یه سوال تکنیکی

amirghibi

Member
یه سوال
:rose:
من میخوام یه صحنه رو رندر بگیرم ولی به دلیل سنگینی صحنه مجبورم تک تک رندر بگیرم و بعدا با هم ادغام کنم
تصمیم گرفتم یه دوربین و یه سری نور ثابت بزارم و فقط مدل رو ایمبورت بگیرم و تکتک رندر بگیرم
میرسیم سر سوال اصلی
دوربین رو چطوری تنظیم کنم که نقطه خاصی رو پوشش بده ؟و چطوری به رندر بگم از این دوربین رندر بگیر نه دوربین بیشفرض؟چطوری دقیق دوربین رو اندازه زاویه بدم مثلا 60 درجه نصبت به مرکز گرید؟
بهتر از چه نور هایی برای یه محیط باز استفاده کنم (میخوام با منتال ری رندر بگیرم)
برای بستن صحنه چه توصیه ایی میکنید مثلا یه کره بزارم یا یک مکعب تکسچر داشته باشه یا نه متربال جی (کلا نکات میخوام)
برای گرفتن چند عکس از یک انیمیشن چه کارایی کنم بهتره (ادغام رو بلدم گرفتن رو نمیدونم چطوری بهتره مثلا چند فریم یا تنظیمات موتور رندر منتال ری)
 
با این سوال هایی که شما پرسیدید باید یه آموزش کامل کار با منتال ری ببینی و راهنمایی در اینجا یخورده زمان بره
پیشنهاد می کنم آموزش های دیجیتال تیوترز رو دانلود کنی
 

amirghibi

Member
راهنمایی میخواستم
کدوم اموزش اینا رو بررسی میکنه لینک یا موضوعش رو میدونی برم تو کار دانلودش
 
سلام
سوالتون یکم جای "هاااااان؟؟؟!!!!" داشت!:wink:
خیلی کلی پرسیدین! چیزی که بنده از سوال دستگیرم شد این بود که لایه های رندر میتونه کمکتون کنه
اما یه توصیه که شاید ناراحتتون کنه؛ اما حتما inteoduction to rendering in maya از digital tutors رو ببینین. نکاتی داره که گاها دیدم بچه های حرفه ای ازش غافلا یا اصلا نمیدونستن همچین گزینه ای هم هست!
 

mostafabibin2

Well-Known Member
برای تغییر دوربین پیش فرض برو تو تنظیمات رندر، بعد بخش Common و دوربین رو از Persp عوض کن رو دوربین خود (منوی پایین انداختنی)
در مورد زاویه دوربین والا خودت باید تنظیمات رو تغییر بدی تا ببینی چی کی خوای. تو مشخصات (AE) دوربین می تونی اینکار رو انجام بدی.
برای نور تو محیط باز به گمانم Mr Sun and Sky عالی باشه اما باید تنظیم کنی. مثلا باید از گاما برای همه تکسچرهات استفاده کنی. من ی اسکریپت نوشتم که گاما رو وصل می کنه.
برای بستن صحنه رند هم معمولا کره کفیات می کنه، اما فقط معمولا و نه همیشه. فقط یادت باشه تیک Cast Shadow کره رو برداری
 

جدیدترین ارسال ها

بالا