یک انیمیشن با صدا

alireza378

New Member
سلام من یه دبیرستانی ام که یه تکلیف فلاش دادن به من
حوصله ساختن ندارم
کسی میتونه بسازه؟؟
حتما با فلاش 8 باشه
فایل fla را هم بفرسته
متن تکلیف
تا 5فوریه (3روز دیگه)
دوستان همه توضیحات اینجا هست
انيميشن صوتي داستان كوتاه (يك تكليف كاملا سخت!)

لطفا متن تكليف را با دقت بخوانيد.
بالاخره امتحانات به پايان رسيد و بعد از چند هفته با تكاليف آسان و اختياري اين هفته يك تكليف خيلي سخت داريم كه كمي وقت بيشتري لازم دارد و 100 گرفتن كه هيچ؛ 95 گرفتن از آن هم كاري دشوار است!
surprise.gif

از طرف ديگر نمره اين تكليف هم ضريب دو خواهد داشت و مثل دو تا تكليف در نمره نهايي شما تاثير خواهد گذاشت.

اما مگه توي اين تكليف چه كاري قراره انجام بدهيم...
اين هفته مي‌خواهيم هرچه در طول ترم گذشته ياد گرفتيم را با هم در يك انيميشن استفاده كنيم و يك انيميشن صوتي از يك داستان كوتاه بسازيم.


مراحل كار:
يك داستان كوتاه انتخاب كنيد و متن آن را با كمك خود، خانواده و يا دوستانتان ضبط كنيد، البته براي راحتي اين بخش كار مي‌توانيد به جاي ضبط صدا از داستانهاي كوتاه ضبط شده كه در اينترنت وجود دارد استفاده كنيد.
داستانهاي كوتاه ضبط شده زيادي وجود دارد كه برخي از آنها را مي‌توانيد در سايت راسخون، ايران صدا و ... كه لينكهاي آنها را پايين گذاشتم، پيدا كنيد.
در ضمن اگه كسي سايتهاي ديگري ميشناسه كه داستانهاي صوتي كوتاه داشته باشه به من پيغام بدهد يا در بخش تالار گفتگو براي بقيه قرار بدهد.
اما در هر صورت دقت كنيد كه در انتخاب داستان عجله نكنيد و ابتدا چند داستان را انتخاب و با هم مقايسه كنيد كه كداميك مي‌تواند بهتر، راحت تر و در عين حال جذاب‌تر به انيميشن تبديل شود.

حكايتهاي گلستان سعدي
http://www.rasekhoon.net/song/person-109.aspxسايت ايران صدا
بانك صوتي سايت راسخون

دقت داشته باشيد
چه خودتان داستان را ضبط مي‌كنيد و چه از جايي استفاده مي‌كنيد، زمان فايل صوتي داستان نبايد كمتر از 100 ثانيه باشد چرا كه به ازاي هر ثانيه كمتر يك نمره كم خواهد شد. مثلا اگر 90 ثانيه انيميشن بسازيد نمره شما حداكثر از نود حساب ميشه، البته اگر بيشتر از 100 ثانيه بود اشكالي نداره اما مطمئنا به ازاي هر يك ثانيه اضافه يك نمره اضافه نخواهد شد!!
در ضمن توجه داشته باشيد كه به هيچ عنوان سرعت نمايش انيميشن را از 12 فريم بر ثانيه كمتر نكنيد.


تذكر مهم: دقت كنيد كه داستاني را انتخاب كنيد كه بتوانيد فضاي آن را به خوبي در انيميشن پياده سازي كنيد و با ترسيم فضاي آن با مشكلي مواجه نشويد، فضا سازي براي برخي از داستانها ممكن است بسيار سخت باشد، چون صحنه‌ها تغييرات زيادي ممكن است بكنند، از طرف ديگر ممكن است بعضي از داستانها صحنه تغييرات زيادي نداشته باشد و شايد حتي كل داستان در يك صحنه باشد و به قول معروف زيادي آسان باشد كه اين هم نمره خوبي نخواهد آورد، مثلا داستان اينكه يك توپ از يك طرف صفحه به طرف ديگر صحنه طي 1000 فريم برود به هيچ عنوان نمره‌اي ندارد! پس دقت كنيد كه از آن طرف بام هم نيافتيد.

بعد از آن كه داستان صوتي خود را انتخاب كرديد، سعي كنيد صحنه‌ها و پلانهاي اصلي داستان را بر روي يك كاغذ براي خودتان ترسيم كنيد (story board) و بعد با توجه به اين طرح كلي داستان خود را ايجاد كنيد و با صدا تطبيق بدهيد. البته اين كار اجباري نيست و من استوري بورد شما را بررسي نمي‌كنم؛ اما اگر اين كار را هرچند ساده براي خودتان انجام بدهيد كارتان در ادامه بسيار راحت‌تر خواهد شد.

