PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
شرايط نابهسامان الکامپ امکان حضور گسترده در آن را از ما سلب کرد.
مدير عامل شرکت مرواريد لاوان، با بيان اين مطلب و همچنين با اشاره به نوع حضور لاوان در الکامپ و در فضاي باز محوطه نمايشگاه، گفت: امسال ما با کانون تبليغات و نشريه لاوان به نمايشگاه آمديم، چون تيراژ آن را اخيرا دو برابر کرديم و اين موضوع براساس درخواست تامينکنندگان لاوان بود که مانند بسياري از شرکتهاي بزرگ در الکامپ حضور نيافتند ولي دوست داشتند تبليغاتشان در الکامپ باشد در حقيقت هيات امناي لاوان اعتقاد نداشت که حضور ما در اين نمايشگاه بيشتر از حضور کانون تبليغات لاوان باشد.
احمد عليپور به کمتر شدن حضور لاوان در الکامپ امسال در مقايسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: اينکه ما با يک اسم و شکلي در نمايشگاه سال گذشته شرکت کرديم و امسال حضورمان به مراتب کمرنگتر شده بود براي تمام مخاطبان و بازديدکنندگان الکامپ حتما جاي سوال خواهد بود اما ميخواهم بگويم علت اين قضيه ما نبوديم ما دلمان ميخواست با غرفهاي بسيار بزرگتر از سال گذشته در اين نمايشگاه شرکت کنيم اما متاسفانه اين نمايشگاه حتي گوشهاي از انتظارها و پيشنهادهاي ما را برآورده نکرد.
او با اشاره به ضعفهاي ساختاري الکامپ از نظر شناسايي بازديدکنندگان، گفت: ما سالها در نمايشگاههاي مختلفي شرکت کرديم و از مسوولان الکامپ خواستيم که يک شاپر(Shopper) هم براي مخاطبان فروش ما در نظر بگيرد تا ميان بازديدکنندگان معمولي و افراد داراي اهداف تجاري تمايز به وجود بيايد اما اين امکان در الکامپ هنوز فراهم نيست و به شما اطمينان ميدهم روزي که الکامپ صاحب اين بخش شود لاوان اولين غرفه را خواهد داشت.
عليپور شکل حاضري نمايشگاه را فاقد استانداردهاي لازم در سطوح داخلي و بينالمللي خواند و افزود: با وجود اينکه سال گذشته با استقبال فراواني در غرفه لاوان مواجه بوديم اما واقعيت اين است که من هرگز لذت نبردم که اين جمعيت براي گرفتن اشانتيونها به اين شکل در جلوي غرفهها تجمع ميکنند، ما بايد بتوانيم بحث تبليغات را از رويکرد تجاري در الکامپ جدا کنيم.
او با بيان اينکه به هيچ وجه مسايل مالي در حضور لاوان در الکامپ تاثيري نداشته، گفت: امسال همانند سال گذشته اگر ميخواستيم به صورت کامل غرفه بزرگي را به لاوان اختصاص دهيم بودجه کافي از سوي تامين کنندگان اين گروه کاملا فراهم بود؛ بنابراين دغدغه مالي نداشتيم موضوع اين است که تا چه زماني ميخواهيم شاهد اين وضعيت بدون خلاقيت در الکامپ باشيم من شک ندارم که بدون توجه به حضور لاوان، دوستان سرانجام مرکز خريد را راهاندازي خواهند کرد.
به گفته عليپور، 80 درصد بازديدکنندگان الکامپ را مصرفکنندگاني تشکيل ميدهند که بايد با يک مرکز خريد پررونق رو بهرو باشند و تنها 20 درصد را تاجران يا افراد جوياي روابط تجاري تشکيل ميدهند به همين دليل ما تصميم گرفتيم تنها در ابعاد يک غرفه کوچگ براي نشريه لاوان روي الکامپ سرمايهگذاري کنيم.
عليپور مشترکان نشريه لاوان را 18 هزار تا خواند و ادامه داد: تقريبا 4 هزار از اين تعداد سازمانهاي دولتي، شرکتها و کاربران ما هستند و باقي اين تعداد مشترکان را افراد داراي لاوان کارت تشکيل ميدهند.
او همچنين به افزايش روزانه تعداد تامينکنندگان شبکه لاوان اشاره کرد و افزود: به موازات بازاريابي و تبليغاتي که براي اين شبکه انجام ميدهيم، نظارتهاي خود را هم افزايش داديم و بر فروشگاههاي خطاکار بسيار سختگيري ميکنيم.
او همچنين در ادامه به فعاليتها و حضور فراسو در فروشگاه هايپراستار، گفت: در اين فروشگاه محصولات سختافزاري و جانبي خود را با قيمتي پايينتر عرضه کرديم که استقبال بسيار خوبي هم به عمل آمد اين در حالي است که کالاهاي عرضه شده در هايپراستار را در يک دامنه گسترده از مدلهاي مختلف با مشارکت هر دو طرف انتخاب و عرضه کرديم.
به گفته وي، سياستهاي لاوان به سمتي است که قيمت محصولات ارايه شده در فروشگاههايي مانند هايپراستار با نرخ موجود در شبکههاي توزيع و فروش کاملا يکسان باشد و ما قصد داريم به شدت اين موضوع را کنترل کنيم.
عليپور همچنين در خصوص افزايش تعداد فروشگاههاي هماهنگ لاوان، گفت: ما هر روز در اين حوزه براي لاوان در حال رشد هستيم و تاکنون از ابتدا تا الان در 48 فروشگاه عرضه داشتيم. طبق پيشبينيهاي انجام شده، هدف نهايي ما در زنجيره لاوان رسيدن به 700 فروشگاه است سال گذشته متوسط فروش ما در فروشگاهها 5/1 ميليون تومان بوده است يعني هفتهاي 200 ميليون تومان و اين براي ما موفقيت به حساب ميآيد.
او در خصوص فروشگاههاي مختلف از فروش و برخورد با مشتري، گفت: در صورت دريافت هر گونه شکايت از سوي مشتريان فروشگاههاي لاوان، با انجام اقدامات قانوني با اين مراکز متخلف برخورد ميکنيم و حتي در موارد لازم آنها را تعطيل ميکنيم.
به گفته وي، لاوان تصميم دارد از اين پس خود داراي فروشگاه شود تا بتواند بر سيستم برخورد با مشتري و نظارت بر رفتار فروشندگان، کنترل و نظارت بيشتري داشته باشد اگر اين ايده با بهدست آوردن يک سود متعادل و البته شفاف پيش رود، ما ميتوانيم به نقاط جالبي از پيشرفت شبکه لاوان دست پيدا کنيم.
عليپور به مشکلات پيش پاي فعاليت شفاف بازرگاني در داخل کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر مالياتهاي سنگين و فشارهاي گمرک به واردات باعث شد تا نرخ قاچاق در بازار افزايش يابد در اين فضا ما به تامينکنندههاي قانوني احتياج داريم که يک شبکه فروش سالم ايجاد کنيم که با وضعيت موجود تعداد آنها مسلما کاهش مييابد.
او در خصوص ارايه بهترين قيمت در شبکه فروش لاوان، گفت: ما در اين زمينه دو راه داشتيم يکي اينکه بازرساني براي کنترل قيمت به صورت روزانه به اين بازار روانه کنيم. راه دوم اين بود که سيستمي بگذاريم که خودش را خود به خود اصلاح کند و حق را در همه موارد به مشتري بدهيم که در صورت مشاهده تخلف به ما مساله را ارجاع دهد تا جبران خسارات کنيم و اين همان مطلوب ماست.
منبع
مدير عامل شرکت مرواريد لاوان، با بيان اين مطلب و همچنين با اشاره به نوع حضور لاوان در الکامپ و در فضاي باز محوطه نمايشگاه، گفت: امسال ما با کانون تبليغات و نشريه لاوان به نمايشگاه آمديم، چون تيراژ آن را اخيرا دو برابر کرديم و اين موضوع براساس درخواست تامينکنندگان لاوان بود که مانند بسياري از شرکتهاي بزرگ در الکامپ حضور نيافتند ولي دوست داشتند تبليغاتشان در الکامپ باشد در حقيقت هيات امناي لاوان اعتقاد نداشت که حضور ما در اين نمايشگاه بيشتر از حضور کانون تبليغات لاوان باشد.
احمد عليپور به کمتر شدن حضور لاوان در الکامپ امسال در مقايسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: اينکه ما با يک اسم و شکلي در نمايشگاه سال گذشته شرکت کرديم و امسال حضورمان به مراتب کمرنگتر شده بود براي تمام مخاطبان و بازديدکنندگان الکامپ حتما جاي سوال خواهد بود اما ميخواهم بگويم علت اين قضيه ما نبوديم ما دلمان ميخواست با غرفهاي بسيار بزرگتر از سال گذشته در اين نمايشگاه شرکت کنيم اما متاسفانه اين نمايشگاه حتي گوشهاي از انتظارها و پيشنهادهاي ما را برآورده نکرد.
او با اشاره به ضعفهاي ساختاري الکامپ از نظر شناسايي بازديدکنندگان، گفت: ما سالها در نمايشگاههاي مختلفي شرکت کرديم و از مسوولان الکامپ خواستيم که يک شاپر(Shopper) هم براي مخاطبان فروش ما در نظر بگيرد تا ميان بازديدکنندگان معمولي و افراد داراي اهداف تجاري تمايز به وجود بيايد اما اين امکان در الکامپ هنوز فراهم نيست و به شما اطمينان ميدهم روزي که الکامپ صاحب اين بخش شود لاوان اولين غرفه را خواهد داشت.
عليپور شکل حاضري نمايشگاه را فاقد استانداردهاي لازم در سطوح داخلي و بينالمللي خواند و افزود: با وجود اينکه سال گذشته با استقبال فراواني در غرفه لاوان مواجه بوديم اما واقعيت اين است که من هرگز لذت نبردم که اين جمعيت براي گرفتن اشانتيونها به اين شکل در جلوي غرفهها تجمع ميکنند، ما بايد بتوانيم بحث تبليغات را از رويکرد تجاري در الکامپ جدا کنيم.
او با بيان اينکه به هيچ وجه مسايل مالي در حضور لاوان در الکامپ تاثيري نداشته، گفت: امسال همانند سال گذشته اگر ميخواستيم به صورت کامل غرفه بزرگي را به لاوان اختصاص دهيم بودجه کافي از سوي تامين کنندگان اين گروه کاملا فراهم بود؛ بنابراين دغدغه مالي نداشتيم موضوع اين است که تا چه زماني ميخواهيم شاهد اين وضعيت بدون خلاقيت در الکامپ باشيم من شک ندارم که بدون توجه به حضور لاوان، دوستان سرانجام مرکز خريد را راهاندازي خواهند کرد.
به گفته عليپور، 80 درصد بازديدکنندگان الکامپ را مصرفکنندگاني تشکيل ميدهند که بايد با يک مرکز خريد پررونق رو بهرو باشند و تنها 20 درصد را تاجران يا افراد جوياي روابط تجاري تشکيل ميدهند به همين دليل ما تصميم گرفتيم تنها در ابعاد يک غرفه کوچگ براي نشريه لاوان روي الکامپ سرمايهگذاري کنيم.
عليپور مشترکان نشريه لاوان را 18 هزار تا خواند و ادامه داد: تقريبا 4 هزار از اين تعداد سازمانهاي دولتي، شرکتها و کاربران ما هستند و باقي اين تعداد مشترکان را افراد داراي لاوان کارت تشکيل ميدهند.
او همچنين به افزايش روزانه تعداد تامينکنندگان شبکه لاوان اشاره کرد و افزود: به موازات بازاريابي و تبليغاتي که براي اين شبکه انجام ميدهيم، نظارتهاي خود را هم افزايش داديم و بر فروشگاههاي خطاکار بسيار سختگيري ميکنيم.
او همچنين در ادامه به فعاليتها و حضور فراسو در فروشگاه هايپراستار، گفت: در اين فروشگاه محصولات سختافزاري و جانبي خود را با قيمتي پايينتر عرضه کرديم که استقبال بسيار خوبي هم به عمل آمد اين در حالي است که کالاهاي عرضه شده در هايپراستار را در يک دامنه گسترده از مدلهاي مختلف با مشارکت هر دو طرف انتخاب و عرضه کرديم.
به گفته وي، سياستهاي لاوان به سمتي است که قيمت محصولات ارايه شده در فروشگاههايي مانند هايپراستار با نرخ موجود در شبکههاي توزيع و فروش کاملا يکسان باشد و ما قصد داريم به شدت اين موضوع را کنترل کنيم.
عليپور همچنين در خصوص افزايش تعداد فروشگاههاي هماهنگ لاوان، گفت: ما هر روز در اين حوزه براي لاوان در حال رشد هستيم و تاکنون از ابتدا تا الان در 48 فروشگاه عرضه داشتيم. طبق پيشبينيهاي انجام شده، هدف نهايي ما در زنجيره لاوان رسيدن به 700 فروشگاه است سال گذشته متوسط فروش ما در فروشگاهها 5/1 ميليون تومان بوده است يعني هفتهاي 200 ميليون تومان و اين براي ما موفقيت به حساب ميآيد.
او در خصوص فروشگاههاي مختلف از فروش و برخورد با مشتري، گفت: در صورت دريافت هر گونه شکايت از سوي مشتريان فروشگاههاي لاوان، با انجام اقدامات قانوني با اين مراکز متخلف برخورد ميکنيم و حتي در موارد لازم آنها را تعطيل ميکنيم.
به گفته وي، لاوان تصميم دارد از اين پس خود داراي فروشگاه شود تا بتواند بر سيستم برخورد با مشتري و نظارت بر رفتار فروشندگان، کنترل و نظارت بيشتري داشته باشد اگر اين ايده با بهدست آوردن يک سود متعادل و البته شفاف پيش رود، ما ميتوانيم به نقاط جالبي از پيشرفت شبکه لاوان دست پيدا کنيم.
عليپور به مشکلات پيش پاي فعاليت شفاف بازرگاني در داخل کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر مالياتهاي سنگين و فشارهاي گمرک به واردات باعث شد تا نرخ قاچاق در بازار افزايش يابد در اين فضا ما به تامينکنندههاي قانوني احتياج داريم که يک شبکه فروش سالم ايجاد کنيم که با وضعيت موجود تعداد آنها مسلما کاهش مييابد.
او در خصوص ارايه بهترين قيمت در شبکه فروش لاوان، گفت: ما در اين زمينه دو راه داشتيم يکي اينکه بازرساني براي کنترل قيمت به صورت روزانه به اين بازار روانه کنيم. راه دوم اين بود که سيستمي بگذاريم که خودش را خود به خود اصلاح کند و حق را در همه موارد به مشتري بدهيم که در صورت مشاهده تخلف به ما مساله را ارجاع دهد تا جبران خسارات کنيم و اين همان مطلوب ماست.
منبع