یونیتی 4 در راه است

Mostafa-3D

Well-Known Member
سلام دوستان
یونیتی 4 هم بالا خره رونمایی شد
امکانات نسبتا خوبی هم توش اضافه کردن . بخصوص ادیتور انیمیشن کاراکتر

یه مقاله در اینباره توی سایتم هم منتشر کردم


خب بالاخره شمارش معکوس انتشار یونیتی 4 هم شروع شد . واقعا حیفم اومد مطلبی راجع به ویژگی های جدید این موتور قدرتمند ننویسم .
در این مقاله قصد دارم شما رو با قابلیت های جدید یونیتی 4 که قراره بزودی منتشر بشه آشنا کنم . Unity3D یکی از محبوب ترین موتور های بازی سازی در دنیاست . چند ماه گذشته نسخه 3.5 منتشر شد که شاهد تغییراتی و ویژگی های جدیدی در اون نسخه بودیم و در همین سایت مطلبی هم منتشر کردم و امروز به قابلیت های جدید یونیتی 4 میپردازیم .

یونیتی 4 ( Unity3D 4 ) با 5 تغییر اساسی قراره وارد بازار بشه که اون 5 تغییر به صورت زیر :


  1. تکنولوژی قدرتمند انیمشن کاراکتر ( Mecanim, simple and powerful character animation technology ) .
  2. خروجی برای پلتفورم فلش ( Unity add-on for Adobe Flash Player – a major global platform for your game )
  3. خروجی برای سیستم عامل لینوکس ( Publish to Linux and a market ripe for awesome Unity games )
  4. بهینه سازی رندرینگ و استایل های جدید ( Visual Fidelity and AAA Rendering to achieve the artistic style of your desires )
  5. محیط کاربری جدید و ویژه ( Key workflow updates to efficiently turn your ideas into a completed game )



1. تکنولوژی قدرتمند انیمشن کاراکتر ( Mecanim, simple and powerful character animation technology ) .

01.jpg


خب در ابتدا میپردازیم به تکنولوژی جدید برای انیمیشن کاراکتر که نامش هم هست Mecanim . این ابزار مربوط میشه به کارهایی که در رابطه با انیمیشن کاراکتر ما قراره انجام بشه . به عنوان مثال ما یه کاراکتر داریم که حالت های مختلفی داره مثل راه رفتن ، دویدن ، پریدن ، ایستادن ، بالارفتن از دیوار و ... که این انیمیشن ها رو قبلا با نرم افزار 3D و یا با موشن کپچر آماده کردیم و قراره توی بازیمون ازشون استفاده کنیم . خب حالا برای ترکیب کردن این انیمیشن ها نیاز به نوشتن کد ها و اسکریپت های فراوانی هست که هم اکنون به کمک این ابزار قدرتمند یعنی Mecanim اسکریپت نویسی به صفر میرسه و کار بصورت دیاگرامی و راحت و با کیفیت انجام میشه .
از دیگر قابلیت های این ابزار میشه به استفاده از یک سورس انیمیشن برای کاراکتر های دیگه هم نام برد . یعنی نیازی به این نیست که شما برای تک تک کاراکتر های بازیتون بصورت جدا جدا انیمیشن تهیه کنید و با یه سورس از انیمیشن میتونید اونو به n تا کاراکتر نسبت بدید . این قابلیت واقعا عالیه و کار بازیسازان رو خیلی خیلی راحت میکنه ، فرض کنید اگه توی بازی قرار باشه تعداد زیادی دشمن حمله کنه ، شما نیازی نیست چندین انیمیشن رو بسازید و فقط کافیه یک سورس انیمیشنتون رو به کاراکتر های خودتون نسبت بدید .


2- خروجی برای پلتفورم فلش ( Unity add-on for Adobe Flash Player – a major global platform for your game )

02.jpg


خروجی برای فلش ، البته ما شاهد بوجود اومدن این ویژگی در نسخه 3.5 هم بودم که در این نسخه یعنی 4 دیگه بصورت کامل از این پلتفورم پشتیبانی میکنه . اگه توجه کرده باشید بازیهای ساخته شده با فلش کد نویسیشون بر اساس Action Script انجام میشه و خب همونطوری هم که میدونید یونیتی فقط جاوا اسکریپت ، سی شارپ رو داره و خبری از اکشن اسکریپت توش نیست ، حالا توی این نسخه سازندگان به کمک کد نوسی سی پلاس پلاس تونستن کاری بکنن تا تمامی کد ها هنگام خروجی فلش بصورت اتوماتیک به اکشن اسکریپت تبدیل بشه . این واقعا معرکست !!!


3- خروجی برای سیستم عامل لینوکس ( Publish to Linux and a market ripe for awesome Unity games )

03.jpg


این قابلیت جدید اضافه شده هم که دیگه نیازی به توضیح نداره . در خروجی یونیتی PC و Mac وجود داشت فقط جای لینوکس خالی بود که اونم ردیف شد .


4- بهینه سازی رندرینگ و استایل های جدید ( Visual Fidelity and AAA Rendering to achieve the artistic style of your desires )

04.jpg


توی این قسمت گزینه های زیادی وجود داره مثل سایه ها و قدرت گرافیکی بیشتر برای خروجی موبایل ، بهینه کردن و رندرینگ جدید برای نوشته ها و یا همون Text ، کنترل و جزئیات بیشتر برای lightmap ها . ولی مهم ترین اینها پشتیبانی کامل از DirectX 11 هستش که این قابلیت کیفیت گرافیک بازی شما رو صد چندان میکنه . تصاویری که قراردادم گویای همه چیز هست .

05.jpg



5- محیط کاربری جدید و ویژه ( Key workflow updates to efficiently turn your ideas into a completed game )

07.jpg


و در آخر هم محیط کاربری جدید اون که با اضافه شدن چند بخش جدید به اون کار رو برای کاربرانش خیلی آسون میکنه . مثل اضافه شدن دکمه Add Components و همینطور جابه جا کردن سریع ، کپی و پیست آسان و ...
از دیگر بخش های جدید میشه به قسمت asset اشاره کرد . این قسمت خیلی پیشرفت خوبی داشته و کار با اون خیلی آسون تر شده و همینطو اینکه جستجو هم بهش اضافه شده . به تصاویر زیر توجه کنید .

06.jpg





زمان انتشار این نسخه هنوز بصورت دقیق مشخص نیست و گفتن به زودی . ای کاش زود تر منتشر بشه و کرکش هم بیاد D: چون من که خیلی ازش خوشم اومده .


لینک منبع
 

maxscript

Well-Known Member
یونیتی انجین خوبی هست اما برای نسل بعد هنوز حاضر نشده به نظر من با وجود انجینهای Unreal Engine 4 و Cry Engine 3 Development
 

akherat

مدیر انجمن
سراغ
Cry Engine نمیشه رفت چون گرونه
UDK بسیار خوبه اما خوش دست نیست (مشکل اعمال کد به صورت آن تایم)
unity هم خوبه اما به هیچ عنوان قدرت گرافیکی اون دوتا بالیی رو نداره

در مورد خروجی فلش باید خیلی محدود باشه چون فلش پلیر 11 فقط 4 تا شیدر ساپورت میکنه و ...


دوستان ما با این انجین ها چی کار کنیم؟ حرف گوش نمیدن
 

maxscript

Well-Known Member
UNREAL Engine 4 که اومده به زودی UDK ش هم می اید بیرون که Intefaces اون زیبا شده و خوش دست
 

maxscript

Well-Known Member
دوست عزیز مگه udk هر ماه اپدیت نمیشه پس UDK در اواخر 2013 از قدرت Unreal engine 4 تبعیت خواهد کرد من محیط udk جدید رو هم دیدم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا