یادگیری نوسان گیری در بورس از مبتدی تا حرفه ای

thekachal

New Member
به گزارش بورس نیوز، روش نوسان گیری در بورس، یکی از سبک‌های پرطرفداری است که معامله‌گران تایم فریم‌های کوتاه مدت در بورس از آن استفاده می‌کنند؛ امروز در این مطلب به طورکامل شرح خواهیم داد که نوسان‌گیری در بورس چیست، اهمیت آن در چه چیزی است، چه مزایا و معایبی دارد و...؛ همچنین یک دوره از آکادمی پارسیان بورس برای آموزش بورس در مشهد به علاقه‌مندان معرفی خواهیم کرد.

نوسان‌گیری چیست؟​

همان‌طور که می‌دانید تغییرات قیمت بورس در مدت‌زمان کوتاه به‌عنوان نوسان شناخته می‌شود. نوسان‌گیری در بورس روشی برای کسب درآمد در بازار‌های مالی محسوب است که تخصص، تکنیک و مهارت خاص خود را می‌طلبد و البته بیش از دانش نیاز به تجربه دارد.

درصورتی که می خواهید نوسانگیری کنید باید شاخص‌های مربوطه را بشناسید، بر ابزار‌های فنی تسلط داشته باشید و مرتب آینده سهام را مورد بررسی قرار دهید. شاخص‌ها و سایر ابزار‌های فنی، گذشته سهام را نشان می‌دهند و می‌توانند از این اطلاعات برای کمک به‌پیش بینی آینده سهام استفاده کنند. بااین‌حال، آگاهی از سهام شرکت، بازارها، اطلاعات قابل‌اعتماد، اطلاعات محرمانه، گزارش‌های مالی، یادداشت‌های توضیحی، گزارش‌های هیئت‌مدیره، اطلاعات مالی و مزیت رقابتی شرکت نیز می‌تواند بر پیش‌بینی تأثیر بگذارد.

ازآنجایی‌که این روش می‌تواند خیلی سریع سود زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد، می‌تواند باعث از دست‌دادن سرمایه شما نیز شود. به‌عنوان یک توضیح کلی، معاملات نوسانی در واقع یک سبک معاملاتی است که سعی می‌کند در یک بازه زمانی چند روز یا هفته سود‌های کوتاه‌مدت تا میان‌مدت را در یک بورس (هر ابزار مالی) به دست آورد.

معامله‌گران نوسانی از ابزار‌های تحلیل تکنیکال و خواندن نمودار برای یافتن فرصت‌های معاملاتی استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه راه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری و سود در بورس وجود دارد که یکی از این روش‌ها معامله است. این روش برای سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت کاملا مناسب بوده و همچنین در روش نوسان، سرمایه‌گذار در مدت‌زمان کوتاهی (یک تا سه روز) سهام بورس را خریداری کرده و پس از نوسان به فروش می‌رساند.

درست است که این روش کسب درآمد آسان نیست، اما به دلیل اشتیاق و هیجان از سود به‌دست‌آمده بسیاری از سرمایه‌گذاران از این روش استفاده می‌کنند.

نوسان معنای خاص خود را دارد. بورس یک بازار بی‌ثبات بوده بااین‌حال، گاهی اوقات، کوتاه‌مدت است، اما ماهیت بازار فراز و نشیب‌های آن است.

در بورس، هر معامله‌گری استراتژی خاص خود را دارد و برخی می‌توانند در بلندمدت در بورس سرمایه‌گذاری کنند. اگرچه سودآور است، اما باید در برداشت آنها صبور باشید. از سوی دیگر، برخی از سرمایه گذاران بورس تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری سرمایه خود در بورس بصورت بلندمدت را ندارند و ترجیح می‌دهند با بهره‌مندی از سود حاصله در آن زمان، اقدام به خریدوفروش بورس در کوتاه‌مدت کنند. البته چنین معاملاتی با ریسک بیشتری همراه است.

منظور از نوسان‌گیری در بورس​

همان‌طور که گفتیم خریدوفروش سهام برای کسب سود اندک و در پاسخ به نوسانات کوتاه‌مدت در بازار سهام است. باید به‌خاطر داشت که سهام‌داران با ریسک محدود سرمایه اغلب به معاملات کوتاه‌مدت و بی‌ثبات علاقه‌مند هستند. این افراد معمولاً برای دو هفته تا یک ماه سرمایه را در یک سهام قرار می‌دهند.

در واقع آن‌ها سهامی را پیدا می‌کنند که در یک برهه زمانی معین بین دو قیمت در نوسان هستند و آن‌ها را با قیمت پایین می‌خرند و پس از چند روز به قیمت بالا می‌فروشند.

بعد از چند روز دوباره سهام را با قیمت کمتر می‌خرند و دوباره با قیمت بالاتر می‌فروشند. آن‌ها این کار را تا زمانی که نمودار سهم به آن‌ها اجازه دهد انجام می‌دهند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که نوسان گیر‌ها کمتر به ارزش بنیادی شرکت‌ها برای نوسان در بورس توجه می‌کنند و تحلیل فنی یا تکنیکال یکی از مهم‌ترین مهارت‌های موردنیاز برای نوسان‌گیری است.

نوسان گیران معمولاً هدف قیمتی خریدوفروش برای بورس ندارند و می‌توانند در زمانی که روند قیمت مثبت است سهام بخرند و زمانی که روند قیمت منفی است بفروشند.

شخصی که نوسان‌گیری در بورس را دنبال می‌کند، قیمت‌های فعلی را پیگیری می‌کند و سفارش‌های خریدوفروش را دنبال می‌کند و بر اساس آن‌ها تصمیم می‌گیرد. اما ازآنجایی‌که تغییرات قیمت در واحد زمان نرخ‌های متفاوتی دارد، برخی از نوسانگر‌ها در مدت‌زمان طولانی‌تری نوسان می‌کنند و برخی در دوره کوتاه‌تری شروع به معامله می‌کنند.

نوسانگر‌ها را می‌توان با توجه به نحوه تغییر آن‌ها در بورس به چند گروه اصلی تقسیم کرد:

• گروه اول چرخش بلندمدت و چندماهه دارد و بر اطلاعات مالی و تحلیل بنیادی بورس تمرکز دارد.

• گروه دوم با استفاده از تحلیل تکنیکال نوسان‌گیری را معامله می‌کنند در این روش، سرمایه‌گذاران یک سهم را با استفاده از نمودار‌ها در مدت‌زمان کوتاهی خریداری می‌کنند و پس از افزایش چند درصدی قیمت، آن را می‌فروشند.

• گروه سوم نیز با استفاده از محیط موجود در بازار جریان‌های روزانه ایجاد می‌کنند. گاهی دیده می‌شود که با انتشار یک خبر، بورس یک گروه خاص افزایش می‌یابد.

• گروه خاصی از فعالان بازار که منابع مالی زیادی دارند تغییرات موقتی ایجاد می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر این افراد می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی قسمت زیادی از سهم را بفروشند. در نظر داشته باشید که این ایده موضوع خاصی در بازار مالی ندارد، این روز‌ها سیر تحول پول دیجیتال نیز بسیار غنی است.

اهمیت آموزش نوسان‌گیری در بورس چیست؟​

همان‌طور که می‌دانید سرمایه‌گذاری و خریدوفروش اوراق بورس در بازار بورس بدون دانش تحلیلی لازم اشتباه بسیار بزرگی است و می‌تواند ریسک زیادی را برای سرمایه شما به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که با توجه به حساسیت بالای این روش درآمدزایی، اهمیت آگاهی از تغییرات بورس نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است. کوچک‌ترین اشتباه در روند معاملات می‌تواند منجر به فاجعه و ازدست‌دادن سرمایه قابل‌توجهی شود.

