبان

بچه‌های فوق‌العاده در انجمن پارسی اوبونتو و کانال irc هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی به شما کمک می‌کنن.
منبع
 

hdnsoft

Well-Known Member
اين درسته كه براي مباحث هك از لينوكس استفاده ميشه ؟
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
اینا همه که گفتید درست ولی این انجمن گرافیک و فکر میکنم برای کارهای گرافیکی هنوز نمیشه روش حساب کرد خیلی برنامه ها باید با یک رابط برنامه نصب بشه که خودش باعث میشه کارایی اون برنامه ها کاهش پیدا کنه

وگرنه توی قدرتش شکی نیست
 

amirsport

Member
اين درسته كه براي مباحث هك از لينوكس استفاده ميشه ؟
آره داداش.
اصولا برای مباحث هکینگ بیشتر از لینوکس و مخصوصا BackTrack استفاده میکنند!
تو این تاپیک هم میتونی اطلاعاتی درباره ی توزیع ها بدست بیاری.
تو این تاپیک هم میتونی درباره BackTrack اطلا عات خوبی به دست بیاری.
 

amirsport

Member
اینا همه که گفتید درست ولی این انجمن گرافیک و فکر میکنم برای کارهای گرافیکی هنوز نمیشه روش حساب کرد خیلی برنامه ها باید با یک رابط برنامه نصب بشه که خودش باعث میشه کارایی اون برنامه ها کاهش پیدا کنه

وگرنه توی قدرتش شکی نیست

درسته عزیز.
ولی الان Ubuntu یه حرکتی زده اونم Software Center هستش که ما میتونیم از طریق اون هر برنامه ای رو که میخوایم سرچ کنیم و install کنیم.
از ویژگی های این هم اینه که اگه هر نرم افزار جدیدی واسه اوبونتو بیاد خودش تو لیست آپدیت ها میاره، میشه توش سرچ کرد و مباحثش هم موضوع بندی شده است! مثلا موضوع اینترنت؛ گرافیک، پلیر ها و .... .
و با این کاری هم که کرده شاید خیلی از کمپانی های بزرگ راغب بشن برا لینوکس هم نرم افزار بزنن!
راستی Sofware Center رو تو Bactrack هم میشه نصب کرد. ( آموزش )
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
Software Center که مدت زمان خیلی طولانی ای هست که بخشی از اوبونتو بوده، در طول زمان تکامل پیدا کرده
اما درسته، برنامه های تخصصی گرافیک خیلی کم برای گنو/لینوکس عرضه شده، البته ویرایشگر GIMP هست، اما اینکه چقدر با محصولات دیگه (مثل فوتوشاپ) قابل رقابت هست رو باید گرافیست ها بگن.
برای کار 3D هم من Blender رو دیدم، البته پروژه های دیگه ای هم هستن که نسخه ی ویندوزی شون رو هم دیدم.

اصولاً بخاطر آزاد بودن سیستم عامل گنو (اون آزادی غایی که هنوز اوبونتو هم کاملاً با استانداردهای اون هماهنگ نیست) زمان بیشتری می طلبه تا مشابه نرم افزارهای تخصصی و قدرتمندی که شرکت های بزرگ تجاری برای سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش ارائه کردن، برای این سیستم عامل هم ارائه بشه.
 

hdnsoft

Well-Known Member
:rose:
دستتون درد نكنه لينك هاي جالبي بود:oops:
كلي استفاده كردم
از اين آموزش ها و مقالات اگه بازم داريد لطف كنيد لينك بديد با پخ كنيد برام متشكرم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا