یک اشتباه کوچک در شبکه دو کامپیوتر(کابل کراس) لطفا همگی راهنمایی کنید

web2web

Member
با سلام.
بنده دو تا سیستم رو با کابل کراس شبکه کردم و یکی رو سرور کردم و IP دادم و خیلی راحت استفاده می کردم تا اینکه برای Share کردن اینترنت وایمکس ایرانسل به یک سیستم دیگه یک مقدار دستکاری کردم و وقتی به نتیجه نرسیدم در قسمت network connection گزینه setup home or small office network کلیک کردم و بعدش که متوجه نشدم ، فقط next رو زدم و در آخر finish رو زدم و حالا کنار اتصال شبکه(همون شبکه lan با کابل کراس) علامت یک مثلث با علامت تعجب امده است و دیگر با اینکه کابل ها وصل است ولی هیچ گونه شبکه ای نیست و پرینتر در محیط شبکه کار نمی کند و مثل گذشته ارتباط lan برقرار نیست ، سعی کردم دوباره ip بدهم و جای سرور را عوض کنم ولی فایده نداشت ! به نظر شما باید چکار کنم و از کجا می توانم شبکه را ریست کنم و مثل سابقه شبکه کنم؟
 
منم این مشکل رو داشتم.بعد از تنظیم دوباره ی ip ریست کن یا کابل رو در بیار دوباره بزن و یه مقدار ور بری درست میشه. یه چیز دیگه ای که هست اینه که کامپیوتری که با setup home or small office network به عنوان سرور مشخص میشه معمولا باید قبل از client روشن باشه تا کلاینت با جستجو پیداش کنه.
 

yekmosafer

Active Member
شما ip سرور رو تغییر دادین ، بهتره با وایمکس در تنظیماتش dhcp رو فعال کنید مودم اتوماتیک ip به کلاینت ها میده ! همچنین آدرس gateway مودم رو دستی به کلاینت ها بدین ! موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا