موضوع فراتر از تشخیص بر اساس کاربران هست. در واقع ماتریکسی که گوگل برای نمایش و اولویت بندی یافته ها تهیه می کند مرتب دچار تغییر و ارتقا است. با هر تغییر مقالاتی در این زمینه منتشر می شود. این اطلاعات برای مهندسین SEO مهم ترین گزینه است. به عنوان مثال قبلا گوگل به کلمات کلیدی META و میزان این کلمات در متن بسیار اهمیت می داد اما امروزه این کلمات اهمیت بسیار کمتری دارند. توجه گوگل به موارد بسیار زیادی معطوف شده و از مهم ترین آن ها PageRank وب سایت هاست. ارتبطا بین کلمه، عنوان سایت، میزان لینک به این سایت با آن کلمه و ... از عناصری هستند که اولویت وب سایت ها را در جستجو تعیین می کنند.
از دیگر موارد، که این روزها به شدت به ضد گوگل در ارپا تمام شده، وارسی اطلاعات شخصی کاربران گوگل است. با بررسی خواسته های شما، گوگل تلاش می کند جستجو را به خواسته شما نزدیک کند.
مطلب در این مورد گسترده و شیرین است. با جستجویی ساده می توانید مقالات مختلفی را بدست آورید.