البته بسیاری از کاربران به دنبال استفاده از این روش برای کسب درآمد در بازار بدون داشتن آموزش‌های مناسب هستند و تنها به سیگنال‌های تغییر در بورس تکیه می‌کنند و فرد هرگز در این شرایط در بازار برنده نشده است. توصیه می‌کنیم شرکت در دوره‌های آموزش را دنبال کنید و سپس تمرین کنید و در این روش سرمایه‌گذاری تخصص کافی کسب کنید.

ضرورت و اهمیت آموزش نوسان‌گیری در بورس از دو منظر قابل‌تحلیل است. در سطح فردی و شخصی، استفاده از خدمات آموزشی بورس، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری را تضمین می‌کند. در واقع، بازیگران بازار باید ابتدا روی کسب دانش و مهارت سرمایه‌گذاری کنند. بورس مکانیسم‌ها و ادبیات خاص خود را دارد. ابزار‌ها و پایگاه‌های معاملاتی در این بازار منحصر به فرد هستند و یادگیری نحوه کار با آن‌ها کاملاً ضروری است.

کسانی که می‌خواهند به‌صورت غیرمستقیم (از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا از طریق خدمات مدیریت دارایی) سرمایه‌گذاری کنند، بهتر با مفاهیم اولیه بورس آشنا می‌شوند. در مرحله بعد فردی که می‌خواهد در بازار سرمایه فعالیت کند باید مهارت‌های تحلیلی داشته باشد و بتواند زمان مناسب برای خریدوفروش سهام را شناسایی کند. این مهارت با حضور در دوره آموزش بورس به دست می‌آید.

بعد دیگر نیاز به آموزش بورس به تأثیر سرمایه‌گذاران بر شرایط بازار مربوط می‌شود. قیمت‌ها در بازار متأثر از عرضه و تقاضا است و رفتار هیجانی و ناآگاهانه مردم در این بازار می‌تواند علیه همه سرمایه‌گذاران مؤثر واقع شود.

مانند هر قسمتی از بازار بورس، آموزش نوسان‌گیری در بورس بخش‌های خاص خود را دارد که از شما می‌خواهد گام‌به‌گام یاد بگیرید، از هوش خود استفاده کنید و خطر ازدست‌دادن حتی سهام را بپذیرید.

برای آموزش بورس در مشهد کدام آموزشگاه را پیشنهاد می‌دهید؟​

اگر قصد ورود به بورس و کسب سود با سرمایه‌گذاری در این بازار را دارید دوره آموزش بورس در مشهد آکادمی پارسیان بورس برای شما مناسب است. آکادمی بورس پارسیان یکی از معتبرترین و بهترین مجموعه‌ها در زمینه آموزش بورس می‌باشد که دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بوده و فعالیت خود را با آموزش بورس در مشهد از سال ۱۳۷۵ و آموزش‌های تکمیلی آغاز نموده است.

همچنین می‌توانید به‌صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان آموزش و پشتیبانی تماس بگیرید و در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد خدمات، نحوه آموزش و ... از طریق تماس مستقیم یا سایر راه‌های ارتباطی مجازی از آن‌ها دریافت کنید. سؤال‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارید، همکاران ما نیز پاسخگوی شما خواهند بود.

نتیجه گیری

یادگیری نوسان گیری در بورس می‌تواند برای افرادی که قصد دارند با تحلیل تکنیکال سود‌های کوتاه مدت کسب کنند بسیار مفید است؛ لذا در این مقاله ار بورس نیوز، به توضیح حول این موضوع پرداختیم و دوره عالی آموزش بورس در مشهد را معرفی کردیم.
 

golex

Member
نوسان گیری زمانی به صرفه است که کارمزدش نصبت به سودش خیلی نا چیز باشه وگرنه الکی پول هدر دادنه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا