یه سوال درباره ciw آموزش طراحی وب

سلام
نمیدونم سوالم رو باید این جا مطرح کنم یا نه؟ ولی اگه کسی میتونه کمک کنه !
من یه آموزشگاهی در مشهد میخوام برم که ادعا میکنه طراحی سایت رو به صورت تخصصی آموزش میده
نرم افزارهای و زبانهای زیر :
فلش
فتوشاپ
java
asp
dream weaver
php
همه رو در 5 ماه آموزش میدن با 550 تومن!
در آخر هم مدرک ciw میدن ! دو سوال:

1- مدرک ciw دیگه چیه ؟ اصلا بدرد بخور هست یا نه ؟
2- با این شرایطی که اینها گفتند خوبه که من برم این آموزشگاه یا نه؟
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
مدرک CIW یک مدرک بین المللی هست و تا اونجایی که من می دونم باید آزمون بین المللی هم بدید . ( مثل MCSE یا MCITP و یا TOEFL ) . یه زمانی هم ایران تحریم بود الان دیگه نمی دونم .
در مورد موارد آموزشی هم که مطرح کردید به نظر من بهتره شما یا توی بحث سمت سرور ( Server Side ) مهارت پیدا کنید و یا سمت کاربر ( Client Side ) چون این دو مقوله جدا از هم هستند .
برای مثال HTML , Javascript , CSS سمت کاربر هستند و ASP , PHP , JSP سمت سرور ، که بحث Client Side بیشتر به طراحی و گرافیک بر می گرده و سمت سرور بیشتر به برنامه نویسی و دیتابیس .
در ضمن من خودم موافق این نیستم که هم زمان هم ASP کار کنی و هم PHP اگر بخوای واقعاً حرفه ای بشی بهتره فقط به یکیش بپردازی .
در مورد Dream Weaver هم باید بگم که این نرم افزار فقط یک IDE هست برای ساختن صفحات وب که در نهایت باید در اون HTML , CSS , ... کار کنید و به تنهایی بدون تسلط به موارد ذکر شده کاربرد زیادی نداره . در واقع شما کدهای خودتون ( مثلاً HTML ) رو در نوت پد هم می تونید بنویسید ولی خوب یه نرم افزار مثل Dream Weaver یکسری امکانات بیشتر به شما می ده و کار رو راحت تر می کنه .
در کل این آموزشگاه ها برای استارت زدن خوب هستند ولی فقط برای شروع ، برای حرفه ای شدن همت و پشت کار خودتون لازم هست و وقتی می زارید . توی بازار کسی موفق هست که تخصص داره و چیزی بلده نه کسی که صرفاً یک کدرک داره .
 
منظور من موسسه راشد بود
ولی من هنوز جواب خودمو نگرفتم !
اصلا مدرکش خوب هست یا نه؟
در حدی یاد میدن که بتونی سایتهای خوب و البته حرفه ای درست کنی یا نه؟
چون راستشو بخواین من خودم رشتم کامپیوتره - دوره کاردانی یه چیزایی یاد دادن - جالبه که با این که من جزء بهترین ها بودم ولی یه
سایتی که یه فروشگاه یا حتی ثبت نام داشته باشه نمی تونستم درست کنم!
الان هم که دارم کارشناسی رو پشت سر میذارم حتی یه صفحه معمولی هم برام درست کردنش سخت شده(بدلیل فراموش کردن!!)
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
این مدرک یه مدرک بین المللی هست و اگر موفق به اخذ این مدرک بشید چرا بد باشه ؟ خیلی هم خوبه . اما این که چیزی یاد می گیرید یا نه بستگی به اون آموزشگاه داره و انصافشون . اما در بهترین حالت هم شما با گرفتن یک مدرک نمی تونید حرفی واسه گفتن داشته باشید و فوراً وارد بازار کار بشید . درست مثل همین مدرک لیسانسی داریم می گیریم ، من هم دارم کارشناسی کامپیوتر می خونم . در واقع توی دانشگاه معمولاً کسی چیزی یاد نمی گیره و همه اون مدرکه براشون مهمه ( البته متاسفانه تو مملکت ما اینطور هست ) . در واقع این مدرک ها بیشتر اعتبار می ارن تا تخصص . من خودم تا به حال هیچ کلاسی نرفتم و هیچ دوره ای ندیدم و توی دانشگاه هم هیچ چیز یاد نگرفتم اما توانایی ساخت وبسایت و مالتی مدیا با همه امکاناتش رو دارم ، اما واسه یادگرفتن خیلی شب ها بی خوابی کشیدم و ... حالا اگه این وسط یه مدرک ciw و لیسانس هم داشته باشم که خیلی عالی می شه . این حرفای من رو به حساب تعریف از خود نزارید می خوام واقعیت بازار کار کشورمون رو بهتون بگم .
در کل گذروندن این دوره خوب هست و بهتون پیشنهاد می کنم . اما با سرفصل هایی که شما اینجا گذاشتید من فکر می کنم توی این دوره یکسری آموزشها و مفاهیم کلی آموزش داده می شه و شما بعد از آشنایی با مباحث کلی مربوط به وب می تونید یک زمینه رو انتخاب کنید و اون رو حرفه ای ادامه بدید.
در آینده شمایی که این مدرک می تونه یک امتیاز خوب و معتبر براتون باشه . ( به شرطی که کار هم بلد باشید ) .
 

asheri

Member
آقا , خوبه ,آموزشگاه در کنار کار و پروژه میتونه از تو یک طراح حرفه ای بسازه
پیشنهاد من اینه که یک پروژه کاری جدی هم بگیری در کنارش انجام بدی
 

phpweb

Active Member
مدرکشون فکر نکنم معتبر باشه، چون امتحانش بین المللی هست. اما در صورتیکه امتحان رو بصورت بین المللی برگزار کنن، پیشنهاد می کنم که حتما این مدرک رو رو بگیرید.
 

c4t3r

New Member
منم دارم میرم - از فردا (جمعه) ساعت 6 اولین جلسست - مبلغشم 250 و توی بیرجند هم هست
 

جدیدترین ارسال ها

بالا