۱۰ تکنولوژی که دنیا را تغییر می دهد

hamid-reza1

Member
چکیده:
در ۵ سال گذشته جهش تکنولوژی را در ضمینه‌های مختلف؛ گوشی‌های هوشمند، سرور‌های ابری، تبلت‌های چند لمسی و … حس کردیم که باعث بروز تغییراتی چشمگیر در نحوه زندگی و کار ما شدند. به هر حال قبول کنید، نکنید ما در زمانه ای قرار داریم که تکنولوژی و علم روزانه و حتی بیش از سرعت نور حرکت می‌کند و تا چند سال دیگر شاهد تکنولوژی‌هایی خواهیم بود که باعث می‌شوند تا حتی چیز‌هایی که در فیلم‌های علمی-تخیلی هم دیده بودیم، به حقیقت بپیوندند! خدا به خیر کند!

thumbnail.ashx
اکنون در شرف وقوع ۱۰ فناوری ای هستیم که همان طور که می‌دانید پیش بینی می‌شود تا دنیا را تغییر دهند؛ آماده چیز‌های جدید باشید؛ صفحه را نگاه کنید و در نینجا فروت میوه‌ها را تکه تکه کنید، چیزی که در ذهن دارید را پرینت فیزیکی (مادی) کنید، به دنیای مجازی واقعی پا بگذارید و … و کلا دنیا را در ادامه مطلب جور دیگری ببینید!
عینک‌های گوگلی
58684-112500763.jpg


حقیقت بهبود یافته همین چیزی است که می‌بینید و به زندگی ما دارد کم کم وارد می‌شود. میلیون‌ها امکان با این عینک‌ها؛ از آموزش گرفته تا چک کردن فیسبوک، آخرین اخبار، تماس با یکدیگر، گرفتن عکس و … . پس با این عینک‌های اعجوبه حتی وقتی در خیابان راه می‌روید هم به روز هستید.

این همان چیزی است که ما از آن به عنوان بینایی یاد می‌کنیم، بله هیچ چیز غیر ممکن نیست و این همان چیزی است که سرگئی برین (بنیان گزار گوگل) آن را همیشه به یاد دارد. این دستگاه که هم اکنون با قیمت ۱۵۰۰$ وجود دارد، بعضی توسعه دهندگان آن‌ها را در اختیار دارند و این در حالیست که دیگر شرکت‌های جهان نیز به فکر دریافت این عینک‌ها با قیمت پائین تر هستند.

 

hamid-reza1

Member
فورم وان
78007-112500859.jpg


همان طور که دیگر کم کم دارد عادی می‌شود، چاپ سه بعدی دارد راه دنیای دیجیتالی را به دنیای واقعی باز می‌کند. البته این چیز پیش پا افتاده ای برای شرکت‌های صنعتی بزرگ است اما یک پرینتر سه بعدی شخصی، چیز دیگری است!

با این تکنولوژی هر کس هر چیز که در ذهن دارد را به راحتی به یک جسم جامد تبدیل می‌کند و نیاز به کشیدن منت هر گونه مدیر شرکتی برای اجازه آن نیست. حتی استون مارتین جیمز باند که در یک فیلم کاملا آسیب دید، هم یک محصول پرینت سه بعدی بود!

اکنون فورم وان به طور کاملا شخصی با قیمت ۲۷۹۹$ دلار برای شما وجود دارد که مطمئنا رقم بالایی است. اما اگر برای تفریح آن را نخواهید و از آن برای طراحی کالا‌های مهم بخواهید استفاده کنید، قیمت مناسب شاید هم ارزان باشد؟

آینده ای را تصور کنید که هر متخصصی بتواند آنچه در ذهن دارد را به راحتی و بدون هیچگونه محدودیتی در جهان واقعی پیاده کند، آنوقت این ایران خواهد بود که در جهان رکوردی بی نظیر رقم خواهد زد، به امید آن روز.

42486-112500165.jpg
اوکولوس ریفت
14529-112500554.jpg


بازی واقعیِ مجازی ای که به دنبال آن بودید همینجاست، بله به دنبالش نگردید! این دستگاه امکانی سه بعدی بهتان می‌دهد که خود را مستقیما در داخل یک بازی احساس کنید به طوری که اگر مثلا سر خود را بچرخانید، سر خود را آنجا با کیفیتی استثنایی و بالا چرخانده اید و گویا از اول اصلا در این دنیا نبوده اید!

البته محصولات مشابه زیادی هستند که دقیقا همین کار را انجام می‌دهند اما قیمتشان مسلما خیلی بالاست. این بار ریفت که دوست دارد همه علاقه مندان این تجربه سالم را داشته باشند، تنها ۳۰۰$ ارزش دارد و پکیج همراهش تقریبا یک کیت توسعه دهنده است! این شروع انقلابی بزرگ برای نسل بعدی بازی‌هاست…..
 

hamid-reza1

Member
لیپ موشن
97331-112500955.jpg


دستکتاپ‌های چند لمسی به طور افتضاحی بی مصرف هستند چرا که در حقیقت در هنگام کار زیاد موجب خستگی دست‌ها می‌شوند. اما این بار لیپ موشن می‌خواهد تا نوری در افق ایجاد کرده و یک ایده پیشرفته تر و مفید را بدهد. این تکنولوژی بهتان اجازه می‌شود تا صفحه را با انگشتانتان کنترل کنید، البته بدون لمس!

این تنها یک نوع سنسور دم دستی برای بازی نیست، بلکه می‌توانید با آن وب را جستجو کنید، بر روی آن و تصاویر زوم کنید، اسناد را امضا کنید و همانطور که می‌بینید یک بازی اول شخص جنگی انجام دهید.

و مهم تر از همه این گجت تنها ۷۰$ قیمت دارد که (به طور قانونی) قیمت یک بازی PS3 هم نمی‌شود!

حال یک آرزو، اگر این دستگاه با اوکولوس ریفت ترکیب شود، بازی در واقع واقعی می‌شود و دیگر نمی‌توان دنیای مجازی نامیدش…
42486-112500165.jpg
آی ترایب
33852-112500650.jpg

تعقیب چشم‌ها بر روی صفحه به طور فعال و چشمگیری در چند ساله ی اخیر توسط علاقه مندان علم و تکنولوژی پیگیری می‌شود و به نوعی چالش تبدیل شده است. اما بالاخره آی ترایب کار خودش را کرد و این خواستار چند ساله را به اتمام رساند. آن‌ها به طور موفقیت آمیزی توانستند تکنولوژی انجام کار‌های تبلت (تا به حال) را توسط چشمان به ما هدیه کنند و به شما اجازه دهند تا کار‌هایی نظیر شبیه سازی پرواز یا حتی همین نینجا فروت خودمان را هم تنها با چشم هدایت کنید!

البته این تکنولوژی چیز فوق العاده پیچیده ای نیست و ردیابی چشم‌ها با دوربین جلو و چند الگوریتم خاص ترکیب شده است. یک دموی زنده چند وقت پیش در لیو وب به اجرا در آمد و احتمالا این محصول در سال ۲۰۱۳ قابل دستیابی خواهد بود.

گفته می‌شود که شرکت طراحی کننده این محصول در حال رایزنی با شرکت معروف اسکای فای است تا با او همکاری کرده و محصولش را تولید کند. اما به نظر من و خیلی از ما‌ها عدم تولید این محصول خیلی ناراحت کننده است.
 

hamid-reza1

Member
اسمارت تینگز
17654-11250052.jpg

مشکل کنونی همه ما (گیک‌های تکنولوژی) اینست که هر گجت برای خود به صورت مستقل عمل می‌کند و برای اتصال یک دستگاه به دستگاه دیگر (دو برند متفاوت) باید تلاش‌های بسیاری کشیده شود؛ اسمارت تینگز اینجاست تا هر دسنگاه، دیجیتال یا خیر دیجیتال را به یک دیگر متصل کند و باعث سودمندی شما بشود.

با اسمارت تینگز توانایی گرفتن سنسور‌های مقدار رطوبت، دود، فشار و ویبره را دارید تا تغییرات داخل خانه تان را درک کرده و همه این‌ها را توسط اسمارت فون‌های تان با خبر شوید. امکان‌هایی که با این‌ها می‌توانید داشته باشید را تصور کنید….

می‌توانید بفهمید چه کسی داخل خانه تان بوده، وقتی وارد یک اتاق می‌شوید آن را روشن کنید، در و پنجره‌ها را هنگام خروج ببندید و کلی به خودتان کمک کنید و تنها ۵۰۰$ بپردازید! یعنی به نحوی که خود را یک شاه تکنولوژی تصور می‌کنید!
42486-112500165.jpg
سیستم عامل فایرفاکس
53176-112500746.jpg


iOS و Android هر دو خوبند و تاثیر بسزایی در جهان و جهانیان گذاشتند اما خوب بالاخره قوانین و توافقنامه‌های خودشان را دارند و تنها خلاقیت‌های و الگو‌های طراحانشان را به دوش می‌کشند و این اصلا خوب نیست؛ پس موزیلا دست به کار شده و تصمیم گرقته تا سیستم عاملی نوین برای گوشی‌های همراه تولید کند که در آن آزادی و خلاقیت کاربران هم مهم باشد که نامش سیستم عامل فایرفاکس است.

این سیستم عامل جدید از نرم افزار‌های لایه ای چون گونک، گایا و گکو سرچشمه گرفته و برای خیلی از ما اگر واقعا علاقه داشته باشیم می‌دانیم که به معنای اوپن سورس بودن یا منبع باز بودنش هست و از تکنولوژی‌های وب چون HTML 5 و CSS 3 هم استفاده می‌کند.

توسعه دهنگان می‌توانند برنامه‌های وب را طراحی و توسعه آن‌ها را شروع کنند بدون هر گونه عامل جلوگیری از اپ استور‌ها و پیش نیاز از آن‌ها که حتی کاربران می‌توانند حتی احتیاجات تحت سیستم عاملشان را هم ویرایش کنند! هم اکنون این سیستم عامل بر روی گوشی‌های سازگار با اندروید وجود دارد و به زودی مثل اندروید همه جا را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد، این عالیست.

همچنین شما می‌توانید از این سیستم عامل برای انجام تمام کار‌هایی که در اندروید و آی او اس انجام می‌دادید نیز استفاده کنید؛ تماس با دوستان، تصویر برداری، بازی کردن و … که تمامی‌آن‌ها در سیستم عامل فایرفاکس هم قابل اجرا هستند.
 

hamid-reza1

Member
پروجکت فیونا
88697-112500441.jpg

با اولین تبلت مخصوص بازی آشنا شوید. پروجکت فیونا از شرکت ریزر یک تبلت خشن برای انجام بازی‌های سنگین و خشن است! بعد از اینکه بیرون بیاید می‌بینیم که همه تبلتی‌ها بساطشان را جمع کرده اند و دیگر شرکت‌های تکنولوژی هم می‌خواهند از این تبلت بهره گرفته و تبلت خودشان را بسازند؟ اما بالاخره پیشگام همه شان پروجکت فیوناست و بس…..

این جانور عجیب الخلقه دارای پردازنده Core i7 اینتل است و ساخته شده تا تمامی‌بازی‌های محبوب شما را به راحتی برایتان به اجرا بگذارد. همه چیز عین کف دست پیداست، به راحتی به عنوان بهترین تجهیزات تاج گذاری می‌کند و بر تخت می‌نشیند! شرکت ریزر هوشمندانه می‌داند تا چگونه کاربران را به طور مستقیم به سوی این تبلت جذب کند و این به معنی ۳ محور ژیروسکوپی، مغناطیس سنج، شتاب سنج و اینترفیس تمام صفحه و پشتیبانی از صفحه چند لمسی است. پس روح و درون خود را آزاد بگذارید….

42486-112500165.jpg
پاراللا
72499-112500842.jpg

آقا مشخص شد! پاراللا آمده تا بساط هر چه رایانه تا به حال ساخته شده را به هم بریزد و تا همیشه (حداقل ۱۰ سال) جای آن‌ها بنشیند و این آداپتوا است که پیشنهاد پیوستن به این انقلاب بزرگ را به شما می‌دهد. خیلی روان، یک ابر رایانه ی شخصی!

در واقع رایانه ای با انرژی کارآمد طراحی شده و با پاراللا پردازش چندین نرم افزار پیچیده به طور همزمان و کاملا مؤثر، ردیابی شی همزمان، هولوگرافی با نمایش، تشخیص گفتار و خیلی چیز‌های دیگر قوی تر و هوشمند تر از همیشه خواهد بود.
42486-112500165.jpg

 

جدیدترین ارسال ها

بالا