گرشاسپ یک بازی غیر ایرانی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Amiru60

Member
با سلام امروز میخوام در اینجا مطلبی را بگم که بسیار تعجب خواهید کرد.
بازی گرشاسپ که بنیاد ملی بازی های رایانه ای از ان بسیار حمایت کرده و در تمام رسانه ها آن را یک بازی کاملا ایرانی معرفی کرده اند، کاملا هم ایرانی نیست.
طبق اعلام سایت OGRE3D.ORG که در این صفحه میتوانید مشاهده کنید اعلام کرده که موتور یا همون انجین بازی توسط شرکت “DeadMage“ طراحی و توسعه داده شده است.
پس با این حساب گرشاسب هم همانند دیگر بازی های ایرانی فقط یک پوسته ی ایرانی است روی موتور های خارجی!

حیف داستان های ایرانی، حیف شخصیت ایرانی و ایران زمین... حیف.

منبع: http://www.ogre3d.org/2011/04/29/garshasp-the-monster-slayer
 
آخرین ویرایش:

yamikazy

Member
اولا كه عزيز شما راجب بازي سازي چه اطلاعاتي داريد كه اين بازي ايراني رو خارجي ميناميد؟
اولا كه ogre يك موتور گرافيكي هست و نه يك موتور كامل بازي .

براي اينكه موضوع حل بشه بايد يك نكته اي رو عرض كنم.

ببین عزیزم ساخت بازی به چند قسمت تقصیم میشه که یکی از اون ها ساخت موتوره

که ساخت موتور مهم ترین و سخت ترین قسمته به خاطر همین بزرگترین بازی ها هم از موتور های از پیش ساخته شده مثل آنریل استفاده میکنند
و اون موتور رو شخصی سازی می کنند
کسی که داره موتور جدیدی مینویشه داره راه رفته رو دوباره میره چون استاندارد ها و تکنولوژی ها یکی است مثلا اون فیزیکس انویدیا الان به عنوان یک استاندارد شناخته شده نه یک چیز خارجی!

ولی باز هم فن افزار(شركت توليد كننده گرشاسب) یک قدم جلو تره و فقط موتور گرافیکی رو استفاده کرده که تازه اونم اپن سورسه!
معني اوپن سورس رو هم كه شما ميدونيد.

یعنی این که موتور یک چیز بسیار مهم تو بازی سازی هست ولی به عنوان ملاکی برای ایرانی بودن و خارجی بودن یک بازی نیست!
فقط داستان و قسمت های دیگه ملاکی برای ایرانی و خارجی بودن بازی هست

مثلا شما میاید با ورد یک مقاله مینویسید که تو دنیا باعث تغییر بزرگی میشه
حالا کسی میگه این مقاله مال مایکروسافته؟!!!!!

مثلما نه

ولی مایکروسافت به خودش میباله و تبلیغ میکنه که این مقاله خوب رو با ورد من ساختند پس کسایی که میخواهند مقاله بنویسند بیان با ورد بنویسند

همین کاری که این شرکت کرده

ولی تا وقتی ورد هست شما میری یک تکست ادیتور مینویسی خودت؟؟؟؟؟
حالا فهمیدی یا نه


بهتره قبل از اينكه يك مطلب رو به اين صورت بيان كنيد يكم قبلش مطالعه بفرماييد.

موفق و پيروز باشيد.
 

Amiru60

Member
پس با این حساب باز هم این بازی کاملا ایرانی نیست و طبق گفته خود شما موتور بازی از مهمترین قسمت های بازی هست پس مهمترین قسمت این بازی ایرانی نیست.
بنابر این طبق اظهارات شما این بازی ایرانی نیست و باز هم میگم یک پوسته ایرانیه روی یک هسنه خارجی.
 

Mandana

Active Member
:)
اگر اینطور حساب کنید تابحال بازی ایرانی ساخته نشده چون مدلسازی با مکس یا زی براش یا مایا یا هر چیز دیگه انجام میشه که ایرانی نیستن
حالا مثلن فیلمی مثل ملک سلیمان رو بگیم یه چیزی.خعلی از عوامل ایرانی نبودن اما این بازی تا اونجا که اطلاع دارم تمامی دست اندر کارانش ایرانی بودن
داستانش ایرانی ئه
و بهر حال به اسم بازی ایرانی به جهان معرفی شده
حالا شاید یکم مثل پرینس آو پرشیا هست.قبول
موتور بازی به قول شما ایرانی نیست اینهم قبول
اما توسط ایرانی ها ساخته شده.درسته اگر موتور بازی هم ایرانی بود طبیعتن عالی میشد اما فقط گیم سازهای خعلی بزرگ باسه خودشون انجین می سازن
به نظرم حالا که همچین قدمی در ساخت یک بازی ایرانی آدم وار برداشته شده ( نمیگم بقیه بازی های ایرانی همه مسخره اند.اما کدومشون به این حد می رسن؟) بهتره حمایتشون کنیم
حالا حمایت نمی کنیم باعشه.لا اقل دیگه سنگ جلوی پاشون نندازیم جوری که تا صد سال آینده دیگه یک بازی ایرانی درست و درمون نبینیم!
می هم با پست دوم موافقم.استفاده از یک انجین آماده هیچ از ارزش کار کم نمی کنه.
موفق بباشین:rose:
 

hdnsoft

Well-Known Member
سلام نمیدونم چرا یک حسی یهم میگه یک دونه از پست های من کم شده
حالا چرا؟ نه خب مهم نیست چون من هنوز دوست دارم نفس بکشم :-?
 

Member
البته من گرشاسب رو در حد و اندازه ای که دارن روش تبلیغ میکنند نمیدونم ولی بی انصافی هم نباید کرد
شما تا حالا چند تا کار فلش یا فوتوشاپ ایرانی دیدید؟ آیا موتور (نرم افزار) این کارها ایرانی بوده؟ آیا نرم افزار های نوشته شده در ایران رو باید خارجی دونست؟
درسته دارن با تبلیغات احمقانه شون مردم رو خفه میکنن ولی به هر حال زحمت کشیدن
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
جناب Amiru60، اگه قرار باشه که هر بازیی که در جهان ساخته میشه به طور کاملاً انحصاری از تکنولوژی خودش و مهندسان استودیوی خودش استفاده کنه، به طور قطعی الان تکنولوژی هایی شبیه Global illumiantion و advanced lighting و سیستمهای فیزیک و دینامیک و ... هیچوقت وجود نداشت یا به اندازه ی امروز پیشرفت نمیکرد. پروژه های open source شبیه همین ogre یا هر پروژه متن باز دیگه ای که مربوط به طراحی بازی هستن چون توسط افراد و استودیو مختلف در سراسر دنیا تغییر میکنه و توسعه داده میشه تکنولوژی های جدید به صنعت طراحی بازی اضافه میشه. ولی اگر قرار بود موتورهای طراحی بازی محدود به استودیو های طراحی بازی بزرگ با سرمایه بالا باشن مطمئناً سطح و تعداد ایده ها خیلی پایین و محدودتره. حالا شما اومدی میگی چون بازی گرشاسپ از موتور غیر ایرانی استفاده کرده پس ایرانی یا کاملاً ایرانی نیست. اگر اینطوریه پس شما الان نباید از اینترنت استفاده کنی و وارد مجید آنلاین بشی و این پست رو بزنی تو انجمن. چون مطمئنم که رایانه ای که پشتش نشستی ایرانی نیست. یا تکنولوژی اینترنت رو ایرانی ها ارائه نکردن یا سیستم این انجمن رو ایرانیا ننوشتن. اگر بخواین اینطوری به بحث طراحی بازی یا هر کار دیگه که مربوط به رایانه بشه نگاه کنی باید بگم که هنوز دو سه قرن از دنیا عقبی. الان داریم تو دوره ای زندگی میکنیم که اگه یک روز از اخبار تکنولوژی و فناوری مطلع نشی انگار سالها عقب افتادی، اونوقت شما میای میگی بازی گرشاسپ فلانه؟؟؟ اونم بازیی که خداییش تیم طراحیش با وجود محدودیت ها در زمینه طراحی بازی در ایران واقعاً بازی در سطح کیفیت بالا طراحی کردن. اینطور درست نیست که بدون فکر کردن و با استناد به چند تا متن تو سایتهای دیگه بیای این تاپیک رو بزنی. این که شما این تاپیک رو زدی یعنی فقط قصد جلوگیری پیشرفت طراحی بازی در ایران رو داری. من که هیچ چیز دیگه ای در این تاپیک شما نمیبینم.
 

Amiru60

Member
من هم موافقم که باید از بازی ایرانی حمایت بشه. ولی این بازی نسبت به تبلیغی که ازش شد همچین کار کاملا ایرانی هم نبود. اگر یادتون باشه موقع افتتاح این بازی حتی سن محل نمایشو آتش زندند. کدوم شرکت بازی سازی تو دنیا حتی با استفاده از موتور اپن سورس اینقدر روی بازی اول جو گیر شده و از اون استفاده تبلیغاتی کرده؟
حالا این زد و بند های بنیاد بازی های ملی با فن افزار شریف بماند...
 

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
دوست گرامی ، هدف شما را ایجاد این تاپیک نمی دانم ولی واقعا این که انتظار داشته باشیم که یک تیم ایرانی بیاید یک موتور بازی سازی از صفر بنویسد و بعد یه بازی با قدرت اون ایجاد کنه خیلی غیر منطقی هست!! به خصوص الان که موتورهای حرفه ای زیادی موجود هست که بعضا امکان خرید لایسنس را دارند و یا به صورت اوپن سورس هستند... حرف شما مثل این است که برای ساخت یک رایانه از نو برویم برق را اختراع کنیم!!
و به هیچ وجه این موضوع بر اصالت یک کار تاثیر و نقشی ندارد ، مهم این هست که با استفاده از این ابزاری که در اختیار داشته اند توانسته اند یک بازی بسازند ، حتی اگر با خرید لایسنس های موتورهای دیگر، از آنها هم استفاده کرده بودند هم فرقی نمی کرد....
دوستان هم مثال های زیاد و قشنگی زدند...
ولی این بازی را تماما ایرانی می دانم و هنر و دانش ایرانی در آن به وضوح دیده می شود، و شروع خوبی برای ورود ایرانیان عزیز به این حیطه...

موفق و پیروز باشید
 

Amiru60

Member
حالا گیرم من اصلا سواد بازی سازی ندارم و تو تمام دنیا همه ی شرکت های بازی سازی موتورشون از یک جای دیگه تهیه می کنند و اصلا بازی prance of persia را با همین موتور نوشتن.

چرا توی سایت OGRE نوشته بازی طراحی و توسعه داده شده توسط استودیوی "DeadMage"، چرا حرفی از فن افزار نمیاره؟ چرا حرفی از ایران نمیاره؟ چرا فقط میگه داستانش ایرانیه؟ چرا لینک مستقیم به سایت فن افزار شریف نمیده؟

The game was developed and published by the studio “DeadMage“, with a core team of nine people

اگه به این خط تو سایت OGRE توجه کنید نوشته:

بازی توسعه و منتشر شده توسط استودیوی "DeadMage"، با یک تیم اصلی نه نفره!!!!

نوشته DeadMage نه فن افزار شریف!!!!

طبق گفته وبلاگ رسمی بازی http://garshasp.ir/blog توسط ناشر بین المللی، Just A Game، منتشر می شود پس حتی انتشار جهانیش هم ربطی به ]DeadMage ندارد. طراحی و توسعه بازی توسط DeadMage بوده نه فن افزار شریف.:shock:
 
آخرین ویرایش:

alirakiyan

New Member
با سلام
اولا این حرف خیلی غیر منطقی است که بگیم چون چند تا گیم انجین داریم نباید گیم انجین دیگری بنویسیم .چون گیم انجین ها و موارد استفاده شون با هم فرق دارن .حتی بعضی از شرکتها برای بعضی از بازی ها گیم انجین طراحی میکنند به طوری که بعضی اوقات اصلا بعد از ساخت بازی
از روش Game Engine میسازن.مثل Unreal یا CallOfDuty یا Prince
OpenSource بودن یک گیم انجین مثل OGRE به این معنا نیست که کد نویسی رو تماما به اجنبی ها بدین . کار کردن با یک گیم انجین مثل OGRE نیاز به کد نویسی بسیار زیادی داره .تا جایی که من از لینک دوستمون فهمیدم این وظیفه رو دوستان عزیز اجنبی مون انجام داده اند.اگر کوچکترین بخش از این کد نویسی را هم ایرانی ها انجام داده باشن و نه ایکه کش رفته باشن ارزش داره
گرشاسب از نظر طراحی برای من ارزش داره
لطفا اگر اطلاعاتی راجع به بازی سازی دارید توهین نکنید.دست بالا دست زیاد هست.
سعی کنیم باعث پیشرفت هم بشیم.
 
آخرین ویرایش:

Member
من نمیدونم منشاً دشمنی شما با این بازی از کجاست در حالی که به نظر میرسه طراحاش کلی زحمت روش کشیدن. البته قبول دارم که این بازی حاشیه زیاد داره و البته طرفدار و دشمن ولی چرا از یه دید باز نگاه نکنیم؟

میدونید چرا سینمای ایران فیلم خون آشامی یا فضایی نداره؟ به دلیل عدم وجود پیش زمینه این موضوعات در ایران و البته مشکلات و محدودیت های دیگه! حالا اگه یکی بیاد تو این زمینه یه فیلم نسبتاً قابل قبول بسازه بهتر نیست بجای تیشه به ریشه اش بزنیم ، مشکلاتش رو بذاریم به پای کمبود ها و کمک کنیم که این کار پایه ای بشه برای کارهای بهتر؟

البته اشتباه نکنید من اصلا طرفدار این بازی نیستم فقط انصاف رو در نظر گرفتم
 

Amiru60

Member
من هم نگفتم روش زحمت نکشیدن. بله این بازی از نظر داستان و گرافیک جهش بزرگی توی بازی سازی ایران بوده...
من منظورم اینه چرا به جای استفاده از اینهمه جوان ایرانی مشتاق و با استعداد در زمینه بازی و موتور بازی، باید موتور این بازی توسط خارجی ها و تیم DeadMage ویرایش بشه. ویرایش با ساخت کامل موتور فرق داره. چرا توی سایت OGRE باید این بازی به نام این تیم نوشته بشه نه ایران. چرا هزینه بازی از جیب من و تو باشه افتخارش مال خارجی ها باشه.
توی این سایت که سایت رسمی موتور بازیه حرفی از ایران و فن افزار نیاورده... این وسط یه مشکلی هست.
یا واقعا این بازی را خارجی ها به سفارش ایران نوشتن یا اگرم واقعا ایرانی ها ساختن توی معرفی بازی انقدر ضعیف بودند که سایت رسمی موتور بازی این بازی را به یک گروه دیگر نسبت داده. توجه کنید که 6 میلیار انسان دیگه حرف این سایت قبول دارن نه مجیدآنلاینو!!!
 

Amiru60

Member
حالا گیرم این سایت اصلا هیج اطلاعی از سازنده ها نداره و اشتباه کرده، سایت گیم اسپات چی؟ بزگترین سایت در زمینه بازی های کامپیوتری که این بازی را بررسی کرده و به اون امتیاز 5 داده سازنده ی بازی را DeadMage (اونقدر اسم این گروه اوردم هرکی این کلمه را سرچ کنه مجید آنلاین اوله) معرفی کرده پس دیگه شکی نمی مونه این بازی کاملا ایرانی نیست و همه جا رد پای این گروه وجود داره.

منبع: http://www.gamespot.com/pc/action/garshasp-the-monster-slayer/index.html
 
آخرین ویرایش:

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
من منظورم اینه چرا به جای استفاده از اینهمه جوان ایرانی مشتاق و با استعداد در زمینه بازی و موتور بازی، باید موتور این بازی توسط خارجی ها و تیم DeadMage ویرایش بشه. ویرایش با ساخت کامل موتور فرق داره. چرا توی سایت OGRE باید این بازی به نام این تیم نوشته بشه نه ایران. چرا هزینه بازی از جیب من و تو باشه افتخارش مال خارجی ها باشه.


من یک پیشنهاد میدم بجایی بحث تو این زمینه شما اگه به ساخت بازی علاقه داری و بجایی اینکه هزینه صرف بحث کاری که شده بکنید بشنید یک تیم جمع کنید و یک موتور کاملاً ایرانی بسازید البته به شرطی که مثل لینوکس ایرانی نشه که 10 سال دارند میسازندش

اگر هم تخصصی تو این زمینه ندارید اصلاً بحث کردنش بی معنا :rose:
 

yamikazy

Member
خب اولا عزيزان به يك نكته توجه كنيد.

همونطور كه همه ميدونيد ما يعني ايران تحريم بين المللي هستيم.

خب يعني ما نميتونيم بازيمون رو طبق قوانين بين الملل در فروشگاه هاي انلاين دنيا قرار بديم.

خب حالا براي اينكه اين قانون هم دور بزنيم شركت فن افزار شريف اومد شركتي رو پايه ريزي كرد به اسم deadmage

نشون به اون نشون كه شما وقتي بر روي لينك اين باز يدر صفحه اي كه شما درپست اول قرار دادي كليك كنيد به صفحه گرشاسب با زبان انگليسي نتقل ميشيد.در اين صفحه لينك ادرس سايت باز يبه زبان خارجي داده شده.
http://deadmage.com/game

خب وقتي اعلام شد اين شركت خارجي بازي رو ساخته بازي گرشاسب هم مثل بازي هاي خارجي ديگه بر روي شبكه استريم قرار گرفت.

اميد وارم كامل توضيح داده باشم.اگر اسمي از فن افزار شريف ميوميد الان شما نميتونستي بگي گيم اسپات به اين بازي 5 داده.

در مورد دوستاني هم كه گفتن كه چون تعدادي انجين هست پس دليل نميشه ما انجين ايراني براي بازيمون نسازيم بايد بگم اولا عزيز ما يعني ايران در حال حاضر نه زير ساخت نه هزينه داريم كه بخوايم يك بازي بسازيم كه براش انجين ايراني طراحي كنيم.
مشكلات ديگه هم بماند.

اين بازي هايي كه شما الان بازي ميكنيد مثل assassin's creed ده برابر اين بازي هزينش شده و 10 برابر اين بازي پرسنل داشته.
شايد بشه گفت فقط خرجي كه روي گرشاسب براي ساختش شده رو يوبي سافت فقط ميده واسه بازيش اهنگسازي كنن!

منظورم اينه كه ما وقتي در حال حاضر ميتونيم نياز هاي بازي سازيمون رو با موتور هاي متن باز موجود حل كنيم لازم نيست بيايم 700 ميليون بديم وudk رو خريداري كنيم.تازه اون هم فقط براي ساخت يك بازي يا بيايم چند سال يك انجين براي خودمون بسازيم.

البته اين نكته رو نفي نميكنم كه نبايد فقط به دنبال انجين هاي خارجي بود بلكه بايد يه فكري هم به حال انجين داخلي بكنيم ولي بايد اول زير ساخت هاش رو فراهم كنيم.نه اينكه مثلا بيايم يه انجين طراحي كنيم بعد نتونيم از قابليت هاش استفاده كنيم!

منظرورم اينه كه حرف شما مثل اين ميمونه كه بيايم چرخ رو از اول اختراع كنيم.

اميد وارم كامل توضيح داده باشم.
 
آخرین ویرایش:

amir.nemati63

کاربر VIP
توی این صفحه http://deadmage.com/game یه لینکی پایین هست http://garshasp.com/ که وقتی روش کلیک میکنیم یه صفحه به زبان فارسی و انگلیسی باز میشه که فکر نمیکنم اگر سازنده ی این باز ی گروهی در پاسادنا بودن ، توی صفحه شون لینکی به زبان فارسی میذاشتن!
 
آخرین ویرایش:

the_king

مدیرکل انجمن
موضوع این مبحث ارتباطی با "روشهای ساخت بازی" نداره، یک بازی ای ساخته شده، حالا ایرانی یه یا خارجی یه
در هر صورت ساخته شده. اگه قراره بصورت غیر مستقیم برایش تبلیغ کنید انجمن ساخت و طراحی بازی جای اینگونه
مباحث نیست و اگه قراره در مورد روش های ساختش بحث کنید این چند صفحه بحث خارج از موضوع کفایت می کنه.

تاپیک قفل گردید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا