prince_Persia_7
Well-Known Member
البته اسم برنامه رو که نمیشه روش گذاشت چون خیلی خیلی سادست ولی در حال تکمیله. در واقع با استفاده از گرافیک دوبعدی #c گرافیک سه بعدی واسش تعریف کردم. من اصلا نمیدونم نرم افزار های گرافیک سه بعدی رو چطوری میسازن وهیچ مطالعه ای هم در این زمینه نداشتم. خودم برای این کار از فرمول های هندسه تحلیلی استفاده کردم. به این صورت که ابتدا یه صفحه با تعریف بردار نرمال و سه نقطه روی اون یک دوربین تعریف کردم. سپس یک باکس رو با تعریف 8 نقطه ی متمایز با سه مشخصه ی (x و y و z ) تعریف کردم. از تصویر نقاط بر روی صفحه برای تبدیل مختصات سه بعدی به دو بعدی استفاده کردم که مبدا مختصات دو بعدی یکی از نقاط مشخص روی صفحه است. الان درگیر تعریف پرسپکتیو هستم.( fov دوربین )
برای ایجاد حالت پرسپکتیو میتونم از یک هرم استفاده کنم سپس تصویر هر نقطه بر روی صفحه ی ای که با بردار نرمال هرم موازی باشه و شامل اون نقطه باشه رو محاسبه کنم در این صورت اشیائی که از مبدا هرم دورتر باشند کوچکتر به نظر خواهند رسید. اگه دقت کنید توی تری دی مکس هم دوربین به شکل هرم هست.
برای ایجاد حالت پرسپکتیو میتونم از یک هرم استفاده کنم سپس تصویر هر نقطه بر روی صفحه ی ای که با بردار نرمال هرم موازی باشه و شامل اون نقطه باشه رو محاسبه کنم در این صورت اشیائی که از مبدا هرم دورتر باشند کوچکتر به نظر خواهند رسید. اگه دقت کنید توی تری دی مکس هم دوربین به شکل هرم هست.