یه مشکل اساسی تو 3d max

master maya

New Member
سلام دوستان من دو تا مشکل توی تری دی مکس دارم مشکل اول مربوط به تکسچره من وقتی نقاط رو جا به جا میکنم تکسچرمثل تصویر
fyperfh8s5qx7fa50sg.jpg
به هم میریزه مثلا یه جا بزرگه یه جا کشیده میشه یه جا کوچیک میشه
مشکل دوم هم اینه که چه طوری میشه مثلا یه plane ایجاد کرد و هرقسمتش رو که می خوام به صورت دلخواه بهش تکسچر اختصاص داد
در ضمن من از uvw map استفاده کردم کلی بالا پایین کردم ولی درست نشد در مورد قسمت دوم سوالم اموزشی توی انجمن ها وجود داره
باید چه چیزی رو سرچ کنم .
 
آخرین ویرایش:

DejArch

Member
بعد از هر ادیتی که روی ورتکس میدید برای بیرون امدن از حالت subsurf مجدد در منوی edit بر روی UVMAP کلیک کن تا مپ احیا بشه .
 

master maya

New Member
یه مشکل دیگه توی 3d max

بعد از هر ادیتی که روی ورتکس میدید برای بیرون امدن از حالت subsurf مجدد در منوی edit بر روی UVMAP کلیک کن تا مپ احیا بشه .
از ehsan_nekooee تشکر میکنم به خاطر کمکی که به من کر مشکلم رفع شد
اما در مورد این قسمتی که توی نقل قول گذاشتم چیزی نفهمیدم میشه بیشتر توضیح بدین لطفا
ممنون:green:
 

Shahkaar

New Member
فكر كنم منظورشون اينه كه وقتي يك شي Editable Poly يا EDit Mesh باشه.
شما هم در حالت ويرايش Vertex يا Edge هستيد. حالا وقتي در حالت ويرايش Sub Object روي UVW Map كليك كنيد درست كار نميكنه.
اول بايد حالت Sub Object رو خاموش كنيد و بعد UVW Map رو كليك كنيد.
يك بار به همچنين مشكلي بر خورديم اشكمان در امد.
 

DejArch

Member
درسته
در واقع وقتی ادیت میکنی حالت uvmap فعال نیست و وقی فراموش بشه دوبار کلید به حالت اول برگرده این مشکل پیش میاد
 

master maya

New Member
بازم درست نشد

درسته
در واقع وقتی ادیت میکنی حالت uvmap فعال نیست و وقی فراموش بشه دوبار کلید به حالت اول برگرده این مشکل پیش میاد
خیلی ببخشید راستی راستی اشکم داره در میاد sub object کلا خاموش بود بازم زیاد باهاش ور رفتم ولی درست نشد
:cry::-?
اصلا لطفا میشه بگید وقتی که ابجکت رو تبدیل به edit poly میکنم و میخوام vertex رو ویرایش کنم چه کار کنم که موقع افزودن تکسچر این مشکل پیش نیاد.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا