کیفیت چاپ جوهر افشان و مسایل ناشی از استفاده بسیار کم

کاربران

New Member
1- آیا چاپگرهای جوهر افشان اچ پی A3 کیفیت چاپی معادل چاپگرهای ليزری سیاه و سفيد دارند؟

2- با توجه به اینکه چاپگرهای لیزری سیاه وسفید A3 اچ پی بسيار گران هستند ولی جوهر افشان اچ پی A3 خيلی ارزانتر هستند در این صورت خرید يک چاپگر A4 اچ پی لیزری به همراه يک جوهر افشان اچ پی A3مقرون به صرفه تر است ولی آيا کیفیت چاپ جوهر افشان در طرح های گرافيک ریز و حروف بسیار کوچک و آرم های بسيار ریز خوب است يا نه؟

3- در صورت خربداری یک لیزری A4 کار من با جوهر افشان خيلی کم خواهد بود. اگر نیاز من به گرفتن پرینت آن هم هر ماه یک یا دو عدد و البته سياه و سفيد باشد یا هر چهار يا پنج ماه فقط یکبار با چاپگر جوهرافشان کار شود چاپگر جوهر افشان دچار مشکل نخواهد شد ؟

4- تاریخ انقضای جوهرهای چاپگر چند سال یکبار است ؟ مثلا اگر در دو یا سه سال شايد 40 تا برگ فقط، آن هم سیاه وسفید
A3چاپ کنيم جوهرهای آن بعلت کمی مصرف خراب نمی شود ؟چون قصد من فقط چاپ سیاه وسفيد A3است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دوست عزیز نمی دونم چی شده بود که پست شما بهم ریخته ارسال شده بود !!!!! من با اجازت منظمش کردم تا همه بتونن استفاده کنند. اگر اشتباهی بود لطفا تصحیحش کن. باز هم از دست کاری بی اجازه خودم عذر می خوام
امین زردوزی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
سلام

1. اصولا ساختار، کاربرد و در مجموع فن آوری چاپگر های لیزری و جوهر افشان با هم تفاوت اساسی دارند و درست نیست که اونها رو با هم مقایسه کرد. چاپگر های لیزری کار خاص و جوهر افشان ها هر کدوم کار خاص خودشون رو انجام می دن. پس کیفیت اونها معادل هم نیست.

2. بدون توجه به مقرون به صرفه بودن چاپگر های جوهر افشان برای چاپ حروف و اشکال ریز مناسب نیستند.

3. مثلما با مشکل روبر خواهید شد چون اکثر چاپگر های جوهر افشان و مخزن های مرکب آنها نسبت به کم کاری حساس هستند.

4. چاپگر های جوهر افشان حداقل هفته ای !!! یک بار نیاز به کار کردن دارند و اگر این مساله رعایت نشه از کار می افتند.
×××××××××
دوست عزیز در مجموع با توجه به نیاز شما و البته استفاده محدود شما خرید چاپگر جوهر افشان A3 رنگی برای چاپ تک رنگ اصلا معقول به نظر نمی رسه. البته اگر شما تعریف دقیقی از سندی که می خواین چاپ کنید ارائه بدین شاید بشه پیشنهاد مناسبی به شما کرد.
ممنون
امین زردوزی /335
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا