گوگل یک قدم تا نابودی در بورس

Salar

Active Member
سهام گوگل دیوانه شده است؛ این جمله‌ای است که تمام کارشناسان بازار بورس وال‌استریت در روزهای گذشته آن را با خود تکرار می‌کردند.


سیر تصاعدی نزول قیمت هر سهم گوگل، ناظران را بلافاصله به یاد خاطرات آزاردهنده چند سال پیش در مورد شرکت‌های اینترنتی می‌انداخت که سرنوشت آنها نام "ترکیدن حباب دیجیتال" را به خود گرفت.

بنابر گزارش مرکوری نیوز، در آخرین روز هفته گذشته میلادی قیمت هر سهم گوگل با 15 درصد کاهش به 172 دلار رسید و همین کافی بود که شاخص معتبر شرکت‌های فناوری در بازار بورس آمریکا، موسوم به NASDAQ، به طرز فجیعی منفی شود.

درآمد باورنکردنی سهام گوگل، محبوب‌ترین موتور جست‌وجوی دنیا، باعث شد که سه‌شنبه هفته قبل این شرکت اعلام کند که قصد دارد به طور عمده در قیمت سهام خود تجدیدنظر کند و آن را بالاتر ببرد، اما اتفاقات روزهای آینده دقیقا مانند سال 98 و انفجار حباب اینترنت شبیه بود، همان روز که هنر بلودگت اعلام کرد قصد دارد قیمت سهام آمازون دات‌کام را تا 400 دلار برای هر سهم بالا ببرد. این اتفاق افتاد و او طبق برنامه به قیمت رویایی خود رسید اما، تنها سه هفته بعد هیچ‌کس حاضر نبود سهام آمازون را حتی با قیمتی کمتر از 10 دلار بخرد.

اما فارغ از اظهار نظرهای کارشناسان اقتصادی و بورس‌بازان، این هفته چشم تمام متخصصان و اهالی کامپیوتر و اینترنت در آمریکا و دنیا به تابلوهای وال‌استریت خواهد بود، چرا که اگر گوگل در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی خود و مبادلات تجاری‌اش در بورس شکست بخورد، سرنوشت تاسف‌باری در انتظار پروژه‌های بلندپروازانه اید‌های مدیران این شرکت خواهد بود.

ایمیل یک‌گیگابایتی، جست‌وجو در کامپیوتر و اینترنت بطور همزمان، مرورگر اینترنتی و مسنجر اینترنتی از جمله این پروژه‌ها هستند که گوگل در بخش ادار-فنی خود سرمایه‌گذاری کلانی بر روی آنها کرده است و حالا ممکن است با به خطر افتادن زیرساخت مالی این شرکت، که تنها 6 سال از عمر آن می‌گذرد، تمام این پروژه‌ها متوقف شوند.

کاربران کامپیوتر آرزو دارند هرگز این اتفاق نیفتد.

منبع» خبر از تراشه
 

a Truth Seeking

Active Member
من اين خبر رو ديروز ظهر خوندم.
من هم اميدوارم كه اين اتفاق براي Google نيفته چون تازه داره مراحل پيشرفت كارش رو طي مي كنه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا