۱۰ ابزار مهم برای طراحان وب

sharktech

کاربر فعال
۱۰ ابزار مهم برای طراحان وب

10_tool_for_web_design.jpg


یه راست می ریم سر اصل مطلب :
۱- ایتور کد و متن مناسب : اولین ابزاری که برای طراحی سایت لازم هست یک ادیتور مناسب و انعطاف پذیر هست که از همه زبان های برنامه نویسی پشتیبانی کنه که من Dreamweaver رو پیشنهاد می کنم اما شما می تونید از Aptana, Eclipse, Coda و Espresso هم استفاده کنین.

۲- ایدتور عکس خوب : دومین چیزی که لازم دارین یک ادیتو عکس مناسب هست تا بتونین قالب سایت خودتون رو با عکس های ساخته شده زیباتر کنین که گل سرسبد ایدتور عکس فتوشاپ (photoshop) هست که فکر کنم همه طراحان این برنامه رو پیشنهاد می کنن.

۳- لوکال سرور : سومین چیزی که باید یک طراح و برنامه نویس وب داشته باشه یک لوکال سرور هست که کد ها و برنامه های نوشته شده شما رو نمایش بده تا شما بتونین کد ها و سایتتون رو دیباگ (Debug) کنید. من Wampserver رو پیشنهاد می کنم چون خودم از اون استفاده می کنم اما شما می تونین از xamppserver هم استفاده کنین.

۴- مرورگر وب : چهارمین ابزاری که باید در اختیارتون باشه یک مرورگر وب هست که بهترین اون فایرفاکس (Fire fox) هست چون میتونه با افزونه هاش هم به کمکتون بیاد.

۵- اینترنت : اینترنت یکی از ابزارهای مهم برای طراحان سایت هست که هم می تونن برای مشکلات خودشون جواب پیدا کنن و هم از تکنیک ها و ابزارهای به روز دنیا باخبر بشن و به اصطلاح آپدیت باشن.

۶- سایت w3schools : اینم هم یه ابزار کمکی برای طراحان محسوب میشه تا اگه در طراحی سایت با مشکل مواجه شدین به کمکتون بیاد.

۷- IETester : همون طور که از اسمش پیدا هست می تونین سایت خودتون رو در این برنامه تست کنید تا مشکلاتی که حتما با بدترین مرورگر دنیا یعنی IE مواجه میشین رو پیدا کنید و قالب سایت خودتون رو دیباگ کنید. سازندگان این برنامه تمامی ورژن های این مرورگر رو در یکجا جمع کردن تا به طراحان کمک کنن و ما هم ازشون ممنون هستیم.

۸- فایر باگ (Firebug) : این از ابزارهای محبوب منه که از افزونه های فایرفاکس محصوب میشه و سایت شما رو از همه لحاظ چک می کنه و همه مشکلات سایت شما رو بهتون گوش زد می کنه.

۹- یک برنامه ftp : شما بعد از اینکه سایت رو طراحی کردین باید اون رو به دنیا معرفی کنید تا حاصل دسترنج شما رو ببینن و احیانا اگه از سایتتون خوششون اومد شما رو تحسین کنن. برنامه های زیادی برای این کار وجود داره اما من FileZilla رو پیشنهاد می کنم چون خودم هم از اون استفاده می کنم.

۱۰- مهمترین ابزار طراحی وب : خوب حتما می خواین ببینید که آخرین و مهمترین ابزار طراحی وب چیه ؟ یک برنامه دانلود !
بله شما به یک برنامه دانلود نیاز دارین تا هنگام طراحی و برنامه نویسی این برنامه انجام وظیفه کنه و برنامه, فیلم و آهنگ های مورد علاقتون رو دانلود کنه تا هنگام رفع خستگی هم فیلم و آهنگ ببینید و گوش کنید و هم پول اینترنتتون هدر نره ! و من هم برنامه utorrent و هم Internet Download Manager رو بهتون پیشنهاد میکنم.

پ.ن : ممنون که تحمل کردین, من که خسته شدم شما رو نمیدونم و نظر یادتون نره :)


منبع : ققنوس گرافیک
 

pouya saadeghi

Active Member
با تشکر از sharktech عزیز

من از DreamWeaver و Photoshop استفاده میکنم. برای سرور از Wamp که کار کردن باهاش خیلی آسونه.
مرورگری که به همه توصیه می کنم Google Chrome هست که ورژن 5 رو گذاشته بودم واسه دانلود :cool: سرعت بسیار زیاد ، امنیت و پشتیبانی از تکنولوژی های جدید دلایل من برای استفاده از این مرورگره.
w3schools هم که دمش گرم :cool:

ابزار که زیاده ولی کار اصلی تمرین و مطالعه (منابع انگلیسی در اینترنت) هستش :wink:
 

echessdesign

مدیر انجمن طراحی وب
درود
از Xampp استفاده می کنم
مرورگر پیش فرض فایر فاکس (به علت افزونه های حرفه ای برای طراحان وب)
برای تست صفحه در IE ،هم IE Tester و هم افزونه IE Tab که صفحه رو در خود فایر فاکس برای شما تست می گیره!
چک کردن میل = Outlook (حتما آرشیو ایمیل های خودتون رو داشته باشید بعد ها در دعوای حقوقی می تونید استفاده کنید)
Internet Download Manager = شبها از ساعت 1تا 6 که دانلود رایگان هست، میزارم خودش Auto دانلود کنه.
طراحی صفحه با Microsoft Expression Web
برنامه نویسی با Adobe Dreamweaver
Adobe Photoshop رو هم در همین انجمن یاد گرفتم که خیلی بدردم می خوره
برای FTP هم از افزونه Firefox به نام Fire FTP استفاده می کنم
از vp ان برای چک کردن adsense گوگل استفاده می کنم.
 

sharktech

کاربر فعال
هم افزونه ie tab که صفحه رو در خود فایر فاکس برای شما تست می گیره

مرسی از نظرتون

من با این افزونه هم کار کردم ولی صفحه رو مثل خود آی ای باز نمیکنه و نمیشه روش حساب کرد و خیلی وقتها یه اشکلاتی رو نشون میده که توی آی ای رخ نمیده !!!!
 

sharktech

کاربر فعال
راستش یادم نیست کدوم یکی بود ولی اگه امکان داره شما اونی رو که درست کار میکنه رو بهمون معرفی کنید.

مرسی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا