یه راه برای رفتن به ترکیه اینه بچتونو اونجا به دنیا بیارید

fardinamiri

New Member

اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد
خلاصه
تولد یکی دیگر از راه های اخذ اقامت ترکیه کی باشد. تولد هر فردی می تواند طبق قانون تابعیت بر اصل خون، تابعیت والدین خود را کسب نماید. اما نوع دیگری از تقسیم بندی های تابعیت برا اساس تولد، تابعیت خاک می باشد که بیشتر کشور های مهاجرت پذیر به آن اعتقاد دارند.
7 مهر 1399

اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد


تولد یکی دیگر از راه های اخذ اقامت ترکیه کی باشد. تولد هر فردی می تواند طبق قانون تابعیت بر اصل خون، تابعیت والدین خود را کسب نماید. اما نوع دیگری از تقسیم بندی های تابعیت برا اساس تولد، تابعیت خاک می باشد که بیشتر کشور های مهاجرت پذیر به آن اعتقاد دارند.
اخذ اقامت در این کشورها به این شکل است که؛ چنانچه نوزادی در این مناطق به دنیا بیاید، به صورت خودکار اقامت آن کشور را خواهد داشت.

تابعیت ترکیه از طریق تولد را می توانیم در سه بخش دسته بندی کنم؛

  • چنانچه فرزند متولد پدر یا مادر ترک ترکیه باشد
  • شهروندان ترک، فرزندی را به فرزند خوندگی
  • اخذ اقامت دائم از طریق اقامت موقت بیشتر از 5 سال در ترکیه

اقامت یک مجوز برای انجام امور طبیعی (تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ... ) در کشور مورد نظر است.
نکته ای که برای اخد اقامت باید رعایت کنیم این است؛ قبل صدور گواهی تولد نوزاد، وضعیت اقامتی فرزندشان را مشخص نموده و پس از اخذ گواهی باید جهت گرفتن اقامات در ترکیه اقدام نمایند. چراکه اگر این روند را طی نکنند، حضورشان در ترکیه دچار مشکل شده و غیر قانونی به شمار می آید و اما براب انجام فعالیت های اخذ اقامت ترکیه به مدارکی نیز نیاز خواهید داشت.


اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد



مقاله مرتبط: مراحل و شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت به روش تولد


مدارکی که برای اخذ اقامت ترکیه، باید تهیه و به سازمان های مربوطه تحویل دهیم، شامل موارد زیر است:

  • مدارکی نشان بر اقامت والدین در ترکیه
  • مدارک و گواهی ازدواج پدر و مادر فرزند
  • تکمیل فرم اقامت برای نوزاد
  • تسویه هزینه های مورد نیاز برای اقامت نوزاد
  • البته ترکیه در رابطه با نوزادانی که یکی از والدین آنها ترکیه ای نباشد، سخت گیر است و برای ارائه اقامت ترکیه به نوزاد، می بایست ولدین در خواست اخذ اقامت ترکیه دهند. با توجه به نکات فوق، قطعا ترکیه برای ارائه اقامت، قوانین بخصوصی وضع کرده است.
مقالات مرتبط: قوانین جدید اقامت در ترکیه

یک مادر و کودکش که در ترکیه هستند

قوانین اخذ اقامت ترکیه به روش تولد

یکی از قوانین اقامت ترکیه، داشتن والدین ترکیه ای است.
عدم انجام هیچ اقدامی که برای سلامتی ترکیه لازمه اقدام برای اخذ اقامت است.
اگر مادر فرزند تابعیت ترکیه ای داشته و پدر نوزاد تابعیت ترکیه نداشته باشد و نوزدا بدون ازدواج به دنیا آمدهباشد، می تواند درخواست اقامت دهد.
اگر هر دوی والدین تابعیت ترکیه نداشته باشند، و نوزاد در خاک ترکیه در خارج از ازدواج به دنیا آمده باشد، می تواند در خواست اخذ اقامت دهد.
فرزندی که یکی از والدین تابعیت ترکیه داشته، اما در خارج از ترکیه به دنیا آمده باشد، می تواند با ارائه مدارک لازمه در خواست اخذ اقامت دهد.

مقاله مربط: معرفی کامل کشور ترکیه

اخذ اقامت والدین توسط تولد فرزند در ترکیه

علاوه برا این که تولد فرزند در ترکیه موجب اخذ اقامت وی در ترکیه نیز می شود؛ اما افرادی از این روش برای کسب اقامت خود نیز استفاده می کنند. این امر که والدینی فرزندشان در ترکیه به دنیا بیاید، می توانند اقامت ترکیه را بگیرند، صحیح است؟
اگر کودکی در ترکیه به دنیا بیاید، باید یکی از والدین او تابعیت ترکیه را داشته باشند تا بتواند اقامت ترکیه را داشته باشد.
نکته ای که قابل اهمیت است؛ پذیرفته شدن تابعیت مضاعف توسط ترکیه می باشد. به این معنی که اگر کسی که والدینش تابعیت ترکیه را نداشته باشند، در ترکیه به دنیا بیاید؛ هم می تواند تابعیت کشور والدین را بگیرد و هم اینکه تابعیت ترکیه را نیز دریافت کند.

گروه مشاورین درخت سفید، این مقاله را برای راهنمایی بیشتر کاربران منتشر کرده است. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا