یه مشکل توی تکسچرینگ

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

به عکس نگاه کنید

من نمیدونم چرا موقع کار با ابزار Render to texture و رندر گرفتن تصویر نهایی یا همون رندر یه حالت سایه دار میشه

توی عکس مشخصه

کسی همچین مشکلی داشته؟؟؟

من میخوام بدون سایه باشه .....

لطفاً اگه کسی میدونه راهنمایی کنه

ممنون

؟؟؟؟؟:-?
 

پیوست ها

  • problem.jpg
    problem.jpg
    218.5 کیلوبایت · بازدیدها: 31
سلام.
ببین الان یو وی هایی سایه دارن که تو محیط 3دی هم سایه دارن .... شکل رو بچرخون یا یه نور از پشت بهش بده ببین حل میشه !!!
البته من خیلی وقته با مکس کار نمیکنم ... ولی یه تست بکن....:)
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام.
ببین الان یو وی هایی سایه دارن که تو محیط 3دی هم سایه دارن .... شکل رو بچرخون یا یه نور از پشت بهش بده ببین حل میشه !!!
البته من خیلی وقته با مکس کار نمیکنم ... ولی یه تست بکن....:)

مرسی ازت همومن جان


اما ....

هومن جان قرار نیست من واسه یو وی گرفتن یه آبجکتی هی اون رو بچرخونم و هی رندر بگیرم تا نور ها خوب تقسیم بشن
تازه اصلا من نوری تو صحنه ندادم که سایه ایجاد شده روی یو وی تاثیر بزاره و اون رو سیاه کنه

ببین نمیدونم میشه یا نه ، اما بهش متریالی بده از جنس نور ، بعد نورهای محیط رو حذف کن و رندر بگیر

ممنون
علی جان من نمیتونم این کاری که گفتی رو انجام بدم

برات مثال میزنم
من یه دیوار دارم که خیلی قدیمیه
من میخوام یه تکسچر دیوار قدیمی بهش بدم و سطح پایینی دیوار رو توی فتوشاپ اصلاح کنم اصلا یه تکسچر دیگه بزارم
خوب برای این کار من نیاز دارم بدونم که کجای دیوار همون جایی هست که من میخوام اون رو توی فتوشاپ تغییر بدم
درسته یا نه؟
خوب برای همین من باید ازش یه یو وی بگیرم تا موقعیت اون نقطه رو برام دربیاره تا بتونم تغییری روش بدم

واسه همین من نمیتونم از متریالی استفاده کنم که نورانی باشه ... یعنی امکان نداره....

برای اینکه Light map رندر میکنی . از Complete map یا Full Map استفاده کن .

ممنونم مهدی جان

کی گفته من از light map استفاده میکنم

من از همون complete map دارم استفاده میکنم

عکس رو نگاه نکردی؟؟
 
به نظره من پاشو برو توو این فرومای خارجی ،تا جواب بگیری.....
این طوری بهتره ، البته به نظر من..
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
ممنونم مهدی جان

کی گفته من از light map استفاده میکنم

من از همون complete map دارم استفاده میکنم

عکس رو نگاه نکردی؟؟

ولی من که از Complete map استفاده میکنم بدون سایه و تاریکی خروجی میگیرم . با چه موتوری خروجی Texture رو میگیری . من هم با scan line و هم با vray خروجی گرفتم بدون سایه ی :)
 

hosienmax100

3D Artist
احتمالا بخاطر وجود نور های دیفالت مکس هستش (حدس میزنم )

غیر فعال کردنشون ممکنه مشکل را حل کنه یا استفاده از یک اسکای لایت ( نورپردازی یک سطح ) که باید تنظیمش کنی /

/موفق باشی /
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ممنونم از دوستان

اطفا دعوا نکنین

شما دو تا کاربر حرفه ای هستین... قرار باشه شما با هم دعوا کنین بقیه تازه وارد ها رو دیگه خدا به خیر کنه...

از طرفی هومن جان راست میگه

آخه بعضیا هستن که جواب رو میدونن ولی ازش رد میشن و ترجیح میدن بیشتر تو جاهایی (تاپیکهایی) برن که چیز یاد بگیرن یا برن تو گالری!!!!!

بیخیال.... آموزش که زوری نیس

میگم ممنون ازت جسین جان

ولی قرار نیست من برای خروجی تکسچر هی نور و تنظیمات داشته باشم


آره با خاموش کردن نور دیفالت مکس میشه سایه هایی که توی خروجی نشون داده میشن رو کاهش داد اما من یه خروجی ای میخوام که سطح کاملا صاف و بدون سایه برام درست کنه ... آخه همون قرار بشه Bake matrial من دیگه...

فکر کنم راه دیگه هم وجود داشته باشه...
 
آخرین ویرایش:

Navidmilan

Well-Known Member
سلام. کار Render to Texture همونطور که از اسمش برمیاد اینه که تنظیمات رندر از جمله نور پردازی رو به تکسچرت منتقل کنه حالا اگر شما
اینطوری نمیخوای میتونی به این روش عمل کنی :
برای اینکه نورهای پیش فرض مکس رو غیر فعال کنی یه Omni درست کن و Intensity رو صفر کن.
به متریالت برو و Self llumination رو 100 کن.
حالا دیگه تکسچر خام رو از مدلت بیرون میکشی. موفق باشی
image.php
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ممنونم نوید جان

دقیقا درست بود .....

اصلا به ذهنم نرسیده بود...

موفق باشی گلم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا