PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
ICTna.ir - مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي اشباع بازار تقاضاي تلفن ثابت در كشور را بررسي كرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مركز پژوهشها، دفتر مطالعات ارتباطات و فناوريهاي نوين اين مركز با بيان اين مطلب كه تلفن ثابت به عنوان يكي از پايههاي نوين شاخصهاي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات محسوب ميشود افزود: در كشورهاي مختلف از طريق فناوريها و سايتهاي متنوع، طيف وسيعي از خدمات ارائه ميشود و بسياري از خدمات نوين فناوري اطلاعات نظير خدمات دولت الكترونيك، تجارت الكترونيك و بانكداري الكترونيك كه به آنها خدمات ارزش افزوده اطلاق ميشود قابل ارائه از طريق تلفن ثابت هستند. بنابراين بررسي وضعيت تلفن ثابت در كشور كه با هدفگذاري ضريب نفوذ 50 درصد در برنامه چهارم ميتوانست تضمين كننده زيرساخت ارتباطي باشد با كاهش روند رشد مواجه شده در جايي كه رشد تلفن همراه و تقاضاي دسترسي به خطوط پرسرعت اينترنت هنوز وجود دارد، ولي هيچ يك از عواملي كه باعث عدم رشد تلفن ثابت در كشورهاي ديگر شده در ايران اتفاق نيافتاده است.
مركز پژوهشها با اشاره به اينكه گذر از ضريب نفوذ 34 درصدي فعلي و رسيدن به ضريب نفوذ 50 درصدي و بالاتر، شدني است، اضافه كرد: به روز رساني واگذاري اشتراك جديد هنگامي افتخار است كه مديريتهاي فروش و بازاريابي « تعادل پوياي بازار» تقاضاي خدمات مخابرات را ملاك ارزيابي عملكرد خود قرار دهند و نه تعادل ايستايي را كه از انفعال درون سازماني و دهها دليل برون سازماني ديگر ناشي شده است.
به علاوه مديريتهاي مخابراتي ميتوانند با عوامل برون سازماني علني نشدن تقاضا ، مبارزه كنند و بر حجم تقاضاهاي آشكار، بيفزايند.
مركز پژوهشها ارتقاء كيفيت سرويسها براي ترغيب تقاضاهاي موجود و افزايش توانايي سرويسدهي به متقاضيان موجود در صف انتظار و كاستن از طول و زمان ماندن در صف تقاضا را ضروري دانست و افزود: تبديل واحدهاي بازاريابي و فروش خدمات به واحدهاي كسب و كاري يعني دادن استقلال عملي به اين واحدها، زمينهساز توسعه مشتركان شركتهاي استاني است و ايجاد مديريت ارتباط با مشتري در عصر انقلاب اطلاعات و ارتباطات، از ضروريات مديريتهاي مخابراتي امروز است.
منبع