یک طرح پیشنهادی مناسب برای طراحی سایت تهیه کنیم

یک طرح پیشنهادی مناسب برای طراحی سایت تهیه کنیم

چگونه یک خلاصه طراحی سایت خوب و مناسب بنویسیم؟

روبرو شدن با یک مشتری جدید برای طراحان وب، یک چالش اساسی است.گرفتن اطلاعات از مشتری در مرحله اول یکی از سختترین کارها میباشد مخصوصا اینکه خود مشتری نداند هدفش از سایت چیست.برای همین شما باید اول از همه اطلاعاتی پایه و اساسی از سایت و هدف آن را از مشتری درخواست نمایید.در ادامه مقاله ما به شما می گوییم که چه اطلاعات ضروری را از مشتری بخواهید.
یک خلاصه طراحی مناسب و خوب چیست؟

در خلاصه طراحی سایت شما علاوه بر جزئیات پروژه را کامل بپرسید، باید اطلاعاتی از نیازمندیها و هدف تشکیل وب سایت را مطلع گردید.اگر شما نتوانید به صورت کامل به نیازها و خواسته ها دسترسی نمایید، باید وقت و تلاش زیادی را صرف انجام پروژه انجام دهید تا اینکه بتوانند مشتری خود را راضی نمایند تازه اگر آخرسر راضی گردد و باز کلی ایراد نگیرد.در بعضی مواقع اینکه بتوان به درک درستی از خواسته های مشتری رسید کاملا سخت میباشد، برای همین از او کاملا بخواهید که جزئیات پروژه خود را کاملا بیان نماید.

role-of-web-design.jpg

اما چگونه به یک خلاصه طراحی سایت مناسب دست یابیم؟
برای اینکه بتوانید هزینه و زمان صرف شده را متعادل نمایید، بهتر است که از مشتریان خود در طراحی، اطلاعات زیر را دریافت نمایید:
1.اطلاعاتی در خصوص کسب و کار

باید از مشتری خود اطلاعاتی پایه و اساسی در خصوص شرکت، برند و نوع کسب و کار را بپرسید.همچنین باید بدانید که آنها به چه علت به یک وب سایت نیاز دارند.در واقع اطلاعاتی که شما باید بدست بیاورید باید جواب این سوالات باشد:چه کسی؟چی؟کجا؟چرا؟
2.مشتریان وب سایت چه کسی هستند

شما باید بدانید که بازدید کنندگان وب سایت چه گروهی از مردم هستند؟این یکی از مهمترین اطلاعاتی است که شما حتما باید آن را بدانید.
3.هدف از نوع طراحی و چیدمان چیست؟

اگر شما بدانید که مالک وبسایت، چگونه میخواهد وب سایت خود را طراحی کند و هدفش از چیدمان وب سایت چیست، بهتر میتوانید عکس ها و مطالب مرتبط با آن را پیدا کنید وقرار دهید.حتی اگر او میخواهد گزینه ای را اضافه کند یا طراحی آن را تغییر دهد، هدفش از اینکار چی میباشد.
4.استایل و رنگها

در طراحی جدید، شما باید نوع رنگ و استایلی را که میخواهید را در این جزئیات کاملا مشخص کنید.تعیین این دو ویژگی برای طراحان خیلی اهمیت دارد برای اینکه باعث جهت دهی به کار آنان میگردد.شما میتوانید در یک جلسه ای این دو مورد را با مشتری خود هماهنگ کنید.
5.نیازمندیهای طراحی سایت

بسیاری از مشتریان شما میخواهند که طراحی وبسایتشان خاص و تک باشد که خب مسلما این حق همه مشتریان میباشد که سایت آنها کپی نباشد.اما شما باید به چند نکته در این خصوص دقت کنید:
· پیام طراحی و وبسایت مشتری شما چی میباشد؟
· چه مواردی مشتری شما نمیخواهد در طراحی جدید قرار گیرد؟

دقت کنید که شما باید نکات کلیدی و اصلی که باعث راهنمایی شما میگردد را لحاظ گردانید.ازقرار دادن نکات به صورت کلی و مبهم خودداری نمایید.

منبع: sorooshpardaz.com
 

جدیدترین ارسال ها

بالا