یه مشکل تو رندرگیری

star0921

Member
سلام دوستان چندتا مشکل داشتم اول اینکه به عکس نگاه کنید میبینید که اون پایه های صندلیم دندونه دوندونه شده چیکار کنم که از بین بره یکی دوتا از دیوارامم لبه هاش همین طوری دندونه دندونه شده
دومی اینکه دقت کنید ابجکت گلدونم متریال روش چطور پخش شده اولش دوتا آی دی داشت و دو رنگ بود من امتحانی آی دی ها رو حذف کردم یه متریال براق دادم ولی همونطور که میبینید مشکل داره حتی uvw map هم دادم همه ی حالتاشو امتحان کردم همینجوریه حالا مشکل از کجاست؟؟
سومی هم اینکه روی چرم صندلی وقتی مثل الان زوم میکنم نویز دیده میشه اینو چیکار کنم به نظرتون مهمه اخه تا زوم نکنم اصلا دیده نمیشه ولی اون پایه های صندلیم حتی در حالت عادی هم دیده میشه و خیلی زشته تنظیمات رندرمم میزارم ببینید
هاا یه چیز دیگه اینجایه اتاق بسته است بدون هیچ پنجره و نور گیری برا همین چند تا plane گذاشتم برا روشنایی از جاهای مختلف همین باعث شده صندلیم دوتا سایه داشته باشه اینو چیکار کنم وقتی هم نور sphere میزارم سایه ها خیلی تیره و خشن میشن...
برای من اولویت همین متریاله و پایه های صنلدلیه تو رو خدا کمک کنید
90308797618617386622.png
17820775598876170238.png
کد:
http://8pic.ir/images/90308797618617386622.png
http://8pic.ir/images/17820775598876170238.png
 

pendesign

Member
تغییرات زیر رو اعمال کنید و نتیجه رو اینجا بزارید :

Adaptive DMC : Image sampler , max subdives: 10
, number of passes : 8 , light cache : subdives : 2000
color mapping : gamma : 2.2 , enable sub-pixel mapping
vray DMC sampler : Noise threshold : 0.005
min samples : 16
 

star0921

Member
ممنون از شما دوست خوبم..متاسفانه هیچ تغییری ایجاد نشد در ضمن گاما رو وقتی 2.2 کردم به خیلی ناجور صحنه روشن شد ....ترجیحا برش گردوندم به همون یک چون همه چیزو باید از نو تنظیم کنم اگه 2.2 باشه ... اوممم خلاصه که هیچی یه راه دیگه بگو دوستم
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
برای حل مشکل بریده بریده شدن لبه ها باید به تنظیمات Antialiasing رجوع کنید. فیلتر رو روی Area با مقدار پیشفرض 1.5 بذارید یا اینکه مقدار Ringing رو کم و مقدار Blur رو زیاد کنید، ترجیحا Max Subdivs رو روی 8 و Min subdivs روروی 2 بذارید و گزینه ی .Use DMC Sampler Thresh رو فعال کنید (البته این بخاطر آشنایی نداشتن شما به این فیلتر هست و مشکل از خود فیلتر نیست) همینطور حتما سایز رندر رو بیشتر کنید.

برای حل مشکل نویز مقدار Noise Threshold رو روی 0.001 بذارید چون مقدار 0 ممکنه مشکل ساز بشه. همینطور نور های وی ری رو انتخاب کنید و از بخش تنظیماتSampling مقدار Subdivs رو روی 32 یا بیشتر بذارید و روی یکی از نور ها راست کلیک کنید و VRay Properties رو بزنید و مقدار Diffuse Subdivs رو روی 1500 بذارید (برای هر نور این کار رو بکنید)
برای متریال ها هم مقدار Reflection Subdivs رو زیاد کنید.

مشکل گلدون اونطور که به نظر من میاد بخش وسط Normal برعکس داره، پالیگان های اون بخش رو انتخاب کنید و اون هارو Flip کنید (پنل مدیفای زیر مجموعه Edit Poly) احتمالا رفع میشه.

برای اینکه یکی از نور ها سایه ایجاد نکنه نور رو انتخاب کنید و گزینه ی Cast Shadows رو غیر فعال کنید

گاما درستش اینه که روی 2.2 باشه و مشکل شما بخاطر عدم استفاده از VRay Frame buffer هست که میتونید از تنظیمات رندر اون رو فعال کنید و پیشنهاد من هم همینه
 
آخرین ویرایش:

star0921

Member
ممنون از شما استاد و دوست خوبم نویز ها خیلی کم شد بریده بریده شدن لبه ها هم با افزایش سایز خیلی کم شد فقط مشکل گلدان حل نشد متاسفانه و این که من هر کار کردم Noise Threshold رو نتونستم روی 0.001 بزارم یا رو یک صدم میرفت یا روی یک هزارم فقط یه بار رو یک هزارم تنظیم شد ولی دوباره نتونستم روی 0.001 تنظیم کنم و صفر میشد یا یک ... در ضمن گاما رو 2.2 گذاشتم با فریم بافر درست بود اما موقع سیو با تنظیمات پیش فرض همونطور روشن میشد و من مجبور میشدم با گزینه ی override با گامای یک ذخیره کنم ...خودم فکر میکنم که باید تمام تکسچرا و متریالامو از نو با گامای 2.2 وارد کنم و از نو تنظیم کنم اما آیا راه راحت تری هم هست؟؟؟ در مورد گلدونم فکر میکنم باید یه گلدونه دیگه وارد کنم دیگه راهی به ذهنم نمیرسه ولی در هر حال از لطف و کمک شما ممنونم
 

pendesign

Member
ممنون از شما استاد و دوست خوبم نویز ها خیلی کم شد بریده بریده شدن لبه ها هم با افزایش سایز خیلی کم شد فقط مشکل گلدان حل نشد متاسفانه و این که من هر کار کردم Noise Threshold رو نتونستم روی 0.001 بزارم یا رو یک صدم میرفت یا روی یک هزارم فقط یه بار رو یک هزارم تنظیم شد ولی دوباره نتونستم روی 0.001 تنظیم کنم و صفر میشد یا یک ... در ضمن گاما رو 2.2 گذاشتم با فریم بافر درست بود اما موقع سیو با تنظیمات پیش فرض همونطور روشن میشد و من مجبور میشدم با گزینه ی override با گامای یک ذخیره کنم ...خودم فکر میکنم که باید تمام تکسچرا و متریالامو از نو با گامای 2.2 وارد کنم و از نو تنظیم کنم اما آیا راه راحت تری هم هست؟؟؟ در مورد گلدونم فکر میکنم باید یه گلدونه دیگه وارد کنم دیگه راهی به ذهنم نمیرسه ولی در هر حال از لطف و کمک شما ممنونم

برای حل مشکل گاما مراحل عکس زیر رو دنبال کن ، اگر مشکلی پیش اومد سوال کن :
 

پیوست ها

  • gamma.jpg
    gamma.jpg
    313.6 کیلوبایت · بازدیدها: 14

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
خواهش میکنم
نویز رو باید بصورت دستی 0.001 وارد کنید. همینطور اگر اون ارقامی که گفتم (مثلا 32) رو هرچی بیشتر کنید کیفیت کار بالاتر میره اما زمان رندر افت میکنه.
برای مشکل گلدون اگر دوست داشتید مدل گلدون رو آپلود کنید تا ببینیم مشکلش چیه چون از روی یک تصویر سخته تشخیص داد.

گزینه ی Input Gamma و Output Gamma گویا توی ورژن 2014 حذف شده.
برای حل این مشکل کد زیر رو قبل از رندر یا save تصویر در مکس اسکریپت بنویسید: )(کادر کوچک متنی در پایین و سمت چپ محیط برنامه)
کد:
[h=2][SIZE=3][B]fileOutGamma=1.0[/B][/SIZE][/h]

بعد از Enter زدن و ثبت دستور دیگه احتیاجی به Overide کردن گاما نیستید.
 

star0921

Member
سلام..این لینک خود آبجکت گلدونه شما ID هاشو حذف کن یه متریال براق بهش بده ...در ضمن من مقدار Noise Threshold رو به صورت دستی هم نمیتونم 0.001 وارد کنم به محض اینکه تایپ میکنم خودش خودکار صفر میشه مکس هم 2012 هستش کارهایی که شما دوست خوبم گفید برای گاما انجام بدم قبلا انجام دادم نتیجه همونه ..:rose:
http://s5.picofile.com/file/8108069784/29.rar.html
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
من مشکلی توی خود آبجکت ندیدم و ID رو که به 1 تغییر دادم و متریال دادم مشکلی نداشت. اما فایل وقتی لود شد تنظیمات کاملا بهم ریخته بود، موتور رندر اسکن لاین بود، متریال ها GLSL بودن که اصلا به کار شما نمیاد، درکل بهم ریخته بود نمیدونم خودتون این کارو کردید یا نه. موتور رندر رو وی ری انتخاب کنید و متریال ها هم از نوع VrayMtl باشه و ترجیحا از منوی Utilities متریال ادیتور گزینه ی Reset Material Slots رو بزنید (بعد از انتخاب وی ری به عنوان موتور رندر)
 

star0921

Member
دیوونه شدم دیگه هر کار میکنم همون آشه و همون کاسه ....اینم یکی از ابجکتای ارچ مدل... هم متریال خودش اینطوره هم متریالی که من میدم هم عکسو ببینید هم ابجکتو آپلود میکنم هر کی متریال داد تمام قسمتاش یکسان بود لطف کنه آپلود کنه فایلو من ببینم
UntitleddcQmh.png
http://s5.picofile.com/file/8108688876/05.rar.html
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
به نظر من درستش همینه ...
دوست عزیز این مشکل نیست ، این فیزیک نور هست ، کافیه سر دوربین رو بیارید پایین تا یکنواخت شن ، چون که قوس های روی گلدون ، باعث میشن به برخی نقاط انعکاس برسه به بعضی نقاط نرسه .
مشکلی ندراه .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا