گفتگو با پیتر داکتر (کارگردان انیمیشن آپ)

H.S

Member
انيميشن كامپيوتري «بالا» را كه اين روزها با استقبال بچه‌ها و خانواده‌هاي آنها روبه‌رو شده، «پت داكتر» كارگرداني كرده است. داكتر در يك گفت‌وگوي اينترنتي در باره اين فيلم صحبت مي‌كند.

1246269563.jpg
او قبل از اين، فيلم‌نامه انيميشن‌هاي «قصه اسباب‌بازي» 1 و 2 را نوشته است. كارگرداني «شركت هيولاها» هم با او بوده است. در بالا پيرمرد 78 ساله مهرباني خانه‌اش را به صورت يك بالن در مي‌آورد و با آن به آسمان آبي سفر مي‌كند. اما او در اين سفر تنها نيست. از يك طرف، يك پسر بچه شيطان دزدكي سوار بالن او شده و از طرف ديگر، او در فضاي آسمان آبي، متوجه مي‌شود بالن‌هاي ديگري نيز با او همسفر هستند.

قصه اصلي فيلم چه بود و مي‌خواستيد در باره چه موضوعي بحث كنيد؟

فكر مي‌كنم خيلي‌ها مي‌خواهند از اين دنيا فرار كنند. هدف خيلي از آنها سفر به فضاي بيكران و آبي آسمان است. خيلي وقت‌ها هست كه شما از دست آدم‌هاي دوروبرتان- و كارهاي بدي كه مي‌كنند- خسته و كلافه مي‌شويد. در اين حالت به خودتان مي‌گوييد كاش راهي بود تا از آنها دور شويد. ما به دنبال يك دنياي بهتر با آدم‌هاي بهتر هستيم و همين باعث مي‌شود تا دست به يك سفر بزنيم.

«كارل»، شخصيت اصلي قصه فيلم كه يك پيرمرد است هم همين‌طور فكر مي‌كند؟

بله. او هم به دنبال يك دنياي بهتر است و به همين دليل دست به يك ماجراجويي تماشايي مي‌‌زند. كارل آدم خاصي است و ويژگي‌هاي خودش را دارد. سروكله زدن با چنين شخصيتي در طول قصه فيلم، برايم جالب و جذاب بود.

آيا كار نوشتن فيلم‌نامه راحت بود؟ قصه فيلم خيلي سرگرم‌كننده است، ولي تماشاچي نمي‌تواند حدس بزند چه اتفاقي قرار است بيفتد.

خوشحالم كه اين تعريف را مي‌شنوم. هدفم زمان نوشتن فيلم‌نامه همين بود كه بچه‌ها نتوانند حدس بزنند حالا قرار است چه اتفاقي بيفتد و ادامه داستان چه خواهد شد. مي‌خواستم كه آنها زمان تماشاي فيلم به صورت مداوم از خودشان بپرسند «بعدش چه مي‌شود؟» اين مسئله باعث درگير شدن آنها با ماجراها و قصه مي‌شود.

1246269669.jpg
ساخت كدام بخش از فيلم مشكل‌تر از بقيه بود؟

تمام قسمت‌‌هاي فيلم به يك اندازه كار بردند و وقت من و همكارانم را گرفتند. اما خب، حضور آن همه بالن در دل آسمان آبي، وقت بيشتري برد.

فيلم تازه‌اي در دست توليد نداريد؟

ساخت يك انيميشن بين سه تا چهار سال طول مي‌كشد. طبيعي است كه به اين سرعت، فيلم جديدي در دست توليد يا آماده نمايش نداشته باشم

منابع : همشهری- ايرانيان انيميشن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا