یک نمونه جالب از موتور فیزیکی در فلش

armanbm

کاربر VIP
box2d خیلی هم قوی نیست. بنظر من سمپل های APE هم بهتره و مخصوصا سریعتره.
تو سیستم من که سمپل های box2dهمش گیر میکنه.... اینجوری بخوای بازی بنویسی که....!!!!!
من دنبا راهی میگردم که بتونم سرعتشون رو بالا ببرم.
نمیدونم شاید با تیکه تیکه کردن فایل بشه....
با این موتور ها بخوای یه چیزی مثل world of goo رو بنویسی که cpu ی طرف نابود میشه!!! اما میبینیم که این بازی خیلی سبک هست. دو تا برنامه نویس هم بیشتر نداشته!!!!
البته نمیدونم زبونش چیه.... اما میدونم کار نشد نداره....!!!!
 

amird

خبرگان انجمن فلش
box2d خیلی هم قوی نیست. بنظر من سمپل های APE هم بهتره و مخصوصا سریعتره.
به نظر من box2d علت قدرتش اینه که برای اکثر زبان ها هست . شاید ما نتونستیم درست استفاده کنیم که اینطوری می شه . من سمپلی دیدم که توش آبجکت خیلی حتی از اون سایتی که من گذاشتم بیشتر بود و لی سرعت خوب بود چرا ؟ (چون اونو با C نوشته بودن بعدش با استفاده از Adobe alchemy کره بودن فایل فلش)
فقط یه نکته در ادامه این حرف : با IK خود فلش بعید می دونم بشه اینوطری برخوردها رو تشخیص داد !
کسی از این کارا بلده؟
من یه کمی کار کردم دارم همون یه کم رو هم به صورت آموزش می ذارم توی بخش اکشن 3 فروم .

اما در مورد از این سمپل خیلی چیز خاصی نیست یکی از مثال هایی هست که با box2d دانلود می شه و فقط یه مقداری روی گرافیکش کار شده اصلا چیز خاصی نداره . http://box2dflash.sourceforge.net/ این نمونه رو ببین . توی سمپلی که گذاشتی اصل کار آدم هستش که اینجا پیاده سازی شده . (البته نمی گم پیاده سازی این آدم کار راحتی هستا می خوام بگم اونی که اینو (بوش در حال سقوط) ساخته خیلی کار شاخی نکرده)
ممنون بابت مثال
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
این مورد بر میگرده به خیلی وقت پیش ها این نمونه ویرایش شده نمونه ای است (یک بانو در نسخه اصلی می باشد)
و در سطح خودش کار جالب و خلاقانه ای بود
تا جایی که من می دونم از موتور فیزیکی استفاده نشده و شرایط به صورت خاص برای این پروژه از نظر فیزیکی تعریف شده که نیازمند به داشتن سواد خوب در اکشن اسکریپ هست
در کل باکس تو دی box 2D قوی هست و شاید کاری مشابه این مورد خیلی ساده تر از این نمونه قابل اجرا باشه ولی می بایست با کمک از مستندات انجین بر ر وی مدیریت اشیاء موجود کار شود تا سرعت مناسبی داشته باشد

موفق و پیروز باشید
 

Mr. LonelY

کاربر فعال
منم همینو دارم البته آدمش فرق میکنه، ی نیگا بهش بندازین نظرتون رو بگین :lol:
تا اونجایی ک من میدونم این مال حدود 6 سال پیشه، اون موقه مگه فلش موتور فیزیکی داشت؟! :shock:
 

پیوست ها

  • $2E6.rar
    24.9 کیلوبایت · بازدیدها: 14

armanbm

کاربر VIP
منم همینو دارم البته آدمش فرق میکنه، ی نیگا بهش بندازین نظرتون رو بگین :lol:
تا اونجایی ک من میدونم این مال حدود 6 سال پیشه، اون موقه مگه فلش موتور فیزیکی داشت؟! :shock:

البته که وجود داشته.
موتور فیزیکی مجموعه ای از کلاس ها هست.... خوب اونموقع هم هرکس تو فلشش شرایط فیزیکی رو شبیه سازی میکرده، مفهوم یک نمونه موتور فیزیکی رو پیاده سازی کرده ...


یه نکته ی جالبت تو سایت box2d دیدم این بود که تعداد پست ها تو انجمن فلشش خیلی بیشتر از جا های دیگه بود در حالی که انجمن فلشش بعد از انجمن های دیگش ساخته شده بود....
 

amird

خبرگان انجمن فلش
یه نکته ی جالبت تو سایت box2d دیدم این بود که تعداد پست ها تو انجمن فلشش خیلی بیشتر از جا های دیگه بود در حالی که انجمن فلشش بعد از انجمن های دیگش ساخته شده بود....
مسئلش به این بر می گرده که برای زبان های دیگش منابع درست حسابی زیاد هست ولی برای فلش نه ! (البته نا گفته نماند که برنامه نویسی ویژوال با فلش خیلی راحتتر هم هست)
 

amird

خبرگان انجمن فلش
من دنبا راهی میگردم که بتونم سرعتشون رو بالا ببرم
راستی یه نکته ای که در مورد سرعت هست بر می گرده به سیمبلی که داره استفاده می شه هر چی این سیمبل گرافیکش ضعیفتر باشه سرعت بهتره و هر چی هم افکت و از این چیزا داشته باشه سرعتش بدتر . شاید یکی از عواملی که سایت من سرعتش اینقدر داغون هست همین باشه . و در ضمن چیزی که من تست کردم اینه که تلفیق چیزایی مثل Particle با Box2D می تونه یه انفجار cpu ایجاد کنه اینم نمونه http://www.amirdarajeh.com/high/ چندتاشو با هم اجرا کنید سیستون هنگ کنه بخندید :green:
در حال حاضر با توجه به اطلاعاتی که دارم هرچی گرافیک توی Box2D بیشتر دخیل بشه استفاده از cpu بیشتر می شه که منطقی هم هست .
موفق باشید
 

++Hadi++

Active Member
امیر جان چند تا نکته در مورد سایت شما هست که پ . خ دادم ، حل بشه دیگه عالیه ...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا