PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
مشكلاتي كه در دو روز اخير براي برخي مشتركان تلفن همراه شركت ارتباطات سيار در تهران بويژه در محدوده ميدان و خيابان انقلاب و مناطق اطراف آن گزارش شده، دوباره مساله اختلالات هميشگي تلفن همراه را به ميان كشيده؛ بهطوري كه مشتركان در تماسهاي خود مدام بوق اشغال يا ممتد را ميشنوند. اين در صورتي است كه خط طرف مقابل اشغال نيست و يا بعد از چند بار تكرار تماس اين بوق به پيغام «مشترك مورد نظر در دسترس نيست» يا «شماره مشترك مورد نظر موجود نيست» و يا «دستگاه مشترك موردنظر خاموش ميباشد» تبديل ميشود. اما اگر مشترك خوششانس باشد، در نهايت پس از چندين بار تلاش ارتباط برقرار ميشود.
به گزارش ایسنا مسوولان مربوط در شركت ارتباطات سيار ايران علت احتمالي اين وضعيت را وجود ترافيك زياد شبكه در روزهاي اخير و در محدودههايي خاص كه اين گونه مشكلات را دارند، عنوان ميكنند. در صورت صحت اين موضوع، اين اختلال بايد در ساعاتي از روز افزايش و ساعات شبهنگام كاهش يابد، اما گزارشهاي مردمي رسيده حاكي است كه اين مشكل تناوبي، در تمام ساعات روز و شب گذشته تاكنون و به طور مداوم ادامه داشته است.
البته شركت ارتباطات سيار هفته گذشته اعلام كرد كه عمليات تست شبکه اعتباري (IN) همراه اول انجام و در نتيجه اجراي اين عمليات 72 ساعته كه از شامگاه 23 ديماه آغاز شد، ممکن است براي مشترکان سيمکارتهاي اعتباري و به تبع آن برخي مشترکان سيمکارتهاي دايمي اپراتور اول مشکلاتي بروز كند.
پيش از اين مسايلي از جمله نبود آنتنهاي BTS در برخي مناطق به عنوان دلايل عدم آنتندهي عنوان شده و مدير كل بهينهسازي شركت ارتباطات سيار ايران در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات ايسنا گفته بود: در برخي از مناطق تهران از جمله در گيشا و فردوس با مشكلات بسياري مواجه بوديم كه بسياري از آنها مرتفع شده و در اين زمينه به خريد چندين مكان براي نصب سايتهاي BTS اقدام كرديم تا مشكل آنتندهي در اين مناطق حل شود اما همچنان با اين موضوع مشكل داريم.
ضمن آنكه شركتي براي رفع مشكل اپراتورها در زمينهي نصب آنتنهاي تلفن همراه در تهران، با حضور همراه اول، ايرانسل، تاليا و شهرداري تهران تاسيس شده كه نصب BTSها با قواعد خاصي انجام گيرد.
منبع