سعي كنيد از تكنيكها حركت دوربين و حركت زمينه، محو شدن صحنه هنگام تغيير اساسي صحنه (در صورت نياز) ، نمادها، motion , shape tween، شتاب، حركت روي خط منحني، استفاده از تصوير، پترن، ماسك حركت شخصيتهاي داستان و ... به خوبي و در هرجايي كه نياز هست براي جذاب نشان دادن داستان خود استفاده نماييد و ساير نكاتي كه در طول ترم براي تكاليف مختلف سركلاس و در سايت گفته‌ام را نيز در نظر بگيريد (نكاتي مثل زمينه، شعبده بازي نكردن، تناسب نسبي سرعت حركت افراد و اشيا با واقعيت، تناسب اشيا روي صفحه با همديگر، پرسپكتيو و ...) در كل در اين تكليف مي‌خواهيم درباره بحث انيميشن جمع بندي كنيم تا معلوم شود هركس چقدر به نكات و اشكالات تكاليف در كلاس توجه داشته است و بعد بتوانيم با خيال راحت سراغ برنامه نويسي برويم. خلاصه ميخواهم توي اين تكليف سنگ تمام بگذاريد.
wink.gif

دقت كنيد كه در ابتداي انيميشن حتما عنوان داستانتان را به فارسي بنويسيد و بعد نمايش داستان را شروع كنيد (مثل تيتراژ ابتدايي فيلمها)

با توجه به اينكه حجم اين تكليف به احتمال زياد از 2 مگابايت بيشتر باشد اين تكليف را به صورت ارسال يك متن در نظر گرفته‌ام كه شما بايد فايل تكليف خود را ابتدا zip كرده و بعد در يك سايت آپلودي مانند picofile.com آپلود كنيد. بعد از آپلود، آن سايت يك لينك در اختيار شما ميگذارد كه شما بايد آن لينك را كپي كرده و با زدن ويرايش پاسخ من آن را در قسمت متن اين تكليف paste كنيد و دكمه ذخيره تغييرات را بزنيد.

باز هم تاكيد ميكنم كه اين تكليف چون به نوعي تكليف جمع بندي ترم گذشته است، در تصحيح آن تاحدي سخت گير خواهم بود و سرگروه هم نخواهيم داشت و به دقت بررسي مي‌شود تا اشكالاتي كه سر كلاس در مورد تكاليف قبلي مطرح كرده‌ام را نداشته باشه. براي همين سعي كنيد براي انتخاب داستان مناسب و نقاشي اوليه (قبل از انيميشن سازي) دقت كنيد چرا كه خشت اول چون نهد معمار كج ... و بعد از آن ديگر به راحتي نمي‌توان آن را اصلاح نمود.

به آن دسته هم كه عادت كرده‌اند تكليف را براي شب قبل از كلاس انجام دهند و بفرستند دوستانه هشدار ميدهم كه حداقل اين دفعه اين كار را انجام ندهند چون مطمئنا با مشكل برخواهند خورد و وقت كم خواهند آورد و آن موقع فايده‌اي نخواهد داشت.
مهلت انجام اين تكليف دو هفته است اما سعي كنيد همه در هفته اول بفرستيد و هفته دوم را بگذاريد براي اصلاح و بهبود كارهايتان در صورت نياز؛ چون براي هفته بعدش تكليف 15 را هم خواهيم داشت. پس همين الان شروع كنيد...
smiley.gif

 

alireza378

New Member
کــــــــــــــــــــــــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک
 

alireza378

New Member
من تا 10000 تومن میدم
حالا نمیخوام هم خیلی خوب باشه
در حد 10000 تومن
 

benyamin_pc

Well-Known Member
دوست عزیز با 10 هزارتومن که 5 ثانیه انیمیشن هم نمیشه ساخت!
انیمیشن سطح بالا در حد cartoon smart اگه با فلش بخاهین با احتساب هزینه ساخت کارکترها و محیط دقیقه ای کمتر از 700 تومن کسی بهتون قیمت بده داره کم میگیره
خیلی هم بخاین ساده و الکی باشه که به حالت عکس متحرک باشه بازم دقیقه ای کمتر از 150 تومن خیلی مفته و با 10 تومن یکم زیادی فرق داره

اگه نمیتونین هزینه کنین بهترین کار اینه که خودتون دست به کار شین یا اینکه منتظر باشین شاید یکی از دوستان وقت آزاد پیدا کنه براتون دلش بخاد همینجوری و رفاقتی انجامش بده ..
 

alireza378

New Member
اگه بتونین یه سایتی به من معرفی کنین که داستان پیامبران و نمیدونم اینهارا به صورت فلاش داشته باشه(swf یا fla) هم ممنون میشم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا