یک ارور اعصاب خورد کن در 3dmax 2010 لطفا راهنمایی کنید

ALI_TAKHTI

Active Member
دوستان عزیز من وقتی یک فایل سنگین رو باز میکنم تا رندر بگیرم معمولا یک رندر میگیره و وقتی ویو رو عوض میکنم تا از نمای دیگه ای رندر بگیرم این ارور رو میده که براتون قرار دادم و مجبور میشم مکس رو ببندم و دوباره باز کنم یعنی برای هر رندر یکبار اینکار رو میکنم.و نکته ناجورش اینه که بعد از 7-8 بار خود فایل مکسک هم خراب میشه و مثلا اگه حجمش 90 مگ بوده میشه 60 کیلو و کل کار میپره.رم سیستمم 4 گیگ هست.لطفا راهنمایی کنید چکار کنم.
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    84.4 کیلوبایت · بازدیدها: 47
آخرین ویرایش:

ALI_TAKHTI

Active Member
این ارور هست
there is not enough memory for the raytracer to build it's acceleration data structures.
the render is being aborted
 

arbab_arch

Member
سلام دوست عزیز با توجه به این که سیستمت 32 کار میکنه ونهایتا 3.2 رم رو میشناسه با اضافه کردن رم تاثیری نمیبینی.
اما اگه با وی ری کار میکنی میتونی از proxi استفاده کنی که خیلی تاثیرداره.
موفق باشی.
 

ALI_TAKHTI

Active Member
سلام دوست عزیز با توجه به این که سیستمت 32 کار میکنه ونهایتا 3.2 رم رو میشناسه با اضافه کردن رم تاثیری نمیبینی.
اما اگه با وی ری کار میکنی میتونی از proxi استفاده کنی که خیلی تاثیرداره.
موفق باشی.

اره از وی زی استفاده میکنم. اما این پروکسی چی هست؟ میشه بگب چکار باید بکنم
 

hamed.f

Well-Known Member
سلام

vray proxsy اجسم صحنه رو به گونه اي ذخيره ميکنه که کمترين فضا رو در رم اشغال ميکنه.حالا اين کارو که ميگم انجام بده -جسمی رو که ميخوای به vray proxsy تبديل کنی انتخاب کن بعد راست کيليک کن، بعد v-mesh export رو انتخاب کن،يه پنجره باز ميشه،با انتخاب automatically create proxies جسم proxy به صورت خود کار ساخته ميشه و جايگزين جسمه اصلی ميشه.برای فراخانی يک جسم proxy به پانل create رفته و بعد سربرگ geometry و بعدش vray رو انتخاب ميکنيم،روي گزينه ی vray proxsy کيليک ميکنيم و فايلمون رو که قبلاً ذخيره کرديم باز ميکنيم.فايل proxy با پسوند vrmesh ذخيره ميشه:wink:
 

ALI_TAKHTI

Active Member
ممنون از راهنماییت. دوست عزیز با اینکار کیفیت فایل ها پایین نمیاد؟ کلا رو کیفیت رندر تاثیر نداره؟
 

K1-CGMaster

Well-Known Member
نه دوست عزیز با پروکسی تو کیفیت هیچ تفاوتی ایجاد نمیشه کارش اینه که بجای رم آبجکت ها رو توی هارد ذخیره می کنه (موقتاً)
اما بدیهی است که هارد حجیم تر اما کند تر از رم هست
 

ALI_TAKHTI

Active Member
دوستان عزیز من یک مشکل پیدا کردم وقتی مثلا یک درخت رو میخوام ازش یک فایل مش درست کنم و نو پروکسی ویری بیارم با اینکه درخت رو گروپ میکنم تا برگ و تنه درخت یکزارچه شه اما زمانه که فایل مش رو به ترتیبی که گفتین میسازم 2 تا فایل مش یاخته میشه که یکی ساقه و تنه هست و اون یکی برگها که آوردن و مچ کردن این 2 روهم درپروژه سخته.راهنمایی کنید چطور یک فایل یکپارچه بسازم. همونطور که گفتم گروپ کردن قبل از ساخت مش بیفایده بود
 

bagg

New Member
ببین معمولا آبجکت هایی که میخوای پروکسی کنی چند تکه هستن مثل درخت که ممکن تنه و برگهای آن جدا باشن پس شما هم تنه و هم برگ رو تبدیل به مش می کنی و آنها رو attach می کنی برای اطمینان اگه متریال آبجکتتو که attach کردی چک کنی می بینی که همشون توی یک گوی رفتن . بعد شروع می کنی به پروکسی ساختن و هر وقت هم فایل پروکسیتو وارد کردی متریال آبجکت اصلیتو بش بدی میشه مث خودش
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
با سلام.مراحل کار خیلی ساده هست.
دقت بکنین.فایل زیر Ever motion HD car Vol 3 file 1 هست.
فایل اصلی 44 مگا بایت هست.اگه شما توی فایلش از خود ماشین 10 تا کپی بگیرین حجم فایل مکسش میزنه بالای 300مگ!!! و این اصلا خوب نیست
i439891_Proxy1.jpg


1 - آبجکت تون رو انتخاب میکنین و تمام چیزهایی که با هم قراره توی یه پروکسی قرار بگیره رو با هم Attach میکنین.
برای این کار باید برین توی تنظیمات edit poly یا edit mesh بعد گزینه attach multi رو انتخاب کنین.
بعد از زدنش یه لیست جلوتون باز میشه.تمام آبجکت های مورد نظررو انتخاب کنین.با زدن کلید attach یه پیغام میاد.
i439892_Proxy2.jpg

این پیغام میگه میخوای متریال های مختلفی که قراره با هم توی یه آبجکت بره رو تبدیل به Multi Matarial بکنم.یعنی IDبندی بکنم.شما yes رو میزنین.
i439893_Proxy3.jpg

i439894_Proxy4.jpg

بعد جسمتون رو تبدیل به پروکسی میکنین.
تمام
i439907_Proxy6.jpg

دقت کنین.100 تا کپی ازش گرفتم.
حجم فایل مکسش شد 600 کیلوبایت
حجم فایل پروکسیش 15 مگ
فایل اصلی 40 مگ!!
بعضی از ویژگی های پروکسی رو بگم.
ببینین وقتی شما مثلا با Vray Fur قراره یه فرش سنگین رو رندربگیرین میبینین که زمان رندر خیلی طول میکشه و علت اینه که هم از رم و هم از cpu داره مثل خر کار میکشه.
حالا راه چاره چیه.
با hair خود مکس اگه مو رو بسازین.بعد تبدیل به mesh بکنین.بعد تبدیل به vray Proxy بکنین عملا زمان رندر هیچ هیچ افزایش پیدا نمیکنه

یا مثال ساده تر
شما یه جسمی رو مدل سازی کردین.یه خورده پیچیده هست.مثل یه ماشین با دیتیل زیاد.
وقتی که بهش Mesh smooth رو میدین خیلی سنگین میشه
برای اینکه توی رندر ویو پورت سبک باشه و توی رندر با کیفیت بالا یه گزینه ای هست که میگه فقط توی رندر ، محاسبات mesh smooth رو انجام بده.
و این کار اگه جسم شما یه جسم سنگین میلیون پلی باشه خوب شاید 10 دقیقه فقط محاسبه قبل از رندر طول بکشه.بعضی اوقات امکان کرش کردن هم هست.
اما اگه جسم رو با mesh smooth زیاد تبدیل به vray Proxy بکنین متوجه میشین عملا هیچ کارتون سنگین نشده.زمان رندر هم اصلا کند نمیشه!


 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا