گذاشتن حاشیه برای کتاب با ورد

esmahdi

Member
با سلام خدمت دوستان همیشه همراه
من جدیدا یک سفارش کار گرفتم که مشتری گفته می خوام متنم تو بعضی صفحات حاشیه داشته باشه مثل کتاب های قدیمی و مفاتیح الجنان اگه دیده باشید
کسی می تونه راهنماییم کنه و بگه که این کار به چه صورت انجام میشه؟
 

ferij

Member
سلام دوست عزيز::rose:
بفرماييد: به ترتيب شماره انجام دهيد.:)
d52536f77acc410d8fdf.jpg
 

esmahdi

Member
خیلی ممنون از لطفتون
ولی من منظورم یه چیز دیگه بود
من می خواستم تو حاشیه یه کتاب متن تایپ کنم نه اینکه از یه حاشیه گرافیکی استفاده کنم.
مشکلم با Texbox حل شد.
بازم ممنون.
 

cinemaresearch

New Member
اگه کارتون چند صفحه هست که بهتره از همون text box استفاده کنید اما اگه حجم کارتون زیاده text box باعث اذیت شدنتون میشه. word برای این کار چیزی رو تعریف کرده به نام frame. از جمله خواص این فریم اینه که میتونید برای یه استایل تعریف کنید و هرجا این استایل رو روی یک پاراگراف اعمال بکنید با توجه به تنظیمات طول و عرض و مکانی در صفحه که قبلا براش تعریف کردید اون رو داخل یک کادر قرار میده.
frame یکی از گزینههای Style هست که میتونید تعریف کنید.
البته این فریم هم بدون اشکال نیست البته با متن فارسی و مشکل اون وقتی هست که بخوای متن رو پرینت بگیری. اگر متن داخل فریم به صورت راست به چپ تعریف شده باشه وقتی پرینت بگیری میبینی که کادر فریم جابجا شده به خاطر همین باید متن داخل فریم چپ به راست تعریف بشه.
و نکته آخر اینکه این فریم برای موقعی خوب هست که کنار هر پاراگرافی بخواهی یک توضیح کمی در حاشیه بزاری. ولی اگه بخوای متن داخل حاشیه کاملا جدا از متن و به صورت پیوسته در چند صفحه ادامه پیدا کنه باید از همون text box استفاده کنی که واقعا مصیبتی داره واسه خودش.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا