یوبوت چیست

شیوه ساخت و اجرای ساختمان رابطه مستقیمی با وسعت بنا ، محل قرارگیری و توجه به میزان هزینه ها دارد. سقف ها از انواع مختلفی تشکیل شده اند. هر یک از آنها در مزایا و معایبی می باشند که با توجه به نوع پروژه از آنها استفاده می شود. یکی از این مدل ها یوبوت می باشد. از این سقف بیشتر در فضاهایی با متراژ بالا استفاده می شود. از جمله وظایف پیمانکار سقف یوبوت می توان به برنامه ریزی جهت مدت زمان و مقدار هزینه ، تهیه قالب های خاص و گرد آوردن نیروی کار حرفه ای جهت اجرای دقیق سقف ، نظارت بر اجرای پروژه و کیفیت کار می توان اشاره کرد.
 

b-babaei

New Member
از نکاتی باید در اجرای سقف یوبوت باید رعایت شود، عبارتند از:
برای قرارگیری کامل میلگردها در بتن باید از قالب‌های پایه‌ دار استفاده شود و از قرار دادن مستقیم قالب‌ها روی شبکه مش تحتانی اجتناب شود. دقت کنید که برجستگی‌های ایجاد شده بر روی قالب‌های بدون پایه، تحت تاثیر رفت و آمد کارگران و بارهای وارده صاف شده و میلگردها به طور کامل در بتن مدفون نمی‌شوند.
در این سیستم نیز مانند سایر دال‌های مجوف، اطراف ستون‌ها و دیوارها برای جلوگیری از برش پانچ به صورت توپر اجرا شود.
در صورت نیاز به اتصال اجزای غیرسازه‌ای مانند نما و شاسی آسانسور به دال مجوف، پلیت‌های مورد نظر پیش از بتن ریزی در محل مورد نیاز تعبیه شود.
در مواردی که از قالب‌های یوبوت تک و دوبل معمولی استفاده شده، باید از بتن با اسلامپ بالا یعنی حدود 10 الی 12 سانتی‌متر، با استفاده از فوق روان‌کننده برای بتن ریزی دال بهره گرفت.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا