یه سوال کوچولو اما مهم درباره تایم لاین

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
سلام به همه مجید آن لاینی هاخصوصا این فروم.:)
من یه سوال درباره تایم لاین تو مکس داشتم . امیدوارم اساتید بتونن کمکم کنن .
چطور میشه تایم لاینو رندر کرد؟!! :neutral::neutral:چطوری بگم مثلا شما یه صحنه شلوغ پلوغ داری که توش هر چیزی پیدا میشه . طبیعطا وقتی این انیمیشنو اجرا می کنید ، با تاخیر اجرا میشه و همش تیک میزنه . حالا چطور میشه کاری کرد که یه بار این نمایش طول بکشه و بعد از اون دیگه روون (روان!!) اجرا بشه ؟!

آخ یه سوال دیگه هم یادم اومد : :D
چطور میشه کاری کرد که تایم لاین قابل زوم کردن باشه . یعنی مثلا اگه 1000 فریم تو تایم لاین دارین و بخواین کی فریم هارو جابجا کنید . خب اینقدر ریز میشه که نمیشه کار کرد. مثلا یه قسمت از تایم لاینو بزرگ یا کوچیک کرد
این سوالا رو یه مدت خیلی زیادی رو دلم بود که دیروز زد بیرون :razz: :razz:
منتظر جواب اساتید هستم .
ممنون از همه
 

Divine Love

Well-Known Member
برای سوال اولت راه حلی وجود نداره.
برای سوال دوم می تونی از curve editor برای زوم کردن فریم ها استفاده کنی.
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

فکر میکنم بتونم تا حدودی کمکت کنم.
خوب همون جور که میدونی کارت گرافیک قوی و دارای حافظه بالا DDR3 میتونه حل کننده مشکلت باشه( البته در view port).
. حالا به هر دلیلی نمیتونیم این chipset رو تهیه کنیم . چاره چیه؟
منم همیشه عادت دارم با آبجکتهایی که انیمیت کردم و به عبارت ساده تر دیگه کاری با اونا ندارم رو, Hidden کنم.
میتونی freez هم بکنی ولی حافظه ی بیشتری از کارت گرافیک رو میگیره که hideen بهتره .
بهد هم سر آخر ماجرا وقتی میخوای render بگیری او تیک Render Hidden Object رو میزنی و فاتحه...
جواب سوال دومیت هم یک راه بیشتر نداری که باید رو دکمه زیر Time Line که play باشه راست کلیک کنی و بازه زمانی دلخواه (مثلا 670 تا 680 )رو بنویسی اون وقت کلید های TimeLine درشت و بزگتر از قبل میشن .
پس یک چیز رو یاد گرفتیم: به ازای هر چه کم بودن فاصله زمانی , کلید TimeLine هم درشت تر میشن.
امیدوارم جوابتو گرفته باشی
 

animations

Active Member
برای سوال اولت می تونی preview بگیری. یه بار طول می کشه یه Avi سبک بگیره، بعدش می تونی هزار بار راحت ببینیش!! برو توی Animation\ Make Preview . در پنجره ای که باز می شه، در بالا سمت چپ می تونی بگی از چه فریم، تا چه فریمی رو بگیره. یه درصد هم داره، که اگه می خوای با کیفیت پایین تری preview بگیری ولی در عوض سریعتر ببینیش، عددش رو کمتر از صد بذار. از تیک های سمت راست هم هر کدومش رو لازم نداشتی ببینی، غیرفعال کن.
برای سوال دومت، Alt+Ctrl رو نگه دار، بعد روی timeline کلیک موس رو نگه دار و اونقدر که می خوای بزرگ و کوچیکش کن (موس رو به چپ و راست بکش) Alt+Ctrl+رایت کلیک هم همینه، با کمی تفاوت که دیگه خودت کشفش کن.
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
دوستان خیلی ممنون از جواباتون . واقعا به درد خورد . مخصوصا جواب دوست خوبمون animations که مشکل منو کامل حل کرد . البته مشکل دوممو

هنوز هیچ راهی برای مشکل اول پیدا نشده ؟!!! این راه حل هایی که دوستان گفتن دقیقا اون چیزی نیست که من می خوام . من مثلا الان یه صحنه دارم که یک ظرفه و توش داره آب میریزه . با سیستم حرکت دره ای . من نمی تونم که اسپری رئ hidden کنم . چون لازمش دارم . از طرف دیگه دیگه چیزی نیست که بخوام hiddenش کنم . اگه راه حل اینطوری نباشه . من در مکس شک می کنم . آخه دیگه ....
کسی تا حالا با نرم افزارهایی مثل پریمیر کار کرده ؟! تو این نرم افزارها اگه enter رو بزنید یا یه باز انیمیشنو اجرا کنیم تایم لاین رندر میشه و میشه اونو توی خود نرم افزار بدون تیک زدن دید .

هنوز جواب سوال اول مونده . دوستان یه راه حلی بدن .
ممنون از همه
 

Divine Love

Well-Known Member
اگه می خوای انیمیشن توی خود محیط نرم افزار ببینی برای این که سرعتش بالا بره یا باید یه سری از آبجکتها یا نورها و ... رو مخفی کنی یا این که کارت گرافیکتو ارتقاء بدی.
غیر از این هم هیچ راه دیگه ای وجود نداره.
 

ali3dtech

Member
gigamax جان سوال اولی که اول پرسیدی با دومی یه مقدار فرق داره ها...

سوالت اگه اون اولیه هستش جواب دوستمون animations جواب درستیه اما اگه منظورت توی سیستم های ذره ایه خب این فرق میکنه... توی سیستمهای ذره ای یه Cache بزاری قضیه حله. یه بار Cache میکنه روی رم و هارد (البته اگه Virtual Memory تعریف کرده باشی) بعد هم دیگه راحت میتونی Timeline رو سریع عقب جلو کنی و هیچ مشکلی هم بوجود نمیاد.

نمیدونم مشکلت اگه این بود اینطوری حل میشه اگرم چیز دیگه ایه بیشتر توضیح بده.



البته یه تکنیک دیگه هم هست که زیاد شاید ربط نداشته باشه اما بیشتر توی مدلسازی که یه مقدار سنگین میشه ازش استفاده ی خوبی میشه میتونی تست کنی شاید بدرد بوخوره:
یه جسم رو توی صحنه انتخاب کن کلید "Alt+Q" رو بزن یا از منوی Tools گیزینه ی "Isolate Selection" رو بزن. این همه ی اجسام غیر از اجسامی که انتخاب هستن رو Hidden میکنه تا راحتتر باهاشون کار کنی.


امیدوارم مشکلت حل بشه

موفق باشی عزیز
 

hellboy3d

Member
سوالت اگه اون اولیه هستش جواب دوستمون animations جواب درستیه اما اگه منظورت توی سیستم های ذره ایه خب این فرق میکنه... توی سیستمهای ذره ای یه Cache بزاری قضیه حله. یه بار Cache میکنه روی رم و هارد (البته اگه Virtual Memory تعریف کرده باشی) بعد هم دیگه راحت میتونی Timeline رو سریع عقب جلو کنی و هیچ مشکلی هم بوجود نمیاد.

سلام
ببخشید اینجا می پرسم
دقیقا میشه بگی چطوری میشه کش کرد
ممنون
 
آخرین ویرایش:

:Mohsen:

کاربر باتجربه
سوالت اگه اون اولیه هستش جواب دوستمون animations جواب درستیه اما اگه منظورت توی سیستم های ذره ایه خب این فرق میکنه... توی سیستمهای ذره ای یه Cache بزاری قضیه حله. یه بار Cache میکنه روی رم و هارد (البته اگه Virtual Memory تعریف کرده باشی) بعد هم دیگه راحت میتونی Timeline رو سریع عقب جلو کنی و هیچ مشکلی هم بوجود نمیاد.

آره علي جون، يه مقدار بيشتر توضيح بده
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
بازم ممنون از همه دوستان . علی جان میشه دقیقا این Cash کردنو توضیح بدی ؟!!! ظاهرا غیر از من بقیه هم لازمش دارند . منتظریم علی جان
ممنون از همه دوستان
 

ali3dtech

Member
Cache

سلام دوستان

اول از همه اگه یه مقدار دیر شد ببخشید...


اینم راهش: (فقط دیگه لازمه که دوستان حداقل یه آشنایی کوچیکی با Particle Flow داشته باشن)

خب

یه Cache بردارید و بزارید دقیقا زیر Render 01 (مشابه شکل) البته میتونین توی هر کدوم از دخدادها بزارین ولی اگه اینجا بزارین همه چیزو که مربوط به PF Source 01 میشه رو براتون Cache میکنه

حالا اول از همه Memory Usage رو تا جایی که زیاد میشه زیادش کنین و بعد کلید Update رو بزنین تا بره توی Ram تمام مشخصات و پارامترهای ذراتتون رو ذخیره کنه

به همین سادگی بود

-----------------------​


خب این راهش ولی اگه مایلید پارامترهاشم براتون مشخص کردم و یه توضیح مختصری هم میدم اگه جای خاصیش سوال داشتین بپرسین (البته تقریبا از اسمشون واضحه که چیکار میکنن)


2z5rndw.jpg



برحسب شماره ها:

1- روی هرکدوم از گزینه ها که باشه برای همون قسمت فقط Cache رو استفاده میکنه

2- اگه روی Always باشه تغییراتو درجا با هر تغییری اعمال میکنه اما اگه Manually باشه تا شما روی کلید Update در قسمت Manual Update نزنین براتون تغییرات جدید رو ثبت نمیکنه

3- محدوده ی Cache کردن رو مشخص میکنه

4- اولی جهت بهبود و هماهنگ کردن Cache های مختلف اگه در Event های مختلف داشته باشین که البته بصورت پیش فرض روشنه - دومی اگه روشن باشه وقتی فایلتون رو Save کنین این حجم Cache گرفته شده هم به فایلتون اضافه میشه و اونو توش نگه میداره - سومی هم همین کار دومی رو انجام میده اما در برای وقتی که شما Hold میکنین

5- انجام عملیات Update البته بصورت Manually با توجه به Range که گزینه ی پایینیشه

6- پاک کردن تمام عملیات Cache ای که توی رم انجام داده (درحقیقت خالی کردن رم از تمامی Cache گرفته شده) با توجه به Range که گزینه ی پایینیشه

7- محدوده ی Update کردن یا Clear کردن

8- اگه روشن باشه وقتی که کلید Update رو میزنین روی تایملاین حرکت میکنه و شما میتونین عملیاتتون رو همزمان با Cache کردن ببینین اگرم خاموش باشه فقط عملیات رو انجام میده و تایملاین سره جاش میمونه

9- توی این قسمت Limit حداکثر میزان استفاده تری دی از رم شما رو مشخص میکنه و دو پارامتر Total و Current Frame به ترتیب میزان حجم استفاده شده ی کل Cache و میزان حجم اصتفاده شده ی Cache درفریم جاری رو نشون میده



----------------------------------------------------------​


در آخر هم مسیر رفتن برای تنظیمات اضافه کردن Cache برای هارد شما وقتی که دیگه رمتون کم بیاره:

1- روی MyComputer راست کلیک کنید و گزینه ی Properties رو بزنید
2- به تب Advdnced برید و از اونجا کلید Setting اولی که مربوط به Performance میشه رو بزنین
3- حالا از پنجره ی باز شده به تب Advdnced برید و از اون پایین کلید Change رو بزنین
4- حالا انتخاب کنین که توی کدوم درایو میخوایین چقدر کش براتون توی هارد آماده باشه و بعد هم کلید Set رو بزنین
نکته: این کارو که کردین برای انجام شدن عملیات باید حتما سیستم رو یک بار Restart کنین



موفق باشین
امیدوارم مفید بوده باشه
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
علی جان خیلی ممنون از این آموزش . مطمئنم به غیر از من به درد خیلی های دیگم خورد . (البته زیادم مطمئن نیستم :neutral:)
به هر حال مرسی .
فقط یه سوال . این Cash فقط با Particle Flow کار می کنه؟! یعنی مثلا میشه اونو با سیستم های حرکت ذره ای دیگه ای که در مکسه مثل Super Spray یا Billizard پیادش کرد؟!
آخه من یا Super Spary چندتایی ساختم . می خوام ببینم اگه میشه که نرم با Particle Flow دوباره بسازمش . غیر از اون زیاد Particle Flow یاد ندارم :cry::cry:
این سیستمهایی رو که تا حالا ساختم عکساشو اپلود کردم . خودتون می دونین که چقدر طول میکشه تا من ببینم چی ساختم !!!! آخه وقتی اجراشون می کنی به سختی اجرا میشه
ممنون از همه
 

پیوست ها

  • gigamax-flow.jpg
    gigamax-flow.jpg
    28 کیلوبایت · بازدیدها: 8

ali3dtech

Member
gigamax جان توی این قسمتایی که گفتی چیزی بعنوان Cache کردن نداریم و این فقط ماله Particle Flow هستش. (البته تا اونجایی که من میدونم)
برای این کاری هم که میخوای بکنی یه راه فقط داری تا بتونی بار کمتری روی سیستم بزاری... اونم اینکه بیای و توی این سیستمهای ذره ای یه جایی توی پارامترهاشون یه چیزی به نام Percentage of Particles داریم که درصد نمایش ذرات رو در Viewport به شما نشون میده و به رندر نهایی کاری نداره. یعنی اگه مثلا درصدش روی 50 تنظیم بشه توی Viewport که شما می بینی فقط 50 درصد ذرات رو میبینی اما توی رندر همون 100 درصد ذرات که همه ذرات رو شامل میشه رندر میکنه.

موفق باشی
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
مرسی علی جان . اونو یاد داشتم . می خواستم کامل ببینمش که ظاهرا با این سیستم حرکت ذره ای نمیشه . ولی خیلی لطف کردی .
پس یعنی برای رندر صحنه هیچ راهی وجود نداره دیگه؟!!!
هی ی ی ی یییی ی یی ی !!!!